• دوشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98022311989
  • منبع : نمایندگی کردستان

روزه‌داران غنی‌ترین غذاها را در وعده سحر مصرف کنند

سحری

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: فرد روزه‌دار باید در وعده سحر، غنی‌ترین وعده غذایی را مصرف کند تا بتواند تحمل روزه‌دارای طولانی مدت حدود 17 ساعت را داشته باشد.

امین امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: روزه داران در طول روز دچار تشنگی، مشکلات گوارشی و ترشی معده می‌شوند لذا در این راستا باید اصول تغذیه را در وعده‌های شام و سحر جبران کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه خانواده‌ها بیشتر از میزان مورد نیاز مواد غذایی قندی، شیرینی و همچنین غذاهای چرب مصرف می‌کنند در حالی که باید در ایام ماه رمضان بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ادامه داد: نتیجه مصرف این مواد و کم تحرکی این است که فرد روزه دار دچار چاقی و اضافه وزن می‌شود.

امینی عنوان کرد: در وعده افطار چون در دستگاه گوارش فرد روزه دار غذایی نیست، مقداری مایعات، شیرینی کم شکر و یا مقداری حلیم کمک کننده بسیار خوبی است.

وی ذکر کرد: روزه داران نیم ساعت تا 45 دقیقه بعد از افطار یک شام مختصر و زود هضم مصرف کنند و بعد از شام از چای کم رنگ، شیرینی کم شکر، حداقل دو خرما، آبلیمو و از میوه‌ها برای جبران انرژی بدن استفاده کنند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در ادامه بیان کرد: فرد روزه دار باید شام کمتر مصرف کند چرا که در وعده سحر توانایی غذا خوردن و حتی بیدار شدن از خواب را ندارد.

امینی با اشاره به اینکه مصرف سبزیجات مختصر مانند کاهو و گوجه فرنگی باید در وعده‌ شام روزه داران قرار گیرد، افزود: برنج و ماکارونی بهترین وعده سحر و برای تامین انرژی روزانه مفید است.

وی با تاکید بر مصرف سالاد و سبزی خوردن در وعده سحری، خاطرنشان کرد: سالاد سبز و سبزی به دلیل داشتن فیبر از تشنگی فرد روزه دار جلوگیری می‌کند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در پایان به همگان توصیه کرد که از مصرف غذاهای پرچرب، ادویه دار و سرخ شدنی در وعده شام پرهیز و حتما از سبزی خوردن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.