• دوشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98022312396
  • منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت

نظارت بر عرضه شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشدید می‌شود

شکر

مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اجرای طرح ضربتی برای نظارت بر توزیع شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اکبر تقوی شوازی از اجرای طرح ضربتی بازرسی از مراکز فروش فوق‌العاده اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و وضعیت شکر خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان بازرسی‌های ویژه‌ای از سطح بازار و مراکز عرضه و توزیع شکر منجمله در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور نظارت و کنترل این کالای پرمصرف در این ایام در سطح استان در حال انجام است.

مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت با تاکید بر اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی مصرف یکی از نهادهای مهم توزیع کالا در نظام اقتصادی هستند اظهار کرد: مقرر شده است بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و اصناف کشور در طرح ضربتی که به طور همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف در زمینه خرید و فروش کالای شکر را مورد بررسی قرار دهند.

وی با توضیح اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف تابع ضوابط و ضرایب سود خرده‌فروشی می‌باشند و اگر کالایی را از مبادی تولید و تأمین تهیه و خریداری می‌کنند استفاده از ضرایب سود حتماً باید نسبت به قیمت فروش کارخانه و قیمت فروش واردکننده باشد، خاطرنشان کرد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت کالایی که از مبادی تأمین تهیه می‌شود و به مصرف‌کننده نهایی عرضه می‌شود، باید پایین‌تر از قیمت بازار و مندرج بر روی کالا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.