• یکشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98022211862
  • خبرنگار : 71605

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران در اولین گرامیداشت روز زنان در ریاضیات:

اختصاص ۵ طرح پژوهشی ۲۰ میلیون تومانی به بانوان ریاضیدان

اختصاص ۵ طرح پژوهشی ۲۰ میلیون تومانی به بانوان ریاضیدان

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ضمن اشاره به این که فرآیند بروز استعدادها در کشور زمان‌بر است، از اختصاص پنج طرح پژوهشی ۲۰ میلیون تومانی این صندوق به بانوان فعال در ریاضیات خبر داد.

به گزارش ایسنا، ایمان افتخاری در اولین "گرامیداشت روز زنان در ریاضیات" که به مناسبت ۱۲ ماه مه مقارن با تولد "مریم میرزاخانی" در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، مرحوم میرزاخانی را سرمشق بانوان جامعه ریاضی و چهره درخشان آسمان علم دنیا توصیف کرد و گفت: شکوفایی بسیاری از استعدادها در سال‌های آینده با الهام‌بخشی از میرزاخانی انجام خواهد شد و این افتخاری بود که بنده نیز بخشی از دوران تحصیلی خود را با ایشان بگذرانم.

وی با بیان اینکه خستگی‌ناپذیر بودن، باور نداشتن به قالب‌های متداول در جامعه، سنت‌شکنی و یافتن راه‌های نو چه در ریاضی و چه در زندگی جزو ویژگی‌های میرزاخانی و بسیاری از زنان تأثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: در جامعه ما بروز استعدادهای جوانان رشد قابل توجهی داشته؛ به طوری که در حال حاضر ۴۵ درصد دانشجویان مقطع دکتری خانم هستند و این آمار در رشته‌های پزشکی بالاتر است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران با تاکید بر آنکه باید کمک کنیم این افراد در مقاطع بعدی دچار لختی و سستی نشوند، توضیح داد: فرآیندی که در آن استعدادهای جوان بخواهند فرصت بروز پیدا کنند، زمان‌بر است. در حال حاضر ۲۴ درصد استادیاران، ۱۸ درصد دانشجویان و ۱۲ درصد اساتید تمام در دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

افتخاری با اشاره به رشد ۴ درصدی این آمار نسبت به ۵ یا ۶ سال گذشته، یادآور شد: اگر فرصت رقابت در بروز استعدادها را ایجاد کنیم و دانشجویان پسادکتری بتوانند جایگاه‌های دانشگاهی را اشغال کنند، رشد بیشتری نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران طبق توافقی که با انجمن ریاضی ایران انجام داده، قرار است ۵ طرح پژوهشی خود را به طور ویژه به بانوان فعال در ریاضیات اختصاص دهد. در هر یک از این طرح‌ها بانوان فعال در ریاضیات مورد حمایت ۲۰ میلیون تومانی صندوق حمایت از پژوهشگران قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۵ ۱۷:۵۸

میشه از آقای افتخاری بپرسید کی میخواد در خصوص اعزام دانشجوهای دکتری پژوهشگاه بنیادی که با دزدی از بیت المال و بدون امتحان جامع به اروپا و آمریکا رفتن ، پاسخگو باشه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۹ ۱۰:۰۹

از خدا بترس و اینقدر عوامفریبی نکن...! شما هر که یه ذره استعداد داشته باشه لهش می کنی.... آقای ستاری آخرت خودشو تباه کرده با سپردن بیت المال دست شما... بزودی قانون گیرت می اندازه....!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۹ ۱۵:۵۵

شما کجا و مریم میرزاخانی کجا....