• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98021809798
  • خبرنگار : 71610

خواسته یک نهاد اروپایی برای تحقیقات فوری در خصوص کشتار فلسطینی‌ها در غزه

خواسته یک نهاد اروپایی برای تحقیقات فوری در خصوص کشتار فلسطینی‌ها در غزه

دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه خواستار انجام تحقیقات فوری درباره کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیتی به نوار غزه، خواستار انجام تحقیقات فوری درباره کشتار غیر قانونی غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه شد.

در این بیانیه آمده است: حملات اسرائیل منجر به تخریب کلی و یا جزئی ده‌ها تأسیسات غیرنظامی فلسطین شد. از جمله آنها، ساختمان‌هایی بود که پناهگاهی را برای خانواده‌های فلسطینی تشکیل می‌دادند. همچنین در این حملات مؤسسات خارجی و فلسطینی دیگری نیز مانند دفتر خبرگزاری آناتولی تخریب شدند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در ادامه نسبت به پیامدهای حمله اخیر رژیم صهیونیستی برای غیر نظامیان ابراز نگرانی و تأکید کرد که حملات روز شنبه و یکشنبه اسرائیل به نوار غزه منجر به شهادت ۲۷ فلسطینی و زخمی شدن صدها تن دیگر شد که اغلب آنها غیرنظامی بودند.

این نهاد بین‌المللی در ادامه بیانیه خود آورده است: تحولات اخیر حقیقت دشوار زندگی فلسطینیان در نوار غزه را تشدید کرده و قانون بین‌المللی در زمینه حقوق بشر را نقض می‌کند و مقامات اسرائیل مسئول از دست رفتن جان غیرنظامیان فلسطینی در غزه هستند.

 طبق این بیانیه، نیروهای رژیم صهیونیستی به عمد شخصیت‌های غیرنظامی در نوار غزه را هدف قرار داده‌اند که این مسأله به منزله نقض قانون بین‌المللی است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه تمامی میانجیگران را به انجام اقدامات جدی برای پایان محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی که زندگی مردم غزه را کاملا مختل کرده است، تشویق کرد.

در این بیانیه آمده است: مادامی که اسرائیل اراضی فلسطین را اشغال کرده و نوار غزه را محاصره می‌کند، احتمال درگیری قریب‌الوقوع دیگری نیز وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha