• شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98021407101
  • خبرنگار : 71588

اعلام آمادگی نیروهای سوریه دموکراتیک برای مذاکره با دمشق

اعلام آمادگی نیروهای سوریه دموکراتیک برای مذاکره با دمشق

نیروهای سوریه دموکراتیک بر آمادگی خود برای رایزنی با دولت سوریه جهت دستیابی به راهکاری برای بحران این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، مظلوم عبیدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک در جریان سخنرانی خود در کنفرانس موسوم به "عشائر سوری" در منطقه "عین عیسی" خاطرنشان کرد: نیروهای ما به حفظ تمامیت ارضی سوریه باور دارند و در راه آن مبارزه می‌کنند. ما همچنین به رایزنی سوری- سوری برای حل مشکلات تمامی منطقه ایمان داریم اما تاکید داریم که ما به هیچ وجه امکان ندارد به دوره ماقبل ۲۰۱۱ بازگردیم.

وی همچنین گفت: ما همچنین تاکید داریم که امکان ندارد مشکلات کنونی و مسائل بزرگ منطقه از طریق برخی سازش‌ها و آشتی‌ها یا روش‌های دیگر حل شوند.

پیشتر، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دو گزینه پیش روی نیروهای سوریه دموکراتیک قرار داد و آن "آشتی" و یا "راهکار نظامی" است.

عبیدی بر آمادگی نیروهای سوریه دموکراتیک جهت رایزنی با نظام سوریه برای دستیابی به راهکاری فراگیر تاکید کرد.

وی از باقی ماندن نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن در سوریه و همچنین نیروهای روس که از سال ۲۰۱۵ از نیروهای ارتش سوریه در جنگ علیه گروه‌های مخالف حمایت می‌کنند و در تحقق دستاوردهای چشمگیر در دمشق نقش به سزایی داشته‌اند، دفاع کرد.

عبیدی همچنین گفت: وجود این نیروها تا زمان پاکسازی تمامی اراضی سوریه از چنگ تروریسم قانونی است. همچنان تروریسم وجود دارد و نقش نیروهای ائتلاف ضد داعش و روسیه ضروری است.

فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک مخالفت خود را با رویکرد برقراری "آشتی‌ها و سازش‌ها" که دولت سوریه برای حل و فصل اوضاع در مناطق آزادشده از چنگ شورشیان پیاده می‌کند، اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: امکان ندارد بدون به رسمیت شناختن حق و حقوق قانونی ملت کرد و همچنین بدون به رسمیت شناختن اداره‌های خودمختار که در خدمت تمامی گروه‌های منطقه باشد به راهکاری واقعی دست یابیم و دستیابی به راهکار تنها از طریق پذیرش نقش نیروهای سوریه دموکراتیک در حمایت از آینده این منطقه محقق خواهد شد.

فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک تصریح کرد که تلاش‌ها برای رایزنی میان کردها و دولت سوریه پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در روز نوزدهم دسامبر گذشته درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از مناطق شمال شرق که تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک است، صورت گرفت.

از سوی دیگر، شبکه خبری "العربیه الحدث" اعلام کرد که نیروهای آزادسازی عفرین وابسته به یگان‌های مدافع خلق کرد یک افسر ارتش ترکیه را در اطراف شهرک "مرعناز" در حومه حلب بازداشت کردند.

این شبکه خبری جزئیات بیشتری دراین خصوص منتشر نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha