• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98021809590
  • خبرنگار : 71624

خرداد ماه برگزار می‌شود

اولین همایش" آینده پژوهش فرهنگی ایران؛ دانشگاه‌ و چالش‌های فرهنگی دهه پنجم انقلاب"

اولین همایش" آینده پژوهش فرهنگی ایران؛ دانشگاه‌ و چالش‌های فرهنگی دهه پنجم انقلاب"

همایش ملی "آینده پژوهش فرهنگی ایران؛ دانشگاه‌ و چالش‌های فرهنگی دهه پنجم انقلاب" ۲۹ خرداد ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

دبیر اجرای همایش ملی آینده پژوهش فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: این همایش سه محور اصلی به نام "دانشگاه و آسیب‌شناسی آینده فرهنگ تولید علم در ایران"، "دانشگاه، فضای مجازی و تغییرات فرهنگی" و هم‌چنین "دانشگاه و اثربخشی اجتماعی و فرهنگی" دارد.

مسعود زمانی با بیان این که این همایش یک بخش ویژه دانشجویی هم دارد گفت: عنوان بخش ویژه دانشجویی این همایش "مفهوم‌پردازی و تصویرسازی فرهنگی ایران در دهه پنجم انقلاب" است. سوال اصلی این بخش این است که به نظر دانشجویان ایران در سال ۱۴۰۷ از نظر فرهنگی چه وضعیتی خواهد داشت؟ در این بخش دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را در قالب متن، عکس، کاریکاتور، پاورپوینت و انیمیشن ارائه دهند.

وی با اشاره به این که تاکنون بازخورد خوبی برای ثبت‌نام گرفته شده، افزود: مسئولیت این سه محور گفته شده به صورت سه پنل جداگانه به سه استاد محول شده است و این استادان به همراه استادان گروه خود فعالیت‌ها را به پیش می‌برند. در روز برگزاری همایش احتمالاً به هر پنلی حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت فرصت داده می‌شود که بتوانند مطالب خود را ارائه کنند؛ از مقاله برتر هم رونمایی می‌شود. در روز همایش پنج یا ۱۰ ایده برتر بخش ویژه دانشجویی معرفی می‌شوند و به ایده برتر با رأی‌گیری حاضران جایزه یک میلیون تومانی تعلق می‌گیرد.

دبیر اجرای همایش ملی آینده پژوهش فرهنگی درباره استادانی که مسئولیت پنل‌ها را به عهده دارند گفت: دکتر محمد رحیم عیوضی، مسئول پنل دانشگاه و آسیب‌شناسی آینده فرهنگ تولید علم در ایران هستند، دکتر محمد مهدی مطهرنیا و دکتر گل‌حسنی نیز به ترتیب مسئول محورهای دانشگاه، فضای مجازی و تغییرات فرهنگی و دانشگاه و اثربخشی اجتماعی و فرهنگی هستند. در محور سوم برخی استادان خارجی به صورت ویدئو کنفرانس در همایش حضور خواهند داشت.

زمانی در پایان اظهار کرد: تا جایی که ما تحقیق کردیم برای نخستین‌بار است که چنین همایشی با این مطالعه موردی برگزار می‌شود. متولی اصلی این همایش مرکز مطالعات آینده پژوهی فرهنگی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس است. دانشگاه تربیت مدرس از همه لحاظ تاکنون همکاری خوبی با ما داشته است. دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی حامی اصلی این برنامه است و تا این لحظه با نزدیک ۶۰ نهاد و مؤسسه مکاتبه انجام دادیم تا این نهادها هم بتوانند حمایت کنند و هم در این همایش حضور داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha