• یکشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98021507920
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۵ اردیبهشت ماه

توقف احتمال سهمیه بندی بنزین و...

توقف احتمال سهمیه بندی بنزین و...

ماموریت «لاریجانی» به ۴ کمیسیون برای اجرای تاکیدات رهبری در زمینه حفظ اشتغال، تشکیل کمیته‌ای در فراکسیون امید برای بررسی وضعیت معیشتی مردم، تعیین مجازات حبس برای والدین در صورت فوت یا جراحت کودک به دلیل سهل‌انگاری، موافقت مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی، انتقاد یک نماینده از روشن نشدن نتایج تحقیق و تفحص‌های متعدد در مجلس، اصلاح طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یک شنبه) پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی  مجلس به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم و تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در دستور کار جلسه امروز مجلس قرار گرفت.

در آغاز این جلسه، رییس مجلس شورای اسلامی به چهار کمیسیون آموزش و تحقیقات، صنایع و معادن، اجتماعی و کشاورزی مجلس ماموریت داد تا زمینه اجرایی شدن فرمایشات اخیر رهبری در دیدار با کارگران در حوزه قانونگذاری و اصلاح قوانین را به وجود آورند.

همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس بابیان اینکه در جلسه غیر علنی صبح امروز موضوعات مختلف در خصوص مسائل منطقه و حوزه بین‌الملل و داخلی مطرح شد، گفت که موضوع سهیه بندی بنزین فعلاً متوقف است و قرار است که این موضوع در جلسه مشترک مجلس و دولت مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی هم در تشریح نشست صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی که با دستور کار بررسی التهاب ایجاد شده پس از شایعه افزایش قیمت بنزین در جامعه  تشکیل شد، گفت: در این نشست که با مشارکت نمایندگان این فراکسیون برگزار شد نمایندگان تاکید کردند برای افزایش قیمت بنزین مجوز قانونی در دست دولت نبوده و دولت نمی تواند قیمت بنزین را بدون مصوبه مجلس افزایش دهد.

یک عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما گفت که این شورا فردا میزبان میرباقری معاون سیما، شهریاری معاون اداری و مالی سازمان، فروغی مدیر شبکه سه و مهدوی‌مهر مدیر کل بازرگانی سازمان خواهد بود و فردا به بررسی اتفاقات پیرامون برنامه «۹۰» و نحوه درآمد مسابقات اپلیکیشنی خواهد پرداخت.

ناطقین امروز مجلس

نماینده ساوه: با اقدام قضایی محکم به مفسدان اقتصادی درس عبرت دهیم

یوسفیان ملا: قانون اساسی باید به روز شود

قربانی: رانت ارز نیمایی به جیب چه کسانی می‌رود؟

نماینده قزوین: رویای به صفر رساندن صادرات نفت ایران هرگز تعبیر نمی‌شود

نطق نماینده مردم ارومیه درباره استاندار آذربایجان غربی و پاسخ مطهری

***

سخنگوی هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای در فراکسیون امید برای بررسی وضعیت معیشتی مردم خبر داد و گفت: مقرر شد که این کمیته طرحی را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم ظرف دو هفته آینده تهیه و تدوین کند.

نمایندگان مجلس  در جریان بررسی جزئیات لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، برای والدینی که به دلیل بی توجهی و سهل انگاری منجر به فوت یا جراحات فرزندانشان شوند مجازات حبس تعیین کردند.

در جلسه امروز همچنین سوالی ملی دو نماینده از وزرای نیرو و آموزش و پرورش اعلام وصول شد

درادامه این جلسه نمایندگان با ۱۱۷ رأی موافق، ۶۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع با تقاضای ۶ نفر از نمایندگان به منظور تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ۵ سال گذشته موافقت کردند.

در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، سید کاظم دلخوش با اشاره به این که در طول این دوره از مجلس تعداد تحقیق و تفحص‌ها افزایش یافته است، از روشن نشدن نتایج این تحقیق و تفحص‌ها انتقاد کرد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

تقاضای «حاجی دلیگانی» برای تشکیل جلسات مشترک دولت و مجلس برای حل تورم

کرم پور: فشار مستقیم تحریم‌ها به مردم عادی و بیماران وارد می‌شود

نماینده زابل: عده‌ای با شایعه گرانی بنزین دنبال کاهش اعتماد مردم هستند

کبیری: وزارت نیرو نسبت به مدیریت آب‌های سطحی خوی اقدام کند

نماینده نایین: بار را بر دوش مردم نیندازیم

کواکبیان «آزادی کارگران و معلمان بازداشت شده‌ در مقابل مجلس» را خواستار شد

نماینده اهر: با جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف زندگی فرهنگیان و کارگران سامان داده شود

انتقاد نماینده شاهین‌شهر از تدوین نشدن کامل آیین‌نامه‌های برنامه ششم توسعه

نماینده رفسنجان: ۳۱۸ شرکت دولتی و شبه‌دولتی ارز را به کشور برنمی‌گردانند

نماینده پیرانشهر: بهترین فرصت برای باز کردن معابر کولبری برای دور زدن تحریم‌هاست

محمودی: آب کشاورزی را گران نکنید

تذکر نماینده سراوان در مورد معلمان حق‌التدریس

***

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان موادی از طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را اصلاح کردند.

درادامه جلسه امروز با ۱۳۸ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجمع ۲۳۱ نماینده حاضر در مجلس، کلیات طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی-فرهنگی تصویب شد.

مجمع نمایندگان استان فارس نیز به مناسبت ۱۵ اردیبهشت روز ملی شیراز با صدور بیانیه‌ای این روز را تبریک گفتند.

علی مطهری هم اعلام کرد که با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از فردا شروع می‌شود جلسات علنی مجلس نیز از ساعت ۹ صبح خواهد بود. همچنین بهروز نعمتی از بررسی وضعیت سوخت در جلسه غیرعلنی فردا (دوشنبه) مجلس خبر داد.

در پایان نیز یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۵ ۱۳:۴۶

دراین برهه از زمان عاقلانه‌ترین تصمیم است.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۵ ۲۱:۲۷

تبدیل وضعیت معلمان پیمانی استخدام سال ۸۹ به رسمی مطالبه به حق این عزیزان است