• چهارشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98022513367
  • خبرنگار : 71592

با ابراز تمایل برای گرفتن پست وزارت دفاع

سلیم الجبوری: امارات در انتخابات پارلمانی عراق دخالت کرد

سلیم الجبوری: امارات در انتخابات پارلمانی عراق دخالت کرد

رئیس سابق پارلمان عراق از مداخله امارات در انتخابات پارلمانی کشورش پرده برداشت و گفت، برخی از مزدوران، مخازن حاوی آرای انتخاباتی را آتش زدند و همین مساله بر نتایج آرای وی در این انتخابات تاثیر گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، سلیم الجبوری، رئیس سابق پارلمان عراق گفت: طبق همه داده‌ها، شواهد و ادله‌ای که وجود داشت و تماسی که از سوی اداره انتخابات دال بر پیروزی خود دریافت کردم، در انتخابات پارلمانی پیروز شده بودم.

وی افزود، خمیس الخنجر، رهبر لیست القرار (سنی) دو هفته پیش از برگزاری انتخابات به من گفت که در امارات در ارتباط با وضعیت انتخابات موضوع خاصی وجود دارد، زیرا سرورهای اینترنتی رای‌گیری در این کشور قرار داشتند. الجبوری گفت: الخنجر تاکید کرد که نتایج انتخابات برای من تکان دهنده خواهد بود.

وی ادامه داد: در جریان روند شکایت از انتخابات پارلمانی مزدوران مرکز اخذ رای در خارج از کشور را آتش زدند که شامل ۱۰۹ رای بود و بر تعداد آرای من تاثیری نداشت، این مزدوران در روز برگزاری انتخابات، یک مرکز اخذ رای را به نفع یکی از رقبا راه‌اندازی کردند که پس از انتخابات پارلمانی نماینده شد.

در زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر عراق در سال ۲۰۱۸ پارلمان و دولت عراق خواستار بازشماری دستی برخی از صندوق‌های رای شدند و همزمان با این امر وزارت کشور عراق از وقوع آتش سوزی در مخازن حاوی آرای انتخابات اخیر خبر داد.

همچنین رئیس سابق پارلمان از اقدام ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه برای نامزد کردن او برای پست وزارت دفاع پرده برداشت و گفت، علاوی می‌دانسته که او وزیر موفقی خواهد شد.

وی گفت: علاوی مرا برای پست وزارت دفاع نامزد کرد اما در نهایت اختیار ماندن یا نماندن من دست نخست وزیر است. الجبوری در ادامه تصریح کرد: اگر کس دیگری برای این پست انتخاب شود این به معنی پایان کار نیست.

وی ادامه داد: شیوه‌ای در قانون اساسی وجود دارد که همان اداره مدنی نهاد نظامی است و من نقطه‌نظری درباره این موضوع دارم و می‌دانم به دلیل آگاهی از امور داخلی، می‌توانم وزارت دفاع را در مسیر درست مدیریت کنم.

رئیس سابق پارلمان عراق تاکید کرد، اعتقاد دارد که یک وزیر دفاع موفق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha