• پنجشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98021206602
  • خبرنگار : 71093

چند نفر در بورس سهام دارند؟

چند نفر در بورس سهام دارند؟

تعداد کدهای فعال در بازار سهام با توجه به تعریف از کدهای فعال، متغیر است اما اگر کدهایی که از یک تا ۱۰ معامله در ماه دارند را فعال بدانیم تعداد این کدها به ۸۴ هزار کد بورسی می‌رسد.

به گزارش ایسنا، با توجه به آمارهایی که از سازمان بورس اعلام شده، تاکنون بیش از ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار کد سهامداری صادر شده است. شاید برای تعدادی از فعالان بازار سوال می‌شود که چه تعداد از این کدهای سهامداری فعال است.

بررسی‌های ایسنا، نشان می‌دهد کدهایی که با آن طی اسفند ماه گذشته یک تا ۱۰ معامله انجام شده به ۸۴ هزار کد بورسی می رسد.

 اگر تعداد معاملات را بالاتر برده و بخواهیم بدانیم که تعداد کدهایی که از ۱۱ تا ۲۰ معامله با آن‌ها انجام می‌شده چند کد است، به عدد ۷۷ هزار کد بورسی می‌رسیم.

در عین حال اگر تعداد کدهایی که بیش از ۲۰ معامله داشتند را در نظر بگیریم، می‌توانیم تعداد کدهای فعال را نزدیک به ۱۰۰ هزار کد بدانیم.

برای اینکه از معاملات اسفند ماه میانگینی داشته باشیم تا بتوانیم آن‌ها را در کنار تعداد کدهای فعال بگذاریم، باید بدانیم که در اسفند سال گذشته ۱۰.۲۲ درصد معاملات مربوط به سهامداران حقیقی و ۸۹.۸۷ درصد از معاملات مربوط به سهامداران حقوقی بوده است.

 کل ارزش معاملات این ماه به بیش از ۷۵۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

هر کسی با هر کدی وارد بورس میشود پولش یا قفل میشود یا نابود.فعال بودن یا نبودن کد سهامداری به رانت ارتباط مستقیم دارد انها که رانت دارند ماهی دهها بار معامله میکنند و انهایی هم که ندارند بعلت ضرر شدید دیگر نمیتوانند معامله کنند. مثلا خود من بیش از 20 ساله تو بورسم.باید تجربه و تخصص علمی من باعث شود بیشترین سود را ببرم ولی مافیای حاکم بر بورس و شرکتهای دولتی وضعیتی به بورس تحمیل کردند که فقط خودشان سود میکنند و مردم عادی و حتی امثال من که یجوری شغلمان بورس هست جز ضرر چیزی عایدمان نشود.مثلا مدیران دولتی اخر سال 94 صدها میلیارد سهام خودرویی را با قیمتهای 4 برابر امروزی به مردم فروختند و بعد قیمتها را پایین کشیدند تا به امروز که به یک چهارم یا یکپنجم قیمتهای سال94 رسیده ولی شاخص بیش از دو برابر و قیمت همه چیز و دلار 4-5 برابر شده. انهایکه انموقع سهام خودرویی خریدند الان ورشکسته کامل و نابود شدند در عوض مدیران دولتی هزاران میلیارد سود به جیب خود و اطرافیانشون ریختند این همان رانت هست که خیلیا نمیدونن چگونه کار میکند