• دوشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98022312408
  • خبرنگار : 71567

جزئیات تجمع امروز دانشگاه تهران از زبان معاون فرهنگی دانشگاه

جزئیات تجمع امروز دانشگاه تهران از زبان معاون فرهنگی دانشگاه

مقارن ظهر امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به آنچه برخورد حفاظت فیزیکی دانشگاه با نحوه پوشش برخی دانشجویان می‌دانستند، در مقابل پردیس هنرهای زیبا این دانشگاه تجمع اعتراض‌آمیزی برگزار کردند. در ادامه این تجمع دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی در بین دانشجویان حاضر شد، اما عده‌ای از سخنرانی‌اش در جمع دانشجویان معترض ممانعت کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید سرسنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تأیید این مطلب، با بیان اینکه هیچ نیرویی امنیتی یا "گشت ارشاد" در دانشگاه تهران حضور نداشته و ندارد، گفت: متأسفانه عده‌ای جاهلانه و یا عامدانه اخباری را منتشر می‌کنند که موجب تشنج فضای دانشجویی می‌شود و من صراحتاً اعلام می‌کنم اگر دانشجویی به دلیل پوشش حجاب به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده است، موضوع را اعلام کند.

وی در ادامه به تشریح دلایل و جزئیات تجمع امروز دانشجویان دانشگاه تهران که در محوطه پردیس مرکزی این دانشگاه اتفاق افتاد، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از افراد جاهلانه یا عامدانه نکاتی را منتشر می‌کنند که انتشار این نوع اخبار سایر دانشجویان را دچار هیجان می‌کند. در صورتیکه بسیاری از این اخبار اساساً کذب و با واقعیت مغایر است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود در دانشگاه تهران "گشت ارشاد" ورود پیدا کرده و به دانشجویان تذکر می‌دهند یک شوخی کاملاً غیر واقعی است و چنین چیزی اتفاق نیفتاده. تنها چیزی که وجود دارد این است که هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ حرمت این ماه تاکید شد که مظاهر روزه خواری در سطح دانشگاه دیده نشود و وضع پوشش هم نباید به گونه‌ای باشد که حرمت ماه رمضان نادیده گرفته شود. در همین راستا نیروهای انتظامات در محوطه دانشگاه تهران حضور پیدا کردند تا به افرادی که حرمت روزه‌داری را حفظ نمی‌کنند تذکر داده شود.

دکتر سرسنگی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز دانشجویان به آن اعتراض کردند این بود که برخورد انتظامات دانشگاه در حوزه حفظ حرمت روزه‌داری شدید بوده و نباید به این شکل برخورد شود اما من صراحتاً این را اعلام می‌کنم اگر دانشجویی به این دلیل به کمیته انضباطی احضار شده است را اعلام کنند. در واقع هیچ دانشجویی به دلیل روزه‌خواری یا بی‌حجابی به کمیته انضباطی معرفی نشده و اگر هم اتفاقی افتاده تنها در حد تذکر به دانشجویان بی‌حجاب یا روزه‌خوار بوده است.

وی تاکید کرد: دانشجویان اگر مواردی جز تذکر از سوی نیروهای انتظامات در حوزه عدم رعایت حجاب یا روزه‌خواری مشاهده کردند را اعلام نمایند. متأسفانه همانطور که عنوان شد عده‌ای جاهلانه یا عامدانه می‌خواهند اتفاقات را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: هیچ آئین‌نامه و یا بخشنامه جدیدی در حوزه برخورد با بی‌حجابی و یا روزه‌خواری در سال جاری به دانشگاه اعلام نشده است و آنچه که اتفاق افتاده فقط روندی است که هر ساله با هدف حفظ حرمت ماه رمضان روی داده، مگر می‌شود ما بخشنامه یا آئین‌نامه‌ای در این زمینه اعلام کنیم که خودمان در جریان آن نباشیم. بنابراین نباید اتفاقات را به گونه‌ای جلوه داد یا به گونه‌ای رفتار کرد که نیروهای متدین در دانشگاه آزرده خاطر شوند.

دکتر سرسنگی با تاکید بر اینکه تمامی دانشجویانی که وارد دانشگاه تهران می‌شوند در حفظ نظام‌نامه اخلاقی این دانشگاه متعهد شده‌اند، افزود: تمامی ما وقتی به این دانشگاه ورود پیدا کردیم در بدو ورود خود تعهد دادیم که نظام‌نامه اخلاقی دانشگاه را رعایت می‌کنیم و تأیید کردیم که رفتاری نداشته باشیم تا شئونات دانشگاه به خطر بیفتد. بنابراین امروزه هم دانشگاه نباید جولانگاه کسانی شود که قانون‌گریز هستند.

وی یادآور شد: ما در دانشگاه تهران مجری قانون هستیم اما اینکه این قانون خوب است یا نه؟ ما تصمیم گیرنده نیستیم. ما فقط خود را مجری قانون می‌دانیم. بنابراین دانشجویان می‌توانند انتقاد یا اعتراض کنند اما نباید به گونه‌ای رفتار کنند که در دانشگاه حرمت‌شکنی اتفاق بیفتد.

دکتر سرسنگی از تمهیدات دانشگاه تهران برای رعایت حال افراد غیر روزه دار خبر داد و گفت: ما حتی برای رعایت حال کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند بخشنامه‌ای را به پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه صادر کردیم تا هر دانشکده‌ای یک اتاق برای آقایان و یک اتاق برای خانم‌ها در نظر بگیرد تا افراد بتوانند در این مکان‌ها غذا خورده و یا آبی بنوشند. بنابراین وقتی دانشگاه تا این اندازه با دانشجویان همراهی می‌کند انتظار داریم دانشجویان نیز به قوانین دانشگاه احترام بگذارند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: دانشگاه تهران همواره در بحث پوشش دانشجویان محترمانه و با تدبیر رفتار می‌کند. مگر ما دانشجویان را وادار به پوشش چادر اجباری کردیم که عده‌ای به برخورد دانشگاه اعتراض می‌کنند. طبیعی است که در ماه رمضان روزه خواری، سیگار کشیدن و بی‌حجابی در محوطه دانشگاه نوعی بی‌احترامی به قوانین و بی‌حرمتی به ماه رمضان به شمار می‌رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان در تجمع امروز خود هیچ دلیل مشخصی برای اعتراض نداشتند. چرا که اتفاق جدید یا تصمیم جدیدی در دانشگاه نیفتاده است و بروز رفتارهای اینچنینی به هیچ عنوان در دانشگاه منطقی نیست، بلکه خطرناک بوده و موجودیت دانشگاه را زیر سوال می‌برد. چرا که در کشورهای غربی نیز چنین رفتارهایی بروز پیدا نمی‌کند و افراد برای برگزاری یک راهپیمایی مجوز دریافت می‌نمایند و دلیل آن را مشخص می‌کنند.

دکتر سرسنگی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در تجمع امروز دانشگاه تهران دو گروه از دانشجویان با تفکر و ایده‌های مختلف با یکدیگر درگیر شدند و ما سعی کردیم دانشجویانی که عصبانی بودند را آرام کنیم و در نهایت این غائله در آمفی تئاتر دانشگاه ختم به خیر شد. امیدوار هستیم شاهد بروز چنین رفتارهایی در دانشگاه نباشیم.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز تعدادی از دانشجویان پردیس مرکزی دانشگاه تهران با تجمع در محوطه دانشکده فنی و همچنین دانشکده هنرهای زیبای این دانشگاه مدعی شدند که عده‌ای با عنوان گشت ارشاد و نیروهای امنیتی وارد دانشگاه شده و در حوزه حجاب تذکراتی را به آنها ارائه می‌دهند به گونه‌ای که تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به دلیل بی‌حجابی به کمیته انضباطی احضار شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۷:۱۴

با سلام دانشگاههای خارج نیز قوانین خاص خود را در مورد پوشش دارند اینجا که یک کشور اسلامی هست. مثلا این خانمی که موهای خود را مانند دم روباه بیرون ریخته تصور نمی کند که اگر خدای ناکرده با دم روباه اشتباه شد چه اتفاقی می افتد و چه کسی مقصر است؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۷:۵۱

شما اگر کمی اصول ابتدایی مسلمانی را رعایت کنی و چشمان خود را به سمت موهای خانم نچرخانی هم ایشان میتوانند کشور آزادتری داشته باشند و هم شما میتوانید خود را کنترل کنید. برای کنترل شما لازم نباشد ایشان لباسهای سنگین را تحمل کند. درست مثل دانشگاههای خارج که دم میزنی.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۸:۰۱

تو دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دخترها و پسرها با هم دست میدن و کنار هم به سیگار کشیدن می پردازن و حجاب هم که هیچ. حالا آقایون و خانمها طلبکار هم شده اند؟ نکنه تو ماه رمضان میخوان بزنن برقصن وسط دانشگاه؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۸:۱۵

از امثال شما که ناموس وطن رو به روباه تشبیه میکنی انتظار بیشتری نداریم.. پس کلاغ...

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۸:۴۰

کسی که فرق موی انسان و دم روباه را متوجه نمی شود، جایگاهش دانشگاه تهران نیست، بهتر است اول دو واحد مهد کودک پاس کند

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۸:۵۱

فرداپس فردا آمار تجاوزات که زیاد تر بشود همینها خودشان شاکی می شوند که امنیت نداریم !

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۸:۵۷

شما که ادعای مسلمانی داری چشمتو ببند اون خانم ازاده . همه باید یاری کنن تا امثال تو مسلمان باشند؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۹:۰۲

آقای برادر محسن هردیدگاهی داری حداقل ادبم خوب چیزی ک نداری

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۰:۰۵

شما مسول زندگی خودت باش

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۰:۲۴

احتمالا کله خودت طاسه مو رو کله کسی نمیتونی ببینی شما دستمال نمدار بکش با اب ولرم برا اعصابت خوبه

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۰:۴۹

ای کاش یاد می گرفتیم به نظرات و اعتقادات دیگران توهین نکنیم و احترام بزاریم اونموقع ایران پیشرفت خواهد کرد.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۱:۱۵

شما تا حالا چند بار خارج تشریف آوردین؟ مثلا توی آلمان توی دانشگاه هاشون دانشجوها چه جوری لباس بپوشن راهشون نمیدن؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۱:۴۴

مقصر چشمان و مغز و ذهن بیمار شماست . فرق بین شما و داعش و طالبان نیست ای متحجران . اگر به شما بود نعوذ بالله از خدا هم ایراد میگرفتن که چرا انسان رو با پوشش به دنیا نیاورد . با این تفکرات بیمارگونه دنیا رو خراب کردین.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۱:۴۶

خدایا اینارو اونارو مارو هدایت کن. هر کسی در انتخاب نوع پوشش آزاده. منم حجاب رو انتخاب میکنم

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۲:۲۶

راست میگه

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۰:۳۹

حیا در چشمهای شما باید باشد.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۱:۵۳

مطمئنا در ظاهر خود شما هم مواردی هست که میشه با همین ادبیات در موردش صحبت کرد.آیا میپسندید؟...یاد بگیریم اگه نقد هم میکنیم از راه درستش باشه.همه تو یک کشور هستیم، نه دشمن هم.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۲:۲۴

ایشان اگر نیک اند و گر بد تو برو خود را باش....

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۴:۳۵

دکترعلی شریعتی: تعصب زاییده جهالت است.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۷:۳۴

شما مواظب خودت باش

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۲۲:۰۶

احسنت خانمی که موی خود را بیرون میندازد همان روباهه ، حجاب از ضروریات اسلامی است ، بد حجاب و بی حجاب هیچ جایگاهی تو دانشگاه ندارد و باید اخراج شود، دانشگاه جای جوانان مومن و اسلامی است

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۵ ۰۱:۰۶

چرا در رفاه و آسایش ملت و آزادی و مدنیت و حقوق بشر و... کشورهای خارجی را مثال نمی زنید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۷:۴۴

یک مسئولی! در دانشگاه اصفهان می گوید ما آدم گذاشتم آمار همه را از نوع پوشش داریم و به افرادی که به عنوان معرفت جو بودند توصیه میکرد که برخورد کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۷:۴۶

ازادی به سبک اصلاحات

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۷:۴۶

لا اکراه فی الدین. برخی دلشان برای حجاب و روزه و شرعیات نسوخته است چون سالهاست دین را در کشور با وارونه نشان دادن از بین برده اند.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۷:۴۹

در برخی دانشگاههای خارج اجازه ندارند با چادر باشند. محجبه ها روسری سر می کنند. برخی دانشگاهها حتی همان روسری را هم اجازه نمیدهند. لذا افراد مسلمان و محجبه از تحصیل در برخی دانشگاهها باوجود رتبه بالا منصرف می شوند. کسی هم به قانون آن دانشگاه اعتراض نمی کند.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۷:۵۲

دوستانی که رعایت قوانین دانشگاه تهران برایشان سخت است می توانند دانشگاه دیگری را برای تحصیل انتخاب نمایند. اگر حجاب اجباری است، دانشگاه که اجباری نیست. وقتی وارد شده اند فرمهای بسیاری را درباره رعایت قوانین دانشگاه که یک موردش پوشش مناسب است، امضا کرده اند. دانشجو باید قانون گرا و متعهد باشد. از الان بی قانونی کنند خدا به داد فردایشان برسد!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۴:۳۴

دانشگاه برای پدرتونه که اینظوری دستور میدی؟ این مملکت برای همه افراده جامعست. قانون غلط چادر از سر برداشتن رضا شاه هم قانون بود. آیا امثال شماها اونموقع حاضر بودن به این قانون تن بدن؟ بابا مغزتون رو تعصب گرفته و کارتون شده دخالت در امور دیگران. نتیجه شده دو دستگی در جامعه و دعوا بین مردم

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۷:۵۳

اعتراضات دانشجویی را آرام کنید.در هر حکومتی دانشجویان نقش مهمی ایفا مینمایند.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۸:۳۳

خبیثان غربگرا از دانشگاه اخراج شوند

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۱۹:۲۸

قانون را اجرا کنید عده ای تهاجم فرهنگی را در لباس پوشیدن در دانشگاه دارند رواج می دهند

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۰:۳۲

بجای این بازی ها وقتشون رو بگذارند برای رسیدگی به وضعیت معیشت مردم.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۱:۵۲

دانشگاه باید دانشگاه باشد نه مکانی برای ادامه پارتیهای شبانه و محل قرارهای عاشقانه

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۲:۰۵

بنده‌ فقط هلاکِ این عبارت هستم: دانشجویان در اعتراض به «آنچه برخورد حفاظت فیزیکی دانشگاه با نحوه پوشش می‌دانستند»، اعتراض کرده‌اند؛ یعنی برخوردی در کار نبوده است، ولی یک چیزی بوده است که دانشجویان آن را «برخورد» پنداشته‌اند و این ناراحتشان کرده است.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۲:۱۹

خوب. این موی دم اسبیه خیلی فاجعه است یا اونهائی که اصل دین رو زیر پا گذاشته اند؟ و با سواستفاده از دین خودشون و مملکت را نابود؟ کدام فاجعه است؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۲:۳۰

آقا محسن. من فقط خبر رو میخوندم ک کامنت تو رو دیدم و متوجه عکس شدم. شما ماشاالله حواست خیلی جمع هست و یک راست ب جای متن به حاشیه خبر رفتی ...

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۳:۲۵

مردم و نسل عوض شدن اونم نه در اثر غرب بلکه در اثر تعصبات پوچ و افراتی دهه ۶۰ و هفتاد سوختن اما ۸۰ ها آتشفشانی هستن که خطرناکن

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۲۳:۵۹

شما تو همون دانشگاه‌های خارج یاد گرفتی موی یک خانم رو به دم روباه تشبیه کنی؟ وقتی امثال شما این‌}وری برخورد می کنند نتیجه هم همین چیزی میشه که می‌بینید. لابد شما با چشم روباهی نگاه می کنید و چیزی جز دم روباه نمی‌بینید و بیشتر نگران عکس العمل خودتان هستید.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۰:۱۳

محسن جان البته که قوانین باید همه جا حاکم باشند اما در برخی موارد سری که درد نمیکنه رو دستمال نمی بندند. البته خدارو شکر که شما فرق بین مو و دم روباه رو خوب می دونید و به چه جاهایی دقت میکنید!!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۰:۱۷

زمان ما چادر اجباری بود گند بزنن به این قوانین

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۰:۲۴

آقا محسن اینروزها تیترها و نوشته های خنده دار زیادی در روزی نامه های ایران میبینیم دیگر نیاز به لطیفه گویی شما نیست!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۱:۰۶

درباره این تجمع و نظرات طرفین چیزی نمیگم. ولی خودم دارم خارج از کشور درس میخونم و هر روز حدود ۲۰ ساعت روزه میگیرم. همکلاسی هام جلوم غذا میخورند و بهیچ وجه احساس محرومیت نمیکنم. بلکه روزه گرفتن لذت بخش تر از ایرانه.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۵:۰۰

واقعامتاسفم برااین دانشجوها خجالت نمی کشن بااین همه بی حجابیشون کسی نیست نظارت کنه ناسلامتی ماتوکشوراسلامی هستیم این همه شهیددادیم...

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۷:۵۵

بنظر من که یک زنم، فقط و فقط برخی مردای! طرفدار بی حجابی زن هستن.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۸:۱۴

چیز مهمی نیست! این ها هر ازگاهی میان یه تجمعی راه میندازن و خواسته های مسخره کمونیستی و امثالهم دارند! اما اینبار چون حرمت شکنی ماه رمضان و روزه خواری و شعار علیه حجاب دادند با واکنش دانشجویان روبرو شدند و حسابی هم جا خورده بودن! فکر کرده بودن مثل همیشه میان یه چیزی با خودشون بلغور می کنن و میرن! از بس دانشگاه به این عده قلیل آزادی داده طلبکار شدن و خواستار تعطیلی اجرای قانون حجاب و روزه خواری در دانشگاه شدن! جالبه که دانشگاه تهران اصلا روی پوشش دانشجو نظارتی نداره و این مسئله همواره مورد اعتراض اساتید و دانشجویان و کارکنان بوده است.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۹:۱۸

متاسفانه اینها که خود حرمت شکنی میکنند ادعای حفظ نشدن حریم خصوصی دارند.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۹:۳۵

محسن جان خودتم فهمیدی چی گفتی؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۰:۲۵

حجاب یک ارزش است و بی حجابی ضد ارزش. کسی که در ماه رمضان به حجاب اعتراض می کند در حالیکه دولت و حکومت سخت گیری خاصی را اعمال نکرده است این اعتراض فقط یک بهانه برای فتنه و آشوب است . چون هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۱:۰۲

این پسرا چی میگن این وسط؟! حجاب خانم ها ظاهراً پسرها رو بیشتر اذیت می کنه...

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۴:۵۲

هرکس باحجاب مشکل داره ؟باخودش وباخداش هم مشکل داره

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۱:۵۳

اااااااااااااااقا داریوش از اصول ابتدایی مسلمانی ....یکیش همین حفظ حجابه

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۲:۰۹

بنظر من بیایید به مشکلات ریشه دار تر نگاه کنیم اگر فکر انسانها درست نباشد نمیشود حتی با ظاهر درست به آنها اعتماد کرد مثلا به گفته دکترشریعتی یک زن با پوشش یک لحاف و طرز راه رفتن غلط

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۳:۱۸

زمانی که افراد متوجه بشن کسی که روزه نیست روزه خوار! نیست اونروز عید منه. هر چیزی که اسمش قانونه لزوما درست نیست و با قانون غلط هم باید مخالفت کرد. دم بچه های دانشگاه تهران گرم.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۴:۲۴

ازادی یعنی چی که بعضیاتفسیرمیکنندبراخودشون ومیگن طرف حق داره هرجوری خواست زندگی کنه این درست اماماتوکشوری هستیم که یکسری اصول وقوانین خاص خودراداردوبایداحترام گذاشت واینکه تونگاه نکن نشدمنطقخواهشاعاقلانه تربحث گنید

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۵:۴۱

به نظر من اگه كشوري اسلاميه خوب دانشگاهش هم بايد اسلامي باشه.و همه ما بايدبه هم كمك كنيم تا كشوري اسلامي از هر نظر، چه از نظر اقتصادي و چه از نظر فرهنگي ايجاد كنيم.قطعا عده اي هستنداز طرف دشمنان ما دارند مديريت ميشوند و پول ميگيرند و نفوذي هستند و عده اي هم مثل برخي دانشجويان جوگيرشده و در ميدان دشمن بازي ميكنندو در هر صورت بايد مراقب باشيم كه دشمن از راه تهاجم فرهنگي و مقابله با ارزشهاي اسلامي بويژه حجاب كه اكثريت قريب به اتفاق شهدايمان كه خيلي برايمان ارزشمند هستند به حفظ آن تاكيدكرده و درصورت عدم حفظ آن ما را مديون كرده اند.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۶:۱۹

متاسفانه دانشجو در این دانشگاه احساس می کند حالا که به این دانشگاه راه پیدا کرده تمام کارهاش درست است. من دانشگاه آزاد درس می خوانم ولی دانشگاه تهران و شریف و امیر کبیر و ... بهترین دانشگاه یک کشور در حال توسعه می دانم. این دانشجویان با پول نفت دارند درس می خونند ما باید کار کنیم و با تلاشمون جلو بریم. به این نتیجه هم رسیدم که ما موفق تریم.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۸:۱۳

اگر همه بر اساس قران عمل کنند گلستان می شود قران مظلوم و محجور واقع شده، صراحتا آیه قران خطاب به مردان حفظ نگاه و به خانمها حفظ نگاه و حجاب را خواستار شده است. قطعا قوانین حکیمانه الهی به نفع انسانهاست.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۳

والا کاش فقط دردشون برداشتن روسری بود ! این جماعت تشنگی مفرط برای هر نوع بی قید و باری رو دارن به قول مهران مدیری دیدم که میگم. الان مثلا تو دانشگاه ما هم هستن از این ازادیخواهان که کلا روزه خواری رو هنر می دونن خصوصا از نوع در ملا عام بودنش که حالا اینا بماند به راحتی دیگه مغنه ها رو می اندازن روی شونه هاشون و با سر کاملا باز اینور اونور میرن و کسی هم چیزی نمیگه بهشون . حالا کاش فقط اینا بودن ولی گفتم که این جماعت سیری ناپذیر خواهند بود . با یک پسر که نه با چندین و چند پسر به ارحتی دوستن، حرفای خیلی رکیک رد وبدل میشه ، خبری از درس و مشق که نیست هر زمان میبینی دارن با دوست های پسرشون میتینگ برگذار میکنن، تازه علانا میگن کی حوصله خوندن داره نمره می گیریم و اگر فلان استاد سرسخته همگی جمع بشیم حذفش کنیم بنشونیمش سر جاش!، یا دارن روی چمن های محوطه بازی اسم و شهرت و کارت بازی میکنن و یا ....... بماند که اینجا بهتراز هر هتل 5 ستاره ای شده براشون . اینهمه لذت رو کجا می خواستن ببرن که علت مشوعی به اسم " دارم میرم دانشگاه برای درس خوندن " روش میذارن و خانواده دیگه حرفی نداره بعد که رسیدن به دانشگاه انگار لاس وگاسه دیگه رسیدن وسط مهمونی با کلی پسر برای چت کردن و فریفته کردن با ارایشهای انچنانی انگار الان از سالن ارایشی زدن بیرون و با حرفای شیرین . اخه کجا اینهمه کیف براشون جور میشد ؟؟؟؟ پارک ؟ با چند تا پسر می خواستن بگردن اونجا ؟ چند روز می خواستن باهاش بگردن ؟ به خانواده چی میگفتن ؟ الان تو دانشگاه دیگه خیلی راحت عذرو بهانه هم نمی خواد " دارن تحصیل میکنن !!" و کم کمش 4 سال با هر جور پسری باهر مد لباسی و با هر ارایشی راحت می گردن و تازه متمدن هستن!!!! کجای کارید اینجا از هتل لاس وگاس هم بهتره براشون . خدا نکنه بینشون یک بچه درس خون باشه که مسخرش میکنن بیچاره با این نسل افسرده میشه که بلخره تکلیف چیه اینجا " دانشگاهه" یا " هتل 10 ستاره "

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۵ ۱۰:۴۵

دانشگاههای ایران یکی از بی در و پیکرترین دانشگاههای جهان سوم است که هر اتفاقی در آن می افتد. اما دانشجویانش باز هم حس کمبود و محدودیت دارند. و این نتیجه نبود آگاهی است. کاش اینها یک کتاب درباره فواید حجاب و یک کتاب درباره مخالفت با حجاب و یک کتاب درباره اداب اعتراض می خواندند. آنوقت در وسط دانشگاه به یک زن محجبه جفتک نمی انداختند!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۶ ۰۴:۴۷

اونایی که میگن حجاب نباید اجباری باشه و هرکس باید هرجور که دلش خواست بپوشه شخصیت حیوانی دارند.چون حیوان هم پوششی نداره و آزادانه تو محیط میچرخه و ...

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۶ ۱۳:۵۶

سلام بر همه اصل را رها کرده دنبال فرعید برای چه ؟ به محتوای حرف اقا محسن دقت کن اگه منظورشو متوجه نمیشین بپرسین اگرم کسی دنبال خوش گذرانی در دانشگاهه پس اقا محسن جان نگو بذار حال کنن بگی بدشان میاد از یک دانشجو بعیده

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۶ ۱۴:۰۴

دقت کردین سیاوش راست میگف فقط اونایی که برا خوش گذرونی امدن دفاع میکنن حتی خانما در پایین موافق حجابن