• پنجشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98021910163
  • خبرنگار : 90089

حسینی‌کیا: ضرب‌الاجل ۶۰ روزه محک خوبی برای سنجش تغییر رفتار اروپایی‌هاست

حسینی‌کیا: ضرب‌الاجل ۶۰ روزه محک خوبی برای سنجش تغییر رفتار اروپایی‌هاست

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: برنامه‌های جدید و گام به گام دولت بهترین اقدام برای محک زدن اروپایی‌هاست تا سنجیده شود که این کشورها در ضرب‌الاجل ۶۰ روزه تا چه اندازه حاضرند رفتار خود را با ایران تغییر دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره اقدامات متقابل ایران در برجام گفت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران از بدو امضای برجام به مفاد این توافق‌نامه بین‌المللی پایبند بود و باید از مزایای آن برخوردار می‌شد اما طرف اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام دیگر به مفاد این توافقنامه پایبند نماند و بسیار بعید می‌دانم که پس از اعلام تصمیم جدید ایران تغییری در رفتارشان به وجود آید. این کشورها دلشان با آمریکاست اما در زبان اقدامات ایران در برجام را به نفع ایران جلوه می‌دهند در حالی که برجام پس از خروج آمریکا هیچ عایدی برای ایران نداشته است.

این عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برای پی بردن به صداقت اروپایی‌ها کافی است به تبادلات اقتصادی و بانکی این کشورها با جمهوری اسلامی ایران به ویژه پس از خروج آمریکا از برجام نگاهی بیندازیم به خوبی مشاهده می‌شود که این کشورها طی یک سال گذشته نقش دلالی را داشته‌اند که هیچ نفعی به کشور طرف قراردادشان نرسانده‌اند.

حسینی کیا خواستار اجرای قاطعانه بیانیه شورای عالی امنیت ملی شد و افزود: تنها راه مقابله با کشورهای غربی ایستادگی، مقاومت و تقویت توان داخلی است. کاری که جمهوری اسلامی در دفاع مقدس انجام داد و گروه‌های جهادی در برابر مستکبران و متجاوزان در غزه، فلسطین، یمن و سایر کشورهای اسلامی نشان دادند نمونه خوبی است. مقاومت گروه‌های جهادی باعث شد عربستان، امارات و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس از مواضع تند خود عقب‌نشینی کنند.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکید کرد: برنامه‌های جدید و گام به گام دولت بهترین اقدام برای محک زدن اروپایی‌هاست تا سنجیده شود که این کشورها در ضرب‌الاجل ۶۰ روزه تا چه اندازه حاضرند رفتار خود را با ایران تغییر دهند. به نظر بنده خوب است ضرب شستی به این کشورها در به خطر افتادن موجودیت رژیم صهیونیستی نشان داده شود. شاهرگ حیاتی این کشورها فرزند نامشروع‌شان، رژیم صهیونیستی است پس در این زمینه خوب است ضرب شستی به آنان نشان داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha