• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98022412986
  • خبرنگار : 71588

سازمان پزشکان بدون مرز در یمن خواهان افزایش کمک‌رسانی‌ها شد

سازمان پزشکان بدون مرز در یمن خواهان افزایش کمک‌رسانی‌ها شد

گزارش جدید "سازمان پزشکان بدون مرز" تحت عنوان "تولدی پیچیده- مادران و کودکان یمنی بدون برخورداری از مراقبت‌های پزشکی جان خود را از دست می‌دهند" به تاثیر جنگ بر مادران و کودکان کمتر از ۱۵ سال پرداخته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، طبق آمار این سازمان در میان افراد فوت شده ۳۶ مادر و ۱۵۲۹ کودک هستند که از میان آنها ۱۰۱۸ کودک تازه متولد شده در بیمارستان "تعز الحوبان" واقع در استان تعز و بیمارستان "عبس" در استان "حجة" از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ هستند.

از میان افرادی که در بیمارستان "تعز الحوبان" از دنیا رفته‌اند، نزدیک به یک سوم آنها کودکان و نوزادان تازه متولدشده‌ای هستند که بعد از تولد جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بیشتر نوزادان تازه متولد شده که به سازمان پزشکان بدون مرز برای برخورداری از نظارت‌های پزشکی انتقال داده شده‌اند، از کمبود وزن در هنگام تولد رنج می‌برند یا اینکه آنها زودتر از موعد متولد شده‌اند.

این سازمان اعلام کرد که تعداد بسیار بالای فوتی‌ها به چندین عامل مربوط می‌شود که بیشتر آنها ارتباط مستقیمی با جنگ دارد و شامل کمبود مراکز درمانی فعال در یمن و دشواری‌هایی است که اشخاص برای رسیدن به این مراکز با آن رو به رو هستند و دیگر اینکه، آنها توانایی‌ پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند.

در همین راستا، "جنی براندت"، مشاور عملیات‌ها در این سازمان گفت: وضعیت امنیتی و درمانی تنها بر اشخاص نیازمند به مراقبت‌های پزشکی تاثیر نمی‌گذارد، بلکه بر کادر پزشکی نیز تاثیر می‌گذارد، چراکه کارکنان ما در بیمارستان‌ها ترجیح می‌دهند که به دلیل نبود امنیت، از سفر در شب‌هنگام اجتناب کنند و به همین دلیل، به جای هشت ساعت کار ۱۴ ساعت در شیفت شب فعالیت کنند.

در این گزارش، سازمان پزشکان بدون مرز از تمامی طرف‌های درگیر در یمن مجدداً خواست حفاظت از غیرنظامیان و کارکنان فعال در زمینه درمانی را تضمین کنند و به زخمی‌شدگان و بیماران اجازه برخورداری از مراقبت‌های درمانی را بدهند و محدودیت‌های اعمال شده بر سازمان‌های انسانی را کاهش دهند تا این سازمان‌ها بتوانند به نیازهای گسترده در زمانی مناسب پاسخ دهند.

سازمان پزشکان بدون مرز همچنین از سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی خواست تا تعداد کارمندان خبره و مجرب را افزایش دهد و آنها را به مناطقی که نیازهای گسترده‌ای به کمک‌های انسانی دارند، اعزام کنند و نظارت بر وجود کمک‌ها در زمان مناسب را تضمین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha