• شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98021407293
  • خبرنگار : 71186

"دیوار" دلالان فرو ریخت/ قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شد

"دیوار" دلالان فرو ریخت/ قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شد

به دنبال دستور مقامات قضایی به سایت‌های اینترنتی برای حذف قیمت‌های غیرواقعی از آگهی‌های خرید و فروش خودرو، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از نزولی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در چند هفته اخیر بازار خودرو به یکباره با التهاب شدیدی روبه‌رو شد به گونه‌ای که به صورت روزانه قیمت‌ها در این بازار افزایش می‌یافت.

در این باره کارشناسان معتقد بودند که فعالیت برخی دلالان و سودجویان در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی همچون دیوار و شیپور باعث ایجاد التهاب در بازار خودرو شده است.

به گفته کارشناسان اعلام قیمت‌های غیرواقعی در آگهی‌های خرید و فروش، درج گروهی قیمت‌های غیرواقعی، قیمت‌سازی غیرواقعی و جهت‌دهی به بازار خودرو از جمله اقدامات دلالان در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی به قصد دامن زدن به قیمت‌های غیرواقعی در بازار خودرو و افزایش قیمت‌ها در این بازار بوده است.

به دنبال بالا گرفتن این انتقادات سرانجام مسؤولان قضائی وارد عمل شده و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۱ تهران دستور حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن را از آگهی‌های خرید و فروش اینترنتی به مدیران سایت‌های واسط ابلاغ کرد. به دنبال آن رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا نیز هشدار داد که این سازمان رصد دائمی بر فعالیت اینگونه سایت‌ها بر فضای مجازی خواهد داشت.

به دنبال این اقدامات سرانجام سایت "دیوار" روز پنج‌شنبه از حذف نمایش قیمت‌ها از آگهی‌های خرید و فروش خودرو خبر داد. این سایت اعلام کرد: «پس از تحولات بازار خودرو در روزهای گذشته افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها و پس از نگرانی هموطنان عزیز، دیوار تصمیم گرفت موقتاً و با هدف کمک به التهاب بازار، نمایش قیمت‌ها را از روی آگهی‌های خود حذف کند. "

در این شرایط تأثیرات این اقدام را از رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو پیگیر شدیم.

سعید موتمنی در این رابطه گفت: در چند هفته گذشته التهاب قیمتی بازار خودرو ناشی از فعالیت دلالان در فضای مجازی و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بود که اقدام صورت گرفته در ساماندهی این سایت‌ها در هفته گذشته تاثیرش را گذاشته و امروز شاهد نزولی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو هستیم.

وی با بیان این‌که در گذشته شاهد بودیم که به یکباره ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر با هم به طور هماهنگ قیمت‌های غیرواقعی و بالا در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی خودرو درج می‌کردند و اصطلاحاً اقدام به قیمت‌سازی می‌کردند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هفته گذشته از سوی مسؤولان مربوطه اقدامات اولیه برای مقابله با این سوء‌استفاده‌ها صورت گرفت و امروز التهاب بازار خودرو کمتر شده است، ضمن آنکه مطمئناً در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر التهاب و کمتر شدن قیمت‌ها خواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید سایت‌های خرید و فروش اینترنتی خودرو به گونه‌ای مدیریت شوند که اگر فردی می‌خواهد قیمتی برای خودرو در این سایت درج کند حتماً اصالت آگهی‌دهنده و همچنین کارشناسی بودن قیمت با توجه به قیمت روز خودرو در بازار واقعی، بررسی شود تا دلالان و واسطه‌ها دیگر نتوانند با هماهنگی یکدیگر اقدام به فضاسازی و قیمت‌سازی در فضای مجازی کنند.

موتمنی خاطرنشان کرد: قیمت پراید از ۶۰ میلیون تومان در پنجشنبه هفته گذشته به ۵۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۹۰ میلیون به ۸۴ میلیون و تیبا از ۶۴ میلیون تومان در روز پنجشنبه به ۵۷ میلیون در روز جاری کاهش یافته است. البته با این قیمت‌ها نیز خریداری در بازار وجود ندارد و در روزهای آینده نیز شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۴ ۱۵:۳۲

اقدام بسیار خوبی بود ولی ای کاش کمی زودتر انجام می شد. ضمن اینکه در بازار مسکن هم باید اینگونه کنند و قیمت ها حذف شود و خریدار و فروشنده واقعی درخواست خود را بدون درج قیمت ثبت کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۴ ۲۰:۱۹

در بازار دلار مگه اینکارو نکردند؟ فروشنده اصلی خودروسازان نه مردم! الان قیمت بنزین رو مردم قراره ببرن بالا؟ یا نرخ کرایه مترو رو مردم یا دلال ها بردند بالا؟ طرف دارایی شو میخواد بفروشه به قیمت مفت که نمیتونه بفروشه! کسایی که قیمت واقعی رو نمیدونن باید از کجا بفهمند ؟ بفروشن بعد بشینن بالا رفتن قیمتارو ببینن؟ کسایی که طرفدار بستن هستن اموالشونو به قیمت دو ماه پیش حاضرن بفروشن؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۵ ۰۱:۰۷

بازار سکه و طلا و دلار را فراموش کردید اینارو هم مدیریت کنید قیمتها مثل زمستان ۹۷ بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۳:۱۲

ربات تلگرام قیمت دیوار خیلی خوبه لینک آگهی رو میدی قیمتش رو سریع میگه تو تلگرام سرچ کنید (ربات قیمت دیوار) میاد یا آدرسش DIVARO_BOT

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۴ ۲۰:۲۱

باید از طبقه متوسط حمایت شود و فقط همین طبقه جامعه ساز است

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۴ ۲۲:۵۶

آدرس غلط به مردم میدهند.حکایت قیمت امروز خودرو شبیه بازار سکه و ارزه. یاد سلطان سکه افتادم که گفتند باعث اخلال در بازار سکه شد و اعدامش کردند. حالا باید پرسید قیمت کنونی سکه چه دلیلی دارد؟! البته که مردم میدانند

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۵ ۰۰:۰۱

اقدام خیلی عالی بود ولی همچنان باز شاهد ثبت قیمتها در قسمت شرح در این سایت ها هستیم ...

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۵ ۰۱:۰۹

ای کاش این سایت دیوار کلا تعطیل می شد چون باعث گرانی در توی چند وقت شد خدا کنه تعطیل بشه.......................

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۵ ۲۲:۴۲

اره برنامه دیوار حذف شود

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۵ ۰۲:۱۶

یعنی وااقعا کسی نیست جلو این هرج ومرجو بگیره فقط میتونم بگم متاسفم

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۵ ۱۹:۳۵

خدا از دلالها نگذره..از مراجع قضایی خواهش داریم جلو این اشفته بازار بگیرن..بخدا مصرف کننده واقعی داره لطمه میبینه

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۵ ۱۹:۴۰

از رسانه ها خواهش داریم پیگیری کنید..بخدا مصرف کننده واقعی داره لطمه میبینه

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۰۵:۱۳

انصاف نیست واقعا پراید از20بره60میلیون تو مدت یه سال

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۰۷:۱۵

آقا تنها راه نخریدن .این همه روش همه جای دنیا جواب داده

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۰۹:۲۲

دو زار بده اش به همین خیال باش. مومن خدا هنوز یاد نگرفته ایم که با بگیر وببند و امر و نهی نمی شود اقتصاد را اداره کرد؟ زهی خیال باطل.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۲:۵۱

#دیوار حذف شود

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۸:۱۸

حذف قیمت ها کاری بسیار فنی، درست و حساب شده در کنترل جو سازی عده ای سود جوی زالو صفت است هر چند تجربه ثابت کرده دلالان خصوصی و دولتی تاب نخواهند اورد

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۱ ۰۴:۲۲

پراید پنج میلیون بیشتر ارزش ندارد

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۰:۵۹

مردم آگاهند... اگه نگاه کنید برای مسکن در سایت دیوار کاملا مشهود است که قیمت تهران را بسیار بالا تر از عرف شهرسازی انتخاب کرده در صورتی که برای مسکن مهر پردیس و اندیشه و پرندو....قیمت شهرسازی نزده تا مردم بخصوص خانه اولی ها به طرف خرید مسکن مهر بروند بخصوص اگه سایت دیوار شهرستانها رو نگاه کنید قیمت را از ده سال پیش پایین تر زده اند تا مردم از تهران مهاجرت کنند

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۱:۲۲

پراید 20تومنی شد 50تومن میگن ارزون شد شد...

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۲۰:۱۵

قیمت خودروسازان تعیین می کنند ما ساده و زود باوریم دلال چکاره هست که برای دولت اسلامی تعیین تکلیف می کند؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۵ ۲۲:۱۲

دیوارکلا شده جولانگاه دلالان خودرو واملاک بااون قیمت‌های فضایی اساسا دیوارباید واسه نمایش چیزهایی باشه که ملت دارند که بکارشون نمیاد بزارن روی دیوار بصورت رایگان برای نیازمندان کلا دیوار در کشورهای اروپایی اینچنین است ولی اینجا شده پاتوق خلافکار کلاهبردار چندباربخاطرهمین دیوارکلاه سرم رفت

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۵ ۱۳:۱۲

جالبه همه از هشتک حذف دیوار میزنن انگار شیپور و بقیه برنامه ها فرقی دارن :)) اصلن معلوم نیست از اعضای کارکنان شیپور یا ‌.. هستید. با این کاراها هیچ تغییری ایجاد نمیشه باید ریشه مسموم اصلی رو پیدا کرد و از تنه درخت زیبای ایران قطع کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۲ ۰۸:۲۹

تو نظرات خوندم خیلی ها مخالفن اونا همون دلالان بیکاری هستند که از سایت دیوار کاسبی میکنند و قیمت گذاری مثلا یه اپارتمان متری 7 تومن میخرند بلافاصله میزارن هفت و نیم فروش بره یا نره ماه بعد میزاره هشت تومن باز همین طور . قیمت ها حذف شد خوبه ادمین سایت باید متن اهی رو هم بخونه بعد تایید کنه چون تو متن قیمت میزارن . بعد اینکه وزارت راه و شهر سازی قیمت هر منطقه رو به املاک تعیین کنه و همه قولنامه ها بایستی اسکن شده و کد رهگیری بگیرند هر کسی گرانفروشی کرد املاک پلمپ بشه با این کار کسی جرات گرانتر فروختن نداره. دلالی بایستی بطور کامل از سایت ها و املاک حذف بشه و فقط املاک کمسیون بگیره . برخی املاک مثلا یه زمین متری گذاشته 250 میاد 300 میفروشه هم سود دلالی هم کمسیون . نظارت رو بیشتر کنیم اپارتمان متری 10 تومن به پنج تومن متری میرسه چون اون قبلا متری 2 تومن بوده شده 10تومن منطقیش 5 تومنه . با تشکر