• یکشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98021507654
  • خبرنگار : 71089

وعده رییس جمهور سریلانکا برای برقراری ثبات پیش از انتخابات

وعده رییس جمهور سریلانکا برای برقراری ثبات پیش از انتخابات

رییس جمهور سریلانکا بعد از حملات مرگبار در این کشور، گفت‌: پیش از برگزاری انتخابات، نیروهای امنیتی تروریسم را ریشه کن کرده و بار دیگر ثبات را در کشور برقرار خواهند کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، مایتریپالا سیریسنا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که او معتقد است که داعش در پشت حملات ۲۱ آوریل قرار داشت که در این حملات کلیساها و چندین هتل لوکس مورد هدف قرار گرفته و بیش از ۲۵۰ نفر از جمله ۴۲ خارجی کشته شدند.

وی ادامه‌ داد: انتخابات نباید به تعویق بیافتد. من پیش از برگزاری انتخابات ثبات را در کشور برقرار کرده و تروریسم را ریشه کن می‌کنم.

احتمالاً انتخابات ریاست جمهوری سریلانکا بین دهم نوامبر و ۱۰ دسامبر برگزار شود. منابع نزدیک به ریاست جمهوری اعلام کردند که سیریسنا به دنبال انتخاب دوباره در این انتخابات است.

رییس جمهور سریلانکا اعلام کرد: در حال‌ حاضر ما تمام اعضای فعال داعش را شناسایی کرده و در حال بازداشت آنها هستیم.

سیریسنا اعلام کرد: تمام شواهد نشان می‌دهد که داعش در پشت حملات مرگبار در روز عید پاک بوده است. این مساله مثل روز روشن و آشکار است.

رییس جمهور سریلانکا در ادامه افزود، ارتش و پلیس پیشرفت بزرگی در تحقیقات داشتند، اما تاکید کرد که اقدامات بیشتری نیاز است. در حال حاضر 25 تا 30 مظنون فراری هستند و هنوز اطلاعاتی وجود ندارد که این افراد عاملان انتحاری هستند یا نه.

وی ادامه‌ داد: نیروهای امنیتی سریلانکا سطح امنیتی را در هشدار قرار داده‌اند.

سیریسنا در ادامه یادآور شد: این مساله تنها مرتبط به سریلانکا نبوده است، ‌بلکه ما با یک جنبش تروریستی جهانی مواجه هستیم. حتی کشورهای پیشرفته همچون روسیه، آلمان، هند، استرالیا و آمریکا نیز به طور کامل قادر نیستند که تروریسم جهانی داعش را ریشه کن کنند.

در حال‌ حاضر رهبران سریلانکا از جمله رییس جمهور به خاطر ناکامی در جدی گرفتن هشدارها از سوی سرویس‌های اطلاعاتی هند درباره حملات احتمالی و انجام اقدامات به موقع تحت انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.

با این حال سیریسنا هر گونه اطلاع از این هشدارها را رد کرد.

سیریسنا گفت‌: اگر من از این هشدارها اطلاع داشتم اقدام مناسبی انجام داده و به خارج از کشور سفر نمی‌کردم.

هم‌چنین در ادامه تحولات سریلانکا پس از حملات خونین عید پاک، دولت از مردم خواسته شمشیر، قمه و سلاح‌های سرد خود را تحویل کلانتری‌ها دهند. پلیس در جستجوها و یورش‌های خود پس از حملات ۲۱ آوریل تاکنون صدها قبضه سلاح کشف و ضبط کرده است.

با وجود این پلیس سریلانکا گفته چاقوهایی که مردم به طور روزانه از آنها برای امور جاری خود استفاده می‌کنند شامل این فراخوان نمی‌شود.

در همین حال از مردم خواسته شده علاوه بر سلاح‌های سرد خود لباس‌های کماندویی و شبیه یونیفورم‌های پلیس و ارتش را هم به نزدیک‌ترین پاسگاه پلیس تحویل دهند.

از سوی دیگر آمریکا هم به علت کشته شدن چند شهروند این کشور در جریان این حملات، چند افسر اف‌بی‌آی را به سریلانکا اعزام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha