• یکشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۲۱:۵۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98022211863
  • خبرنگار : 71605

رئیس انجمن ریاضی ایران خطاب به اساتید و دست‌اندرکاران دانش ریاضی ایران:

مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه ریاضی را جدی بگیرید

مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه ریاضی را جدی بگیرید

رئیس انجمن ریاضی ایران با اشاره به این که کنکور به هدف تبدیل شده و جامعه ریاضی را دچار چالش‌های بسیار در تمام مقاطع کرده است، خطاب به اساتید ریاضی خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی خود را جدی بگیرید.

به گزارش ایسنا، سیدمنصور واعظ‌پور در اولین "گرامیداشت روز زنان در ریاضیات" که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با تشکر از کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران و با بیان اینکه این کمیته علاوه بر ثبت روز زنان در ریاضیات در اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های ریاضی جهان، منشأ خیر کارهای بسیاری بوده است، گفت: خانم مژگان محمودی دبیر کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران مسئولیت اجتماعی خود را انجام داده‌اند ضمن آنکه در شورای اجرایی انجمن هم در خدمتشان هستیم.

وی با بیان اینکه همه ما در کنار وظایف‌مان نسبت به جامعه ریاضی یک مسئولیت اجتماعی هم داریم، تصریح کرد: جامعه ریاضی دچار چالش‌های بسیاری است و در تمام مقاطع تحصیلی دوران بدی را پشت سر می‌گذارد آن هم به این خاطر که آموزش ریاضی ما از ابتدایی دچار اشکال و تحت تأثیر کنکور قرار گرفته است.

رئیس انجمن ریاضی ایران ادامه داد: کنکور به جای آنکه وسیله سنجش باشد تبدیل به هدف شده. این در حالی است که این موضوع فقط به کنکور مقطع کارشناسی مربوط نمی‌شود بلکه شامل کنکور مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و غیره تا کنکور دوره دکتری نیز است.

واعظ‌پور افزود: به این ترتیب آموزش ریاضی به آموزش تست‌زنی تبدیل شده و دانش‌آموزان از آن فراری هستند. کنکور را نمی‌شود حذف کرد اما می‌توان آن را اصلاح نمود.

وی در پایان خطاب به اساتید و دست‌اندرکاران دانش ریاضی گفت: وظیفه من و شما که قدمی برای حل این موضوع برداریم بنابراین انجمن را از آن خود بدانید و منتظر نباشید که فقط انجمن کاری انجام دهد بلکه تمام افراد در هر پست و سمتی نماینده انجمن ریاضی هستند و باید مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به جامعه ریاضی جدی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha