• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98022412996
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی استان اعلام کرد:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند بالگرد و تجهیزات برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند بالگرد و تجهیزات برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ایجاد 200 کیلومتر آتش‌بر در جنگل‌ها و مراتع این استان گفت: کمک به کنترل و اطفای حریق از مزیت‌های آتش‌برها است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلام‌حسین حکمتیان در نشست شورای هاهنگی بحران استان افزود: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن استان برای مهار به موقع آتش سوزی جنگلهای استان نیاز به بالگرد داریم.

وی اظهار کرد: مزیت ایجاد آتش‌برها این است که اگر نقطه‌ای دچار آتش‌سوزی شود ادامه پیدا نمی‌کند و به وسیله آتش‌برها، آتش قطع می‌شود. عامل 90 درصد آتش سوزی جنگلهای استان انسانی و با هدف تصرف اراضی و تولید زغال می باشد و 10 درصد طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کمک به کنترل و اطفای حریق از دیگر مزیت‌های آتش‌برها در جنگل‌ها و مراتع استان هستند. نیاز جدی و مبرم به دستگاه دمنده، کفش و لباس اطفاء حریق و تجهیزات لازم داریم.

حکمتیان اصل با بیان اینکه تلفن گویای 1504 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش هرگونه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان است، تصریح کرد: 74 قرق‌بان منابع طبیعی را در مواقع آتش‌سوزی یاری می‌کنند ضمن اینکه به مانند سال‌های گذشته از ظرفیت جوامع محلی و دهیاران به عنوان دیدبان آتش استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به خشک شدن پوشش گیاهی در فصل تابستان به مردم توصیه کرد اگر در دامن طبیعت اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند حتما آن را خاموش و از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه مردم زباله‌های خود را در دامان طبیعت رها نکنند، ادامه داد: برخی از زباله‌ها مانند شیشه مثل ذره‌بین عمل می‌کنند و احتمال آتش‌سوزی در جنگل و مراتع را افزایش می‌دهند.

حکمتیان اصل اضافه کرد: سال گذشته 350 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان دچار آتش‌سوزی شد که با اقدامات پیشگیرانه‌ای که در سال جدید صورت گرفته و همچنین مشارکت مردم امیدواریم شاهد کاهش آتش‌سوزی و خسارت به منابع طبیعی استان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha