• سه‌شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98021708877
  • خبرنگار : 71620

نماینده شوش:

کار نماینده مجلس قانون‌نویسی و نظارت است نه دهیاری و شهرداری

کار نماینده مجلس قانون‌نویسی و نظارت است نه دهیاری و شهرداری

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: برخی نمایندگان مجلس در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی برای اینکه رضایت رأی دهندگان را به طور موقت جلب کنند، وعده‌هایی می‌دهند که اصلاً در چارچوب اختیار نماینده نیست.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ضرورت پرهیز نمایندگان از دادن وعده‌های غیرقابل اجرا در آستانه انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: کار نماینده قانون‌نویسی و نظارت بر آن قانون است. آنچه که انجام می‌شود قطعاً با آنچه باید باشد، فاصله دارد. از کار دهیاری و شورا تا شهرداری و فرمانداری همه بر دوش نماینده مجلس است. جای همه چیز عوض شده است. این وضعیت باعث می‌شود که در بحبوحه تبلیغات مجلس اتفاقاتی ناخوشایند پیش بیاید. ممکن است یک نماینده در زمان تبلیغات از زبانش چیزی دربیاید و مردم فکر کنند این موضوع عملیاتی می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: این چنین اعمال باعث می‌شود که تمام ضعف‌ها و کم کاری‌های دستگاه اجرایی هم به اسم نماینده تمام شود. نماینده‌ها در بحبوحه تبلیغات برای اینکه رضایت رأی دهندگان را به طور موقت جلب کنند، وعده‌هایی می‌دهند که اصلاً در چارچوب اختیار نماینده نیست. شاید فقط نماینده تهران و کلان شهرها از این موضوع مستثنا باشند.

نوری ادامه داد: شهرهای کوچک حل تمامی مسائلشان را از نماینده می‌خواهند در واقع چشم آنها به دست نماینده است. به همین علت گاهی اوقات به علت عدم تحقق وعده‌ها، به نمایندگان شهرهای کوچک اهانت می‌شود. این وضعیت باید اصلاح شود. مردم باید بدانند وظیفه نماینده مجلس چیست و چه کارهایی در حوزه‌های نمایندگی قرار می‌گیرد؟

نماینده مردم شوش در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا ریشه این مشکلات نبود انتخابات حزبی است؟ گفت: فعالیت احزاب زیرساختی می‌خواهد که ما آنها را نداریم. اگر به مسائل حزبی انقلاب از اول تا به امروز دقت کنید، متوجه می‌شوید که اکثر احزاب ما در چارچوبی که نظام مشخص کرده فعالیت نکرده‌اند. حزب باید پروبالی باشد که خدمت‌رسانی دولت و حاکمیت را به مردم تشدید کند. تا به امروز چنین وظیفه‌ای از احزاب در این حد دیده نشده‌ است. احزاب ما مقطعی هستند. مدتی جمنا می‌آید و مدتی دیگر حزبی دیگر. احزاب واقعی اینگونه فعالیت نمی‌کنند احزاب مرام‌نامه دارند و طبق اصول رفتار است.

نوری ضمن تکریم «صداقت نمایندگی» گفت: اگر با صداقت با مردم برخورد شود و واقعیات گفته شود، هم خود نماینده با مشکل مواجه نمی‌شود و هم به نفع مردم است. امام راحل می‌فرمود که کاری نکنید که نااهلان بر مسند تصمیم‌گیری بنشینند. نمایندگان باید بتواند حرف مردم را برسانند. اگر نماینده ظرفیت پذیرش مسئولیت قانونی نمایندگی را داشته باشد، مردم در طول زمان به صداقت او پی می‌برند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: هزینه نمایندهِ بد را نظام می‌دهد. یعنی مردم می‌گویند او کسی بوده که نظام او را تأیید کرده است. وعده‌های غیرقابل اجرا باعث می‌شود که مردم دلخور شوند. انقلاب ما یک انقلاب مردمی و اسلامی است. باید سعی کنیم این مسائل مردمی و اسلامی را رعایت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha