• شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98021407001
  • خبرنگار : 71592

شهادت ۴ فلسطینی در حملات به ساکنان غزه و آمادگی مقاومت برای پاسخگویی

شهادت ۴ فلسطینی در حملات به ساکنان غزه و آمادگی مقاومت برای پاسخگویی

در اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مقر حماس و نیز حملات نیروهای این رژیم به تظاهرکنندگان که شب گذشته انجام شد چهار فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۱ تن زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌ اسرائیلی به مقر وابسته به گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس در مرکز غزه دو فلسطینی شهید و دو تن دیگر به شدت زخمی شدند.

همچنین این وزارتخانه گزارش داد، دو جوان دیگر به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در جریان مشارکت در تظاهرات "بازگشت" به شهادت رسیدند که به این ترتیب تعداد شهدا به چهار تن افزایش یافت.

براساس گزارش این وزارتخانه، دو شهید که در حمله هوایی به مقر القسام به شهادت رسیدند عبدالله ابو ملوح ۳۳ ساله و علاء البوبلی ۲۹ ساله هستند دو نفر دیگری که به ضرب گلوله به شهادت رسیدند رمزی روحی عبدو ۳۱ ساله و رائد خلیل ابوطیر ۱۹ ساله هستند.

اما تعداد زخمی‌ها به ۵۱ تن می‌رسد که دو تن از آنها در جریان حمله هوایی به مقر قسام زخمی شدند بقیه یعنی ۴۹ تن دیگر در جریان تظاهرات بازگشت زخمی شدند.

پنجاه و هفتمین جمعه تظاهرات بازگشت در مرزهای نوار غزه از عصر جمعه با حضور هزاران فلسطینی برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره طی بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده فلسطینیان در این تظاهرات شد.

تظاهرات با شعار "جولان سرزمینی عربی سوری است" برگزار شد.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب این تظاهرات مسالمت آمیز کردند.

تاکنون در این تظاهرات مسالمت‌آمیز که از مارس سال گذشته آغاز شده است، ۲۸۵ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۱ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت، حمله هوایی به مقر القسام در پاسخ به زخمی شدن دو سرباز اسرائیلی در حادثه تیراندازی فلسطینی‌ها در نزدیکی دیوار حائل با نوار غزه بود.

این در حالی است که هیچ گروهی مسؤولیت این حادثه را برعهده نگرفت.

اما حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهدایی بی‌گناه در اثر حملات اسرائیل جان خود را از دست دادند. اشغالگران مسؤول کامل پیامدهای این تنش هستند. این تجاوزات ملت فلسطین و تظاهرکنندگان صلح جو و مقاومت فلسطینی را هدف گرفتند.

در این بیانیه تاکید شده که مقاومت شجاع هرگز اجازه نخواهد داد خون فلسطینی‌ها همچنان جاری شود و محاصره غزه ادامه یابد، مقاومت از تمام ابزارها برای حمایت از مردم فلسطین استفاده خواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، اشغالگران جنایتکار مسؤول کامل این تجاوز و تنش خطرناک هستند.

در این بیانیه آمده است، ملت فلسطین با استناد به حق قانونی دفاع از خود عمل می‌کند و مقاومت به این حق تا زمان متوقف نشدن تجاوزات پایبند است.

گردان‌های القسام نیز آمادگی خود را برای پاسخگویی به جنایت‌های اسرائیل اعلام کردند.

این گردان‌ها افزود، اتاق عملیات مقاومت از تمام جنبش‌های نظامی می‌خواهد به حالت آماده باش درآیند و آماده پاسخگویی باشند.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز بر آمادگی مبارزان خود برای هر سناریویی تاکید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح پنج‌شنبه اعلام کرد، نیروهای مسلح فلسطینی دو ساعت بعد از پرواز جنگنده‌های اسرائیلی دو راکت از غزه به سمت شهرک‌های اطراف غزه شلیک کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha