• سه‌شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98021709237
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ اردیبهشت ماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ اردیبهشت ماه

ادامه بررسی جزئیات طرح حمایت از مرمت و احیای بافتهای تاریخی - فرهنگی، بررسی اقدامات متقابل در سالگرد خروج آمریکا از برجام در جلسه غیر علنی، تهیه طرح دو فوریتی برای ممنوعیت افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به‌ گزارش ‌ایسنا، جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی با ریاست علی لاریجانی برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و فرهنگی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

امروز همچنین در جلسه غیرعلنی، اقدامات متقابل در برابر آمریکا به مناسبت سالگرد خروج آمریکا از برجام از سوی نمایندگان بررسی شد.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس هم از برگزاری جلسه غیرعلنی در هفته آینده به منظور بررسی تحولات امنیتی منطقه و نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی در مجلس خبر داد.

ناطقین امروز مجلس

نماینده فریدن: ارتش و سپاه ناوهای آمریکایی در خلیج فارس را تحت نظر دارند

نجفی: تنها راه مبارزه با تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن وفاق ملی است

بیگدلی: رجوع به مطالبات قانونی مردم مورد توجه همه قرار گیرد

***

در ادامه بررسی طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی - فرهنگی، با تصویب نمایندگان، وزارت تعاون، مکلف به آموزش و تربیت استادکاران و کاردانان تجربی در زمینه حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی ــ فرهنگی شد.

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دیگر مقرر کردند تسهیلات بافتهای فرسوده به بافتهای فرهنگی و تاریخی که در حریم بافتهای فرسوده هستند اختصاص یابد.

مجلس کلیه دستگاه های اجرایی را نیز مکلف به برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت زندگی در شهرها و روستاهای دارای بافت های تاریخی - فرهنگی کردند. همچنین نمایندگان دولت را مکلف کردند بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی را بیمه کند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه طرحی دو فوریتی برای ممنوعیت سهمیه بندی و یا افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ خبر داد و گفت : با وجودی که نمایندگان روز گذشته اعلام کردند که موافق سهمیه بندی و یا افزایش قیمت بنزین نیستند اما نگرانی وجود دارد که دولت خودسرانه بنزین را گران کرده و سهمیه بندی را اعلام کنند که نتیجه آن ایجاد مشکل برای معیشت مردم است.

در این جلسه با ۱۱۸ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نمایندگان حاضر در مجلس کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب شد و این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

نماینده خاش: با پشتیبانی عظیم ملت از سپاه عربده‌های توخالی ترامپ بی اثر شد

انتقاد نماینده کاشمر نسبت به وضع معیشتی مردم

لاهوتی: سازمان تعزیرات متولی برخورد با گرانی‌هاست

تذکر نماینده زابل در مورد کنکور سیل‌زدگان

پژمان‌فر: ساعات کاری مدارس در ماه رمضان کاهش پیدا کند

تذکر کواکبیان در مورد اساسنامه صدا و سیما

تذکر بادامچی درباره شرایط مدارس تهران

گودرزی: جلسات غیر علنی به صورت سلسله‌وار برای بررسی مسائل کشور برگزار شود

نادری: وقت مجلس صرف مشکل یک نماینده با یک استاندار نشود

مطهری در پاسخ به نماینده رودسر: وزیر آموزش و پرورش درباره اتفاق رخ داده در برخی مدارس باید پاسخ دهد

***

در جلسه امروز علی اصغر یوسف نژاد نامه استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به انتقادات نماینده ارومیه را قرائت کرد.

علیرضا محجوب در جریان طرح سوال خود از وزیر نیرو در خصوص علت روشن نشدن وضعیت اپراتورهای برق با وجود توافقات قبلی، خواستار رعایت حقوق کارگران صنعت برق از سوی وزیر نیرو شد.

در پاسخ، رضا اردکانیان  گفت: که حداکثر تا دو ماه آینده مشکل قرارداد کار معین ۱۱۲۲ نفر از وضعیت اپراتورهای برق حل می‌شود.

پس از طرح سوال علیرضا محجوب و توضیحات اردکانیان محجوب عنوان کرد که از پاسخ وزیر قانع شده است.

در ادامه این جلسه یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نامه تشکر سرلشگر سلامی در خصوص حمایت مجلس از سپاه پاسداران را قرائت کرد و علی‌اصغر یوسف نژاد هم  تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha