• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98022412718
  • خبرنگار : 71129

هشدار آژانس اطلاعات داخلی آلمان درباره حملات داعش علیه غرب

هشدار آژانس اطلاعات داخلی آلمان درباره حملات داعش علیه غرب

آژانس اطلاعات داخلی آلمان هشدار داد، از نقطه نظر نظامی داعش در خاورمیانه شکست خورده است اما این گروه همچنان یک سازمان خطرناک تروریستی در غرب محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، این نخستین بار است که توماس هالدنوانگ، رئیس دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان –آژانس اطلاعات داخلی آلمان- میزبان سمپوزیوم در این آژانس بود. این رویداد روز دوشنبه با عنوان "بسیج ظرفیت‌ها در مواجهه با افراط گرایی سیاسی" برگزار و در آن به مسائل مربوط به اسلام گرایان افراطی پرداخته شد. وی همچنین مسائل مربوط به افراط گرایان جناح راستی و چپی را نیز در دستور کار این نشست قرار داد.

وی به این مساله اشاره کرد که مردم نباید فریب این حقیقت را بخورند که داعش از شکست نظامی در سوریه و عراق ضربه خورده است.

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان با اشاره به حملات عید پاک در سریلانکا علیه مسیحیان باعث شد تا صدها تن کشته شوند، به این مساله اشاره کرد: داعش به عنوان یک گروه تروریستی مخفی شده و من نگران این هستم که حملات آنها بر مقلدان احتمالی در سایر نقاط جهان تأثیر بگذارد.

وی همچنین گفت: حامیان داعش در غرب اروپا شامل آلمان اقدام به اشاعه پروپاگاندا کرده‌اند. این پروپاگاندا برای درخواست به انجام حملات علیه اهداف غربی ادامه دارد. متأسفانه ما به قدر کافی می‌دانیم که تروریست‌های داعش این حملات را ادامه می‌دهند.

آخرین حمله تروریستی در آلمان در دسامبر ۲۰۱۶ زمانی رخ داد که انیس امیری، یک تبعه تونسی با راندن کامیون به سمت یک بازار کریسمس در برلین باعث کشته شدن ۱۲ تن شد.

آژانس اطلاعات داخلی آلمان همچنین به "تحرک جدید" در میان افراط گرایان جناح راستی اشاره کرد و گفت: آنها به مسائل قطعی اشاره می‌کنند تا به مردم عادی نزدیک شوند و جو را با پروپاگاندا و اطلاعات نادرست مسموم کنند. افزایش اعتراضات بیگانه هراسی پس از مرگ خشونت‌آمیز یک آلمانی در تابستان ۲۰۱۸ در شهر شمنیتز یک مثال عینی است؛ مظنونان از عراق و سوریه بودند. اعتراضات برای چندین روز ادامه داشت.

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان بدون اشاره به نامی به این سمپوزیوم یادآور شد که احزاب خاص در پارلمان کشور به بیگانه هراسی و نفرت پراکنی درباره مهاجران می‌پردازند. اعتراضات پر سر و صدا باعث دامن زدن به تحرکات گروه‌های افراط گرا می‌شود و به همین دلیل است که حزب جناح راستی آلترناتیو برای آلمان مظنون است.

این آژانس قصد دارد تا تجمع اوایل ژوئیه این حزب را تحت نظر و کنترل داشته باشد. حقیقت این است که حضور راست‌ها و چپ‌ها در سراسر آلمان که بیشتر از طریق اینترنت است، جدید نیست اما برای آژانس بسیار مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha