• یکشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۴:۳۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98022211268
  • خبرنگار : 71616

خودروساز گران‌فروشی می‌کند؛ سازمان حمایت هم پاسخگو نیست

خودروساز گران‌فروشی می‌کند؛ سازمان حمایت هم پاسخگو نیست

با وجود پیگیری‌های مکرر در زمینه افزایش بی‌رویه قیمت‌ خودرو و گران‌فروشی برخی شرکت‌های خودرویی؛ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه پاسخگو نیست. این وضعیت تشدید گران‌فروشی خودروسازان را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، در حدود یک سال گذشته بازار خودرو با التهابات شدیدی روبرو بوده و قیمت‌ها افزایش بیش از حدی داشته است.

به دنبال رشد شدید قیمت‌ها بود که زمستان سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع ورود کرده و مصوب کرد خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیستند، با نرخ پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار عرضه شوند. با این حال رصد بازار خودرو در چند ماهه گذشته نشان می‌دهد که این دستورالعمل از سوی برخی از شرکتهای خودرویی رعایت نمی‌شود.

در این رابطه در چند ماه اخیر چندین بار گزارش‌هایی از گران‌فروش برخی شرکت‌های خودروسازی منتشر شد. به طور مثال اعلام شد که شرکت مدیران‌خودرو تعدادی از محصولات خود را حتی تا ۳۰ میلیون گران‌تر از نرخ‌های بازار می‌فروشد.

مثلاً خودرویی همچون تیگو ۷، در شرایطی در بازار با قیمتی در حدود ۳۶۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد که از سوی شرکت مدیران خودرو به قیمت ۳۹۳ میلیون تومان عرضه شده است.

این موضوع و برخی دیگر از موارد گران‌فروشی خودروسازان در روزهای متوالی از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شد با این حال هیچ کدام از مسؤولان این سازمان پاسخگو نبودند.

شاید همین عدم پاسخگویی سازمان حمایت و در دسترس نبودن مدیران آن باعث شده فضا برای گران‌فروشی خودروسازان فراهم و گران‌فروشی این شرکت‌ها علی‌رغم اطلاع‌رسانی چندباره رسانه‌ها، تشدید و تکرار شود.

نکته جالب توجه در این رابطه آن است که دستورالعمل فروش خودرو به نرخ پنج درصد کمتر از قیمت‌های حاشیه بازار، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی اجرایی این وزارتخانه وظیفه نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل‌ها را بر عهده دارد؛ با این حال به نظر می‌رسد این بازو درست کار نمی‌کند!.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۲ ۰۶:۲۸

زیرا خورد سازان همدست ترامپ هستند

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۲ ۰۸:۱۷

کدوم سازمان بابا

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۲ ۰۹:۱۵

سازمان حمایت ایا وجود داررررررررررررد.سازمان حمایت در زمان این اقا خیلی ضعیف شده است لطفا وزیر محترم صمت فرد لایق تری را واسه سازمان حمایت در نظر بگیرد.انشاالله اقای وزیر اگه این کارو بکنی خیلی ممنون میشیم.

avatar

یک سوال خودرو سازان گفتند که ما در حال ضرر هستیم خودرو نمی فروشیم! گفتند باشه قیمت ها را بالا ببرید مثلا پژو 405 که 32 میلیون تومان بود به حدود 44 میلیون تومان رسید! بعد برای کنترل قیمت های بازار 5 درصد زیر قیمت بازار به صورت فروش فوری در اختیار عموم مردم قرار گرفت! چرا؟ واقعا چرا وقتی قیمت شما با احتساب صود چند برابری که به تصویب و تایید خودشون هم رسیده کنار گذاشته میشه و باید برای کنترل قیمت ها بیان کمی پایینتر از قیمت بازار به فروش برسونند خب با هم قیمت مصوب خودتون بفروشید ببینید دلال ها چطور بیچاره میشن و بازار رو رها می کنن. مگر این که شفاف سازی ننمایید و اعلام نکنید که در فروش فوری شما چه کسانی شرکت می کنند و چه کسانی مثلا خرید می کنند. الهی به راه راست هدایت بشید. ضمنا این که من نمیتونم قبول کنم در کشور من سو مدیریت وجود داشته باشه چون بقال سرکوچه ما که هیچ تجربه مدیریتی دولتی نداره راهکار های جذابی ارائه میده چه به رسه به دوستان سابقه دار در مدیریت کشور با این همه سوابق کاری سنگین> قطعا عمدی در کار هست و گرنه سو مدیریت و ضعف در مدیریت دقیقا با برخورد از سوی مقامات بالاتر مواجه می شود. که البته نمیشود...

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۹

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان؟! از اسمش معلوم است خنثی است. مگر می شود انسانی هممرد باشد و هم زن؟؟ این سازمان هم مخنث است. تمام

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۲ ۲۰:۳۷

سلام: اگر نظرات و انتقادات بجا آ نقدر پاستوریزه باشد، که ویرایش هم بشود، دیگر چیزی از آن باقی نمیماند.مانند کسی که دارد آب را الک می کند.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۲ ۲۳:۲۵

اقای وزیر اقای معاون وزیر اقای...این خودروهای صفر که هر چی نگاه میکنی تموم نمیشه تو سایتای دیوار باما ..چه میخوان اقا اگر شما ماشین خریدی سوار بشی چرا میخوای بفروشی غیر که دلال هستن همشون ,لطفا جلو دلال بازیا بگیرید