• یکشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98021507817
  • خبرنگار : 71290

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا:

حملات به غزه برای اجرای طرح "معامله قرن" است/اسرائیل، عربستان و آمریکا در این حمله هماهنگ هستند

حملات به غزه برای اجرای طرح "معامله قرن" است/اسرائیل، عربستان و آمریکا در این حمله هماهنگ هستند

یک کارشناس مسائل فلسطین با انتقاد از سکوت جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل در پی حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، گفت: حملات اسرائیل در چارچوب هماهنگی میان رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان قابل تحلیل است که هدف آن‌ها اجرای طرح معامله قرن است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مردم غزه که تا کنون ۱۱ شهید بر جای گذاشته خاطرنشان کرد: حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مردم غزه در چارچوب هماهنگی‌های موجود بین رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان قابل تجزیه و تحلیل است؛ با توجه به این‌که قرار است به زودی طرح معامله قرن عملیاتی شود و گروه‌های مبارز فلسطینی مثل حماس و جهاد اسلامی با این طرح به شدت مخالفت دارند، به همین دلیل اکنون رژیم صهیونیستی در آستانه تشکیل کابینه جدید برای جبران شکست‌های خود و همچنین اجرایی کردن طرح معامله قرن دست به چنین حملاتی زده است.

وی افزود: در واقع رژیم صهیونیستی از طریق حملات هوایی و کشتار مردم غزه و ترور شخصیت‌های تأثیرگذار حماس و جهاد اسلامی درصدد است به نوعی خود را قدرتمند در فلسطین و اراضی اشغالی نشان دهد و قطعاً اسرائیل بدون چراغ سبز آمریکا هرگز نمی‌توانست به مردم غزه حمله کند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: سکوت جامعه جهانی و سازمان ملل به ویژه شورای امنیت در مقابل این کشتارها دلیل بارزی بر این است که این حملات با هماهنگی‌های بین‌المللی با اسرائیل شکل گرفته و به نظر می‌رسد وضعیت فلسطین در این شرایط و با توجه به نزدیکی تشکیل کابینه نتانیاهو و اجرایی شدن طرح معامله قرن و انتقال سفارت‌خانه‌های خارجی به بیت المقدس همه این‌ها در چارچوب طرح مشترکی است که هدف آن اجرای طرح معامله قرن و قرار دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی است.

هانی زاده در ادامه اظهار کرد: این حملات تا زمانی که حماس و رهبران آن و جهاد اسلامی با طرح معامله قرن موافقت نکنند، ادامه خواهد داشت و قطعاً اهداف سیاسی گسترده‌ای پشت این حملات نهفته است که هدف اصلی آن هم در حقیقت در مرحله اول اجرایی شدن طرح معامله قرن است.

وی تاکید کرد: کشتارهای دو روز گذشته در غزه بسیار وحشیانه بوده و رژیم صهیونیستی با استفاده از تمام امکانات خودش به حمله به مردم بی دفاع و غیر نظامیان ادامه می‌دهد، به نظر می‌رسد که در این مرحله ساز و کار رزمندگان فلسطینی و گروه‌های جهادی قطعاً متفاوت‌تر خواهد بود زیرا تجربه حماس برای تقابل با رژیم صهیونیستی یک تجربه طولانی است و رزمندگان حماس و جهاد اسلامی می‌توانند با استفاده از امکانات بومی خود آسیب‌های جدی به رژیم صهیونیستی وارد کند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین گفت: حملات موشکی حماس به عمق اراضی اشغالی و ضربه زدن به شهرک‌های یهودی‌نشین نشان می‌دهد که حماس آمادگی لازم را برای تقابل با تجاوزات رژیم صهیونیستی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha