• دوشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۱:۲۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 98021508152
  • خبرنگار : 71589

دانشمند ایرانی نظریه بیگ‌بنگ را به چالش کشید

دانشمند ایرانی نظریه بیگ‌بنگ را به چالش کشید

دکتر محسن شریف‌پور دانشمند دانشگاه پرتوریا(آفریقای جنوبی) و دانشگاه علم و فرهنگ(ایران) نظریه جدیدی برای درک جهان هستی ارائه کرده است که تئوری مشهور بیگ‌بنگ یا مه‌بانگ را به چالش می‌کشد.

به گزارش ایسنا، پروفسور محسن شریف‌پور یک نظریه علمی جدید ارائه کرده است که ممکن است کلیدی برای درک اسرار جهان آغازین و همچنین چشم اندازی به آینده جهان باشد.

پروفسور شریف‌پور از محققین پژوهشی برجسته در زمینه نانوسیالات است(شامل ذراتی به اندازه نانومتر برای افزایش انتقال حرارت)، اما تصمیم گرفت تا زمینه مطالعاتی خود را بسط دهد و به مطالعه و کسب دانش در زمینه کیهان‌شناسی، طبیعت، الگوهای طبیعی و قانون ساختاری(Constructal Law) در کنار تخصص خود که مکانیک سیالات است بپردازد.

یکی از سوالاتی که او همواره به دنبال آن بوده است راجع به منشأ انرژی تاریک است که موجب سرعت گرفتن کهکشان‌ها می‌شود. وی معتقد است هیچکدام از نظریه‌های موجود به اندازه کافی قادر به پاسخ به این سوال نیستند.

پروفسور شریف‌پور می‌گوید: به طور کلی کیهان‌شناسان اغلب از کلماتی مانند سیاه یا تاریک استفاده می‌کنند. کلماتی مانند انرژی تاریک، ماده تاریک، سیاه‌چاله. این یعنی هر زمان که آنها نمی‌توانند منشأ و منبع مفاهیم خاص را به طور مناسب توضیح دهند، از واژه‌های سیاه یا تاریک استفاده می‌کنند.

پرفسور شریف‌پور نظریه خود را "نظریه منبع تولید و محل جذب"(Source and Sink) می‌نامد که در راستای تمایل خودش برای پیدا کردن پاسخ به سوالات بدون پاسخ می‌آید. آیا مه‌بانگ بخشی از طبیعت بود و اگر چنین است، آیا الگویی برای آن از ابتدا وجود داشته؟ جهان قبل از انفجار بزرگ چه شکلی بوده است؟ منشأ احتمالی آن انرژی که باعث این انفجار بزرگ شد چیست؟ علت گسترش جهان چیست؟ پروفسور شریف پور معتقد است نظریه وی با استفاده از رویکرد تحقیق بین چند رشته‌ای، دارای پاسخی منطقی به همه این سوالات است.

وی گفت: طبق مطالعات من همه چیز در طبیعت در جفت‌های دوتایی یا مخالفِ هم مانند مرد و زن، الکترون و پوزیترون، قطب‌های مغناطیسی و ماده و ضد ماده اتفاق می‌افتد. اگر یک جسم داغ وجود داشته باشد، گرما به علت قانون همرفت به سمت جسم سردتر حرکت می‌کند. این یک الگوی جهانی است که به ما کمک می‌کند تا یک نظریه جدید را برای جهان آغازین ارائه دهیم. بنابراین اگر ما این الگوهای موجود در طبیعت را دنبال کنیم، با فرض وقوع بیگ بنگ، باید از خودمان بپرسیم که اتفاق متقابل یا جفت آن چیست.

شریف‌پور افزود: در طبیعت همچنین هر چیزی از یک الگو پیروی می‌کند و مبانی نظری دینامیک سیالات، حرکت اجرام سماوی، قانون ساختاری و الگوهای طبیعت مانند دنباله فیبوناچی و هندسه فراکتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما آنچه که ما از این زمینه‌ها به طور جداگانه می‌دانیم، برای پاسخ دادن به برخی از چالش برانگیزترین پرسش‌های جهان کافی نیست.

نظریه وی موسوم به "نظریه منبع و جذب" می‌گوید که اگر یک منبع از انرژی مانند بیگ بنگ وجود داشته باشد، باید هم زمان، و حداقل یک مکان نیز برای دریافت و جذب انرژی این منبع وجود داشته باشد که این انرژی با الگویی خاص از منبع انرژی به آن مکان برود، و این فرایند باید قانون بقا انرژی را نقض نکند.

به طور کلی منبع‌ها و محل جذب‌ها بخشی از علم مکانیک سیالات و همچنین الکترونیک هستند. برای اعمال این نظریه در کیهان‌شناسی، یک منبع می‌تواند انرژی و یا ماده منتشر کند و یک محل جذب می‌تواند توسط گرانش (انحنای فضا-زمان) انرژی یا ماده را دریافت کند. در نتیجه پروفسور شریف‌پور معتقد است که آن انرژی که جهان ما را به وجود آورده (بیگ بنگ) باید یک پالس از یک منبع با تابش پس زمینه کیهانی منحصر به فرد باشد که به سمت یک محل جذب جریان می‌یابد. تابش پس زمینه مایکروویو کیهانی می‌تواند از این نظریه حمایت کند، درست همانطور که از مدل بیگ بنگ داغ(Hot Big Bang) حمایت کرد.

پروفسور شریف‌پور می‌گوید: همه چیز در جهان و کهکشان ما مانند الگویی از جریان مایع حرکت می‌کند، از زمین تا منظومه شمسی گرفته و همه چیزهایی که ما در جهان مشاهده می‌کنیم. بدن انسان، رشد گیاهان، گردبادها، تقسیم قاره‌ها، الگوهای میدان مغناطیسی زمین، مسیر ستارگان، باقی مانده‌های ستاره‌ای، گازهای بین ستاره‌ای و گرد و غبار اطراف کهکشان‌ها نیز از این الگو پیروی می‌کنند. اگر ما این الگوها را تا ابتدای جهان و بیگ بنگ عقب ببریم می‌توانیم یک نظریه کلی از آنچه اتفاق افتاده داشته باشیم و همچنین پیش‌بینی کنیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

وی افزود: ما می‌توانیم یک سیاه‌چاله را به عنوان یک نوع محل جذب در نظر بگیریم، اما بسیاری از کیهان‌شناسان معتقدند که سیاه‌چاله‌ها پس از انفجار بزرگ شکل گرفته‌اند، و در ابتدای بیگ بنگ (در این تئوری، یک پالس از منبع انرژی) نبوده‌اند که تولید یک جریان با الگوی خاص برای جریان انرژی آزاد شده از منبع به سمت محل جذب را بکنند.

پروفسور شریف پور معتقد است که استفاده از نظریه بین چند رشته‌ای منبع و جذب از لحاظ ریاضی نیز می‌تواند پاسخی برای بسیاری از سواات بدون پاسخ ارائه دهد.

پروفسور شریف‌پور می‌گوید برخی از تفاوت‌های کلیدی بین نظریه او و نظریه استاندارد بیگ بنگ این است که انفجار بزرگ تنها در زمینه کیهان‌شناسی کارایی دارد، در حالی که نظریه منبع و جذب یک نظریه بین چند رشته‌ای است که دارای کاربردهای متعدد است که تنها یکی از آنها در کیهان‌شناسی به درک جهان آغازین کمک می‌کند.

وی گفت: انرژی تاریک و ماده تاریک را نمی‌توان با نظریه بیگ بنگ توضیح داد، در حالی که توضیح ریشه‌های انرژی تاریک به راحتی با استفاده از نظریه منبع و جذب توضیح داده می‌شود. تئوری بیگ بنگ فقط در مورد نقطه آغازین جهان است، اما هیچ ایده‌ای در مورد مقصد کهکشان‌ها و یا منشأ آنها ندارد، در حالی که نظریه منبع و جذب توضیحی از جهانِ پیش از انفجار بزرگ ارائه می‌دهد. نظریه منبع و جذب، منبع انرژی جهان را مشخص می‌کند، در حالی که نظریه بیگ بنگ چنین نیست.

وی افزود: این نظریه منشأ انرژی تاریک را مشخص می‌کند، در حالی که نظریه بیگ بنگ نمی‌تواند آن را توضیح دهد. در حالی که نظریه بیگ بنگ می‌تواند سرعت و گسترش کهکشان‌ها را ببیند، نمی‌تواند آن را توضیح دهد. نظریه منبع و جذب می‌تواند سرعت و گسترش کهکشان‌ها را پیش‌بینی کند و آنها را به درستی توضیح دهد. همچنین پیش‌بینی می‌کند که این انبساط، شتاب بیشتری می‌گیرد که با اطلاعات عملی موجود هم خوان است.

وی ادامه داد: نظریه بیگ بنگ از تابش پس زمینه کیهانی پشتیبانی می‌کند، اما نمی‌تواند توضیح دهد که چرا در سراسر گیتی کاملاً یکنواخت نیست. در حالی که نظریه منبع و جذب این عدم هماهنگی را می‌تواند توضیح می‌دهد.

پروفسور شریف‌پور برای توضیح اینکه چگونه نظریه منبع و جذب به درک ما از جهان آغازین کمک می‌کند آن را نظریه برتر یا کلیدی از ریشه جهان می‌نامد و می‌گوید یکی از سناریوهای نظریه منبع و جذب می‌تواند نظریه بیگ بنگ باشد (وقتی که محل جذب، گرانش صفر داشته باشد).

پاسخ‌های پروفسور به سوالات اساسی در مورد جهان که با نظریه منبع و جذب شرح داده می‌شود مطابق دستاوردهای جدید علمی است.

وی می‌گوید: چگونه ممکن است که نظریه بیگ بنگ بگوید که آن انرژی که بیگ بنگ را باعث شده از هیچ آمده؟ در حالی که ما می‌دانیم که تمام انرژی‌ها از یک منبع نشأت می‌گیرند و یا باید ذخیره شوند یا به شکل دیگری دربیایند. آیا واقعاً باور کنیم که قبل از انفجار بزرگ هیچ چیز وجود نداشته است؟

در ابتدا تئوری بیگ بنگ بر پایه فلسفه بنا شد. این نظریه یک ایده است اما واقعیت آن قابل اثبات نیست. دانشمندانی که این نظریه را قبول کرده‌اند، در مورد زمان قبل از آن صحبت نمی‌کنند. اما نظریه منبع و جذب یک توضیح علمی ارائه می‌دهد که حداقل باید یک منبع و یک محل جذب در جهان اولیه وجود داشته باشد که انتقال انرژی بین آنها را ممکن سازد.

پروفسور شریف پور می‌گوید: یکی دیگر از مباحث نظریه انفجار بزرگ این است که نیاز به نظریه تورم برای توضیح اندازه و وسعت جهان موجود دارد، و در این راستا می‌گویند پس از بیگ بنگ، فضا با سرعتی گسترش یافت بیش از سرعت نور! در صورتی که، نظریه منبع و جذب نیازی به نظریه تورم برای توضیح وسعت فعلی گیتی ندارد، چرا که این نظریه به طور کامل به این واقعیت اشاره می‌کند که از آغاز باید فضایی بین منبع و محل جذب برای انتقال وجود داشته باشد.

برای پروفسور شریف‌پور که بیش از یک دهه (در کنار دیگر فعالیت‌های علمی اش) روی این نظریه کار کرده است، این تنها آغاز ماجرا است. تحقیقات زیادی باید با استفاده از این نظریه و مدل‌های ریاضی آن روی تعداد زیادی ازسناریوهای دیگر انجام شود، که نیازمند همکاری، و همراهی دانشمندان رشته‌های مختلف است.

بطور مثال اجازه دهید اینجا ساده‌ترین حالت را شرح دهم: اگر یک منبع انرژی نقطه‌ای(Point Source) را در نظر بگیریم و همچنین یک محل جذب انرژی تقریباً همگن و کروی را که منبع تولید انرژی در مرکز کره قرار گرفته باشد را نیز در نظر گیریم، پالس انرژی که از منبع انرژی آزاد می‌شود، به سمت سطح داخلی کره که جاذب انرژی و مواد است با یک الگوی خاص (بسته به شرایط منبع، و کره جاذب که در حال چرخش باشند یا نباشند) حرکت خواهد کرد. در این صورت، مادامی که پالس انرژی و مواد از همه طرف به سمت سطح داخلی کره حرکت می‌کند، بطور خودکار بست جهان صورت می‌کرد، و انرژی تاریک برآیند جاذبه سطح داخلی کره برای هر موقعیت خواهد بود. لذا، هر چه این پالس به سطح جاذب نزدیکتر می‌شود، برآیند نیروی جاذبه بیشتر، و در نتیجه کهکشان‌ها سرعت بیشتری می‌گیرند. در ضمن این پالس انرژی، دارای تابش پس زمینه کیهانی خاص خودش است. و چون محل جذب کروی، تقریباً همگن است، جهان ما از همه طرف تقریباً همگن بسط پیدا می‌کند. لذا می‌بینید که با این تنظیم خیلی ساده جوابی برای سوالات بدون پاسخ ارائه خواهد شد، که برای دقیق‌تر شدن، نیاز به محاسبات دارد.

پروفسور شریف‌پور معتقد است که تحقیقاتش بر درک ما از جهان آغازین و قبل از آن تأثیر می‌گذارد. نظریه منبع و جذب نقطه شروع قابل توجهی است برای ارائه پاسخ به تعدادی سوالات در پشت پرده اسرار جهان.

نکته مهمی دیگر که از تحقیقات پروفسور شریف پور می‌توان نتیجه گرفت این است که این تحقیقات علمی وجود نظم دهنده‌ای را از ابتدای آفرینش گیتی نیز ثابت می‌کند، در صورتی که آنان که فرض را بر این گذاشته‌اند که دنیا از هیچ بوجود آمده، و انفجار بزرگ بدون دلیل اتفاق افتاده، به وجود خدا، و نظم دهنده‌ای اعتقاد ندارند، مانند پروفسور استیون هاوکینگ.

* اقتباس شده از سایت دانشگاه پرتوریا، و تماس با پروفسور شریف پور برای توضیحات تکمیلی توسط ایسنا.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۰۱:۵۹

مایلم نظریه خود را به اطلاع پرفسور برسانم . اگر پیدایش جهان و گسترش گیتی را در گستردگی و ظرفیت شعور و دانش بدانیم , تمامی این فرضیه ها به اندازه درک و شعور ناظر امکان وقوع دارد . بعبارت دیگر , جهان چیزی بغیر از درک ما و یا شعورهای برتر از آن نیست . میدانم خیلی گنگ است ,لی مگر نسبیت را هم میتوان در چند خط تو ضیح داد

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۱:۵۱

با مهندس موافقم. ظرفی که ما به وسیله آن می اندیشیم در حال حاضر پاسخگوی بسیاری از سوالات هستی شناختی نیست؛ مگر اینکه در آینده و با گشایش های جدید در حوزه اندیشه و علم، ظرف اندیشگانی بشر نیز گسترش بیشتری یابد. ویتگنشتاین بحث نابسنده بودن شعور و درک انسانی را در رساله منطقی- فلسفی به شکل خوبی تشریح کرده است.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۱:۵۱

با مهندس موافقم. ظرفی که ما به وسیله آن می اندیشیم در حال حاضر پاسخگوی بسیاری از سوالات هستی شناختی نیست؛ مگر اینکه در آینده و با گشایش های جدید در حوزه اندیشه و علم، ظرف اندیشگانی بشر نیز گسترش بیشتری یابد. ویتگنشتاین بحث نابسنده بودن شعور و درک انسانی را در رساله منطقی- فلسفی به شکل خوبی تشریح کرده است.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۸:۵۰

این نظریه دو قطبی بودن کاملا اشتباه است . آن دو قطب مخالفی که ایشان فکر میکنند ، در اصل یک آن واحد هستند ، که به دلایلی ابتدا ظاهرا منفک شده اند ، و سپس دوباره یکی میشوند ، در حد فاصل آن انفکاک ظاهری اولیه ، و این یکی شدن مجدد ، زندگی است که جاری میشود

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۰۷:۳۷

نظریات پروفسور در کدام ژورنال علمی منتشر شده است؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۰:۱۰

سوال من هم همین بود...! البته استفاده از واژه پرفسور که در ایران متداول نیست هم جای تامل داره!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۳:۴۲

The African Journal of chertology and pertology

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۸ ۱۲:۵۲

خلاصه ای عامه فهم از تمام تئوری های مهم و جدید، ابتدا از طریق دانشگاه ها و موسسات علمی محل تحقیق منتشر می شود. هرکس که حتی یک مقاله علمی منتشر کرده باشد می داند که نشر مقالات علمی، حداقل 6 ماه یا یک سال طول می کشد، که برود به داوری. داورها باید بر موضوع احاطه کامل داشته باشند، لذا برای یک تئوری جدید بین رشته ای که محققی سالها رویش کار کرده نمی توان کسی را پیدا کرد که در فرصت کوتاه از لحاظ علمی رویش نظر دهد. و در ضمن، در پروسه چاپ مقاله، امکان دزدیده شدن ایده وجود دارد. مادامی که یک دانشگاه خیلی معتبر انتشارش داده، کافی است. دانشگاه پرتوریا با بیش از 100 سال قدمت، که بین یک درصد معتبر ترین دانشگاه های دنیا است، نمی آید اعتبار خود را بدون جهت زیر سوال ببرد

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۹ ۰۶:۵۱

در ژورنال ... محله!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۰۸:۰۵

عالی بود

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۸ ۱۲:۵۸

5 تا از دانشگاه های آفریقای جنوبی، دارای رتبه زیر 500 جهان هستند که در ایران یکی هم نداریم... اولین پیوند قلب، و حتی سر در آفریقای جنوبی انجام شده.. عزیزان اینترنت که دارید، ماشالله از اظهار نظر هاتون معلومه بیکار هم هستید... پس کمی تحقیق کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۰۸:۵۲

انرژی تاریک چیزی نیست جز میدان های مغناطیسی ، یعنی سرمنشا آنها

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۰۹:۰۴

سلام. اگر ایشان در این زمینه نظراتشان را در قالب مقالات علمی منتشر کرده و به نقد گذاشته باشند خیلی خوب است.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۰۹:۱۹

درستیه یک نظریه با توان پیشبینی و با قابلیت آزمون سنجیده می شود که مبنای آن ارائه اعداد و ارقام دقیق است. باید منتظر بود ...

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۵:۱۲

درستی یک نظریه البته

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۲:۰۶

سلام لطفا لینک مرجع این ادعا را در سایت قرار دهید. با تشکر

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۲:۱۶

نتیجه اظهار نظر در رشته غیر تخصصی همین است. نظریه‌ای که مطرح کردید از نظر فیزیکی جوکی بیش نیست. تعدد کلمه پروفسور در متن ایسنا هم قضیه را بسیار زرد می‌نماید. اصولاً قوانین بقا بسته به نوع تقارن‌های جهان ساخته می‌شود، مثل ناوردا بودن انرژی. انتظار انتشار شبه‌علم از سوی ایسنا را نداشتم.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۸ ۱۹:۰۸

انگار شما زیاد جک می خوانید و همه چیز را جک می بینید.. تخصص ایشان دکتری مهندسی مکانیک است، که کلا مکانیک زیر گروه فیزیک است. شما تخصص تان چیست؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۲:۴۲

پاراگراف آخر و اثبات وجود خدا با نظریه ای که هنوز در محافل علمی مورد بررسی قرار نگرفته کار درستی نیست چرا که با رد نظریه عملا وجود خدا هم نقض میشود!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۸:۰۲

استیفن هاوکینگ هم که در زمان بیگ بنگ بوده ، آن را تشریح کرد!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۲:۵۲

دانشمند ایرانی که در زمان بوجود آمدن کائنات حضور داشت،نظریه بیگ‌بنگ را به چالش کشید!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۳:۰۲

همون منبع اولیه از کجا اومده و چه چیزی باعث پیدایش اون شده؟ قبل از اون منبع اولیه و محل جذب، چه چیزی در دنیا وجود داشته و قبل از اونها هم....؟؟؟!!!! نه استاد...نه تئوری بیگ بنگ و نه تئوری شما و نه هیچ تئوری دیگه ای نمیتونه این آغاز مطلق رو توضیح بده!..."که کس نگشود و نگشاید به حکمت این معما را"

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۳:۳۱

پروفسور دست مریزاد ، استاد خوب توضیح داده بود، خوب ترجمه شده بود ، هر چی بود من با سواد متوسط متوجه منظور استاد شدم .

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۳:۴۰

پس ایشان قائل به ازلی بودن دو پدیده منبع و جاذب هستند!!؟ این خودش شرکی است که تا کنون هیچ عالمی مومن به آن نبوده، جز ایشان

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۳:۴۱

وقتی اب به اوج تراکم برسد تبدیل به ماده تاریک می شود البته این را فقط برخی درک می کنند

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۳:۴۴

وقتی نظریه ای و مطلبی که بیان می کنیم ، گویا و کامل نیست مانند نظریه بیگ بنگ خودش دنبال کسی میگرده که ان را به چالش بکشه - نظریه پروفسور را به همین موضوع هم می توان تعمیم داد.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۳:۴۶

تا آنجا که به نظرم میاد هاوکینگ فوت کرد ؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۴:۰۶

کته مهمی دیگر که از تحقیقات پروفسور شریف پور می‌توان نتیجه گرفت این است که این تحقیقات علمی وجود نظم دهنده‌ای را از ابتدای آفرینش گیتی نیز ثابت می‌کند، در صورتی که آنان که فرض را بر این گذاشته‌اند که دنیا از هیچ بوجود آمده، و انفجار بزرگ بدون دلیل اتفاق افتاده، به وجود خدا، و نظم دهنده‌ای اعتقاد ندارند، مانند پروفسور استیون هاوکینگ. این پاراگراف آخر رو مجبور بودید اضافه کنید به یک بحث علمی؟ خودتون واسه خودتون نتیجه می گیرید؟ بهتره تئوری خودتون رو اثبات کنید نه اینکه هر کی هر تئوری داد بگین آااااا دیدین؟ این همونه که ما می گفتیم!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۴:۱۸

نظریه بیگ بنگ حتی ازلحاظ قرانی هم ثابت شده(خداوند کل هستی را ازیک ذره متراکم به اندازه نخود وبه جرم کل هستی آفریده )که بعد این تراکم منفجرشده است وهسنی بوجود آمده-اون ذره متراکم نخود هم دراثر(تاریکی،هیچ،سرما وجاذبه)بوجود آمدهلطفا بفرمائید تین تحلیل کلی درست است،

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۴:۲۰

نظریه بیگ بنگ حتی ازلحاظ قرانی هم ثابت شده(خداوند کل هستی را ازیک ذره متراکم به اندازه نخود وبه جرم کل هستی آفریده )که بعد این به اندازه نخود متراکم،منفجرشده است وهستی بوجود آمده-واین نخود هم دراثر(تاریکی،هیچ،سرما وجاذبه)بوجود آمده لطفا بفرمائید این تحلیل کلی درست است،

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۳

نظریه "نوچوفسکو" !!!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۶:۵۱

گفتم نطر بده بامزه یا ازخودت اگر کمی فکر کرده باشی،چیزی بگو، مسخره نکن...

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۴:۲۹

همه چیز داخل خداوند است و ایشان بی نهایت. جهان آشکار شده طوری که شما می توانی ببینی نه اینکه حادث شده باشد. مگر تغییری در تصمیم خداوند بوجود آمده یا خواسته رفع نقصی بکند که جهانی بوجود آورده باشد؟ . هر چه می بینی خود اوست. زمان و مکان خود اوست و داخل او....

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۵

قبل ازهستیفقط(تاریکی،ظلمت وسرما)بود-که دراثر همین تاریکی وسرما انواع امواح ومغناطیس بوجود آمده-سپس با جاذبه این تاریکی وسرما جرمی متراکم به اندازه نخود بوجود امد-دراثر انفجاراین نخود به جرم کل هستی،انفجار ایجاد شده(،بیگ بنگ)وسپس کهکشانها ومنطومه ها وسیارات و...بوجود امده-این تحلیل کلی بنطرتون ابکی هست یا خوبه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۰۹:۲۴

شخصی با مدرک مهندسی مکانیک سیالات، از دانشگاهی که معلوم نیست کجاست، راجع به پیچیده‌ترین مفاهیم کیهان شناسی، اظهار نظر کرده. آقای پروفسور نه آموزش آکادمیک مرتبط با موضوع داشته‌اند، و نه مقاله پژوهشی در این زمینه چاپ کرده‌اند. که همین باعث تنزل نظریه ایشون در حد مباحث بقالی سر محل میشه. (البته به قشر زحمتکش بقال برنخوره یه وقت)

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۹:۰۳

این دانشگاه رنک ۲۰۰ دنیا در مکانیک داره، در صورتی که شریف رنک ۶۰۰ داره ، از سایت کیو اس میشه چک کرد

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۹ ۰۰:۴۴

اگر درک مطلب در توانمان نیست لازم نیست با توهین وپایین کشیدن ارزش دیگران خودمان را با ارزش نشان دهیم بهتره سکوت کنیم

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۸ ۱۱:۵۵

1 - بعنوان یک استاد دانشگاه، خیلی متأسف شدم که این نظرات غیر کارشناسی را درباره یک نظریه علمی دیدم، از ماست که بر ماست... 2- عموما یک تئوری جدید وقتی می آید که تئوری های قبلی نتوانند دست آوردهای علمی جدید را توصیف کنند، بطور مثال تئوری مه بانگ مربوط به سالیان گذشته است، و این مساله جدید شتاب گرفتن افزون شونده کهکشان‌ها را نمی تواند توصیف کند، ولی این تئوری جدید می تواند. 3- جالب است بدانید که فقط چند تئوری در دنیا آمده اند که که موقعیت ابتدایی دنیا را شرح می دهند، و هیچ ایرانی در بین آنها نداریم. بعنوان یک ایرانی باید به این دست آورد علمی که در تاریخ علم ثبت می شود، افتخار می کنم. 4- خوب بود که فقط یک دقیقه به ازای هر یک سال که این محقق تحقیق کرده است، عزیزان ایرانی مطالعه، یا جستجو در در مطالب علمی می کردند، تا اینچنین پیام ندهند. 5- متاسفانه دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی، از لحاظ رتبه علمی جهانی تقریبا از تمام دانشگاه های ایران بهتر است، و چک کردن این موضوع در اینترنت کمتر یک دقیقه طول می کشد امیدوارم ایرانیان همیشه در همه جای دنیا بدرخشند.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۸ ۱۲:۲۱

امروز همان آینده است برای روزی ک مه بانگ مطرح شده.... این تئوری دست آورد بزرگی است..

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۹ ۱۵:۵۵

عالم خلقت مملو از مجهولات است که فهم بشری به مرور زمان به حقیقت هستی خواهد رسید .کشف اسرا رنهفته با ادله عقلی کمترودیرتر به اثبات می رسد .

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۰ ۱۱:۰۰

یک- مهبانگ یک نظریه نیست؛ بلکه یک اصل علمی است که در سال 1989 ماهواره "کوبه" آن را به اثبات رساند و کسی نمیتواند آن را رد کند. دو- اگر نظریه شما مهبانگ را رد نکند میتواند مورد توجه قرار گیرد تا در زمینه های دیگر کارایی خود را نشان دهد. سه- اگر با مهبانگ نشود ماده و انرژی تاریک را توضیح داد، (در صورتی که "سازمان کیهان در قرآن" را بخوانید توضیح داده شده است.) موجب رد اصل بیگ بانگ نمیشود. چهار- لطفا به طور خلاصه بفرمایید منشأ انرژی تاریک چیست که مدعی هستید شما میدانید. پنج- نظریه شما به گونه ای در "سازمان کیهان در قرآن" و "مهبانگ در قرآن" توضیح داده شده است. اگر چیز دیگری است بفرمایید چیست؟ شش- چرا مدعی هستید که تابش زمینه کیهانی یکنواخت نیست؟ دلیل شما چیست؟ تاکنون به نظر میرسیده که یکنواخت است، آن گونه که کاشفان آن، پنزیاس و ویلسون مدعی بودند. هفت- نوشته اید: "در ابتدا تئوری بیگ بنگ بر پایه فلسفه بنا شد. این نظریه یک ایده است اما واقعیت آن قابل اثبات نیست." آیا هابل که اولین کسی است که فکر مهبانگ به نظرش رسید یک فیلسوف بود یا یک کیهانشناس؟ چرا مدعی فلسفه بافی این اصل علمی شده اید؟ هشت- نوشته اید: "دانشمندانی که این نظریه را قبول کرده‌اند، در مورد زمان قبل از آن صحبت نمی‌کنند." چرا باید از چیزی که نبوده صحبت کنند؟ اگر زمانی وجود داشت، که دیگر "مهبانگ" معنا و مهفومی نداشت. زمان و مکان (سپیس تایم) در یک آن، با مهبانگ به وجود آمدند و تاکنون رو به گسترش هستند. نه- نوشته اید: "حداقل باید یک منبع و یک محل جذب در جهان اولیه وجود داشته باشد " جهان اولیه یعنی چه؟ ظاهرا شما معنای مهبانگ را نمیدانید. پیش از مهبانگ جز خداوند متعال که همان منبع اولیه به قول شماست، چیزی وجود نداشته است. نظریه هایی که میگویند ممکن است مهبانگهای دیگری بوده اند، تنها ادعاست و کسی نمیداند این ادعاها را ثابت کند.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۰۲ ۰۳:۴۵

من میتوانم قبل عابم را تشریح کنم ولی نمی توانم نظریه ام را همین جوری بگم بلکه در مراحل مقدماتی ان هستم و حالا ها کار داره از جمله فرمول بندی ایا کسی میتونه کمکم کنه در ممورد فرمول بندی؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۰ ۱۱:۰۹

این سوال میشه که واقعا چجوری بیگ بنگی طول عمرش بیشتراز ماده تاریکی که داخل اون رخ داده چجوری خیلی خنده داره چجوری میشع با جناب پروفسور در ارتباط بود اگع راهی هست دراختیار مخاطبان بزارین

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۶ ۱۵:۳۹

نظریه بطور کلب باطل است.من تمام نظریه های جبریست ها را باطل کرده ام .چرا کسی توجه نمی کند.میدانم مطلب بسیار سنگین است

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۷ ۰۱:۲۵

هندسه دان منحصر بفرد و برجسته جهان هستم

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۰ ۱۱:۰۳

بله بیک بن‌ به سوالت زمان خودش تونست پاسخ بدهد اما العان نه ما اگرپایه ماده،انرژی،نور را یکی بدانیم به بسیاری از سوالات میتوان جواب داد

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۱۲ ۱۷:۰۷

می توان نظریه قوی تری داد جهان از ذرات پایه به وجود امده که می توان با این روش حتی متافیزیک،نور،تصویر،پزشکی را هم توضیح داد اما جایی نیست صحبت کنم گوشی وجود ندارد