• سه‌شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98021709165
  • خبرنگار : 71616

خودروساز گران‌فروش باز هم گران‌فروشی کرد

مدیران خودرو

در حالیکه شرکت مدیران‌خودرو چند هفته پیش تعدادی از محصولات خود را گران‌تر از بازار عرضه کرده بود باز هم به این روند ادامه داده و این بار ۳ محصول دیگر خود را گران‌تر از نرخ‌های بازار عرضه کرده است.

به گزارش ایسنا، حدود چند هفته پیش اعلام شد که شرکت مدیران‌خودرو دو محصول MVM X۲۲ اسپورت اکسلنت و MVM X۳۳ خود را تا حدود ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت‌های بازار عرضه کرده است. این این وضعیت در حالی است که طبق مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ شرکت‌های خودروسازی باید محصولات خود را در کارخانه‌های سازنده به قیمت پنج درصد کمتر از نرخ‌های حاشیه بازار عرضه کنند.

در حال حاضر نیز این شرکت علاوه بر ادامه گران‌فروشی در دو محصول فوق، سه محصول دیگر را به قیمت‌هایی گران‌تر از نرخ‌های بازار عرضه کرده است.

بیشترین گران‌فروشی این شرکت در خودروی تیگو ۷ خود را نشان می‌دهد. در حالی که خودروی تیگو ۷ در بازار آزاد به قیمت ۳۵۴ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد مدیران‌خودرو این محصول را به قیمت ۳۹۳ میلیون تومان عرضه می‌کند؛ بنابراین در این محصول اختلاف قیمت ۳۹ میلیون تومانی به چشم می‌آید.

علاوه بر تیگو ۷، این شرکت خودروهای MVM X۲۲ دنده‌ای لاکچری و آریزو ۵ توربو را گران‌تر از بازار می‌فروشد. بر این اساس MVM X۲۲ دنده‌ای لاکچری در بازار به قیمت ۱۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالی که قیمت آن در نمایندگی ۱۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین آریزو ۵ توربو در بازار به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد؛ در حالی که قیمت آن در شرکت مدیران خودرو ۲۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

گران‌تر بودن قیمت فروش محصولات مدیران خودرو در کارخانه نسبت به قیمت‌های بازار برای چندمین بار است که تکرار می‌شود اما هیچ نهاد یا سازمان نظارتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به آن رسیدگی نکرده‌اند و پاسخ نمی‌دهند که چرا با چنین گران‌فروشی آشکار و رسمی‌ای برخورد نمی‌کنند؟!

این وضعیت در حالی است که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مسؤولیت نظارت بر عملکرد خودروسازان و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو را بر عهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۳:۵۷

حاشیه بازار؟؟!! چه کشکی؟ چه ماستی؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۴:۱۵

وقتی ول کنن همین میشه. به قمیت پایین خودرو وارد کنن گمرکم‌نگیرن ببینم شرکتا بازن میکشن بالا؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۴:۱۸

اخه چرا ماشین صفر خود شرکت باید از قیمت بازار ارزون تر باشه مخصوصا اینکه تعداد فروش خیلی پایینه و تاثیری رو قیمت بازار نداره

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۷:۰۳

این شرکت خیلی منطقی تر از ایران خودرو و سایپا است. این شرکت شاید گرانتر بفروشد ولی انها رسما دزدند. پول باید بپردازی خبری هم از ماشین نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۷:۳۳

بگذارید خوب خون مردم را بمکند بالاخره وقتی مردیم ،ول می کنند.الان خیالشان راحت نیست ،نکند یک قطره باقی بماند

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۷:۴۰

وقتی افزایش قیمت منظم! خودروسازلن را میبینید متوجه میشویددبعید است بدون گرای وزارت صمت باشد

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۹:۰۲

سلام : اگر جلوی این شرکتهای خودروی را جدی نگیرند ، این سیل گرانی و دلال بازی همه مردم ضعیف را میبر د تا جایی که پراید باور کنید میشود 500 میلیون تومان یعنی چه ؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۱۹:۳۵

مملکت در هرج و مرج نظارتی و برخورد مناسب به سر میبره و تا زمانی که تفکر لیبرالی جایگزین اسلامی باشه همینه.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۷ ۲۱:۰۶

واحدهای نظارتی واقعا بی عرضه اند یا مسایل دیگری وجود دارد کلا هزینه تخلف در ایران بسیار پایین است و سود تخلف به جریمه قانونی می ارزد

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۸ ۱۴:۱۲

سلام میشه یکی بگه الان قیمت mvm315هاچ بک چقدرشده

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۹ ۱۲:۴۰

الان همون دوره هفت تیرکشی قورباغه است