• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98021809496
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استاندار مرکزی:

اجازه ندهیم امثال "باران" اسیر زد و بندهای مالی مواد مخدر شوند

اجازه ندهیم امثال "باران" اسیر زد و بندهای مالی مواد مخدر شوند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: ما نباید اجازه بدهیم که "باران"های ما و کودکان خردسال، قربانی این زد و بندهای مالی مواد مخدر شوند.

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به مشکلاتی که امروزه بسیاری از معلمان گرفتار آن هستند، تصریح کرد: امیدواریم به زودی مشکلات معیشتی و صنفی معلمان برطرف شود و در آینده شاهد باشیم که معلمان از حقوق اولیه خود، متناسب با شأن و جایگاه خود بهره مند شوند. ما باید تلاش کنیم تا دغدغه مسائل مالی و حقوق اولیه معلمان را به حداقل برسانیم، تا از این طریق بتوانیم انرژی و انگیزه آنان را به سمت مسائل آموزشی و تربیتی هدایت کنیم.

وی تابستان پیش رو را فرصت مناسبی برای نوجوانان و جوانان در جهت مهارت آموزی و کسب آموخته‌های جدید دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه دروس مقاطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام می‌رسد و سایر مقاطع نیز با اختلافی چند روزه تعطیل می‌شوند، می‌بایست با همکاری و مشارکت فعال تمامی سازمان‌ها دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان، برای اوقات فراغت این افراد برنامه ریزی های مناسب انجام شود. این برنامه هرساله در دستور کار ما قرار دارد و انتظار ما این است که امسال به نسبت گذشته بتوانیم اقدامات بهتری را در راستای افزایش نشاط اجتماعی نوجوانان و جوانان انجام دهیم و کیفیت اقدامات خود را بالا ببریم.

آقازاده با بیان اینکه برنامه ریزی مناسب جهت بهره مندی از اوقات فراغت جوانان می‌تواند جامعه را در برابر بسیاری از آسیب‌ها و نابهنجاری‌های اجتماعی ایمن کند، افزود: عدم انجام اقدامات لازم و بموقع در این زمینه می‌تواند خطراتی را برای ما به همراه داشته باشد و نمونه آن نیز باران شیخی، دانش آموز ۸ ساله‌ای است که خوشبختانه از چنگال آدم ربایان آزاد شده است. این کودک معصوم که قربانی داد و ستد مواد مخدر شده بود، توسط مافیای مواد مخدر ربوده شده بود و در آستانه خروج از مرزهای شرقی کشور قرار داشت، که خوشبختانه با اقدامات خوب و به موقعی که در این زمینه صورت گرفت، این کودک رهایی پیدا کرد و در اسرع وقت به آغوش خانواده خود بازخواهد گشت.

استاندار مرکزی اظهار کرد: در راستای آزادسازی باران خوشبختانه اقدامات بسیاری خوبی را از سوی نیروی انتظامی استان، اداره کل اطلاعات، اعضای شورای تأمین، دستگاه قضائی و… شاهد بودیم که هماهنگی بسیار خوبی در جهت آزادسازی این کودک بعمل آمد و امیدواریم در آینده دیگر شاهد چنین موضوعاتی در جامعه نباشیم.

وی ادامه داد: مواردی نظیر اینگونه آدم ربایی ها می‌تواند کشور و جامعه را با معضلی جدی روبرو کند و خانواده‌ها و دانش آموزان باید در زمینه اینگونه آسیب‌های اجتماعی، بسیار هوشمندانه و با دقت عمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha