• جمعه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98022714131
  • خبرنگار : 99999

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

راه‌اندازی پارک فناوری سلامت گامی بزرگ در ایجاد اشتغال است

راه‌اندازی پارک فناوری سلامت گامی بزرگ در ایجاد اشتغال است

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاسیس و راه‌اندازی  پارک علم و فناوری سلامت در این دانشگاه را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: پارک علم و فناوری سلامت مشهد با هدف تبدیل ایده‌های نو به محصول، اشتغال‌زایی بیشتر نخبگان و ایجاد بستری مناسب برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های سلامت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی سنکیان برخورداری از مزایای قانونی مناطق آزاد به استناد ماده ۹ قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری در خصوص روابط کار، معافیت‌های مالیاتی و عوارض سرمایه‌گذاری خارجی، هزینه استقرار و دریافت مجو ها را از مهمترین مزایای استقرار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری سلامت دانست.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر مزایای استقرار شرکت‌ها در پارک سلامت می‌توان به قرار گرفتن در مرکز شهر و منطقه جغرافیایی مناسب، معافیت عوارض گمرک و کاهش هزینه‌ها و استفاده از امکانات و زیرساخت‌های مشترک و همجواری با موسسات تحقیقاتی و واحدهای فناوری اشاره کرد که از حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های متولی بویژه معاونت علمی ریاست جمهوری برخوردار می‌شوند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شرکت‌های مستقر در پارک سلامت باید خلاق و نوآور باشند، در خصوص شرایط پذیرش در پارک گفت: اینطور نیست که هر شرکتی بتواند در پارک مستقر شود و تنها شرکت‌ها و مؤسساتی می‌توانند از خدمات پارک استفاده کنند که علاوه بر داشتن هویت حقوقی مستقل و ثبت شده از سابقه علمی و توانایی مالی مناسبی برخوردار بوده و ایده، طرح، محصول و خدمات فناورانه و نوآورانه داشته باشند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سنکیان خاطر نشان کرد: فشارها و سختی‌هایی که تحریم‌های یکجانبه به کشور و دولت وارد می‌کند، می‌تواند فرصتی مناسب در اختیار مراکز علمی و دانشگاهی قرار دهد تا با حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، ایده‌های خود را به محصول و ثروت تبدیل کرده و در بازارهای داخلی و جهانی به فروش برسانند و این امر منجر به خودکفایی و فعال شدن چرخه تولید داخلی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha