• شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98022814369
  • خبرنگار : 30054

راهنمای انتخاب دستگاه ماینر برای استخراج بیت کوین

راهنمای انتخاب دستگاه ماینر برای استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین روشی برای درآمدزایی است که نیاز به دانش مرتبط و ابزارهای تخصصی و کارآمد دارد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام بنگ گود، اگر قصد دارید از طریق استخراج بیت کوین درآمد کسب کنید راهنمای زیر تفاوت بین دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای استخراج بیت کوین (دستگاه ماینر) و انتخاب بهترین آن را شرح می‌دهد.

در ابتدا به تعریف بیت کوین می‌پردازیم.

بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است. چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. در واقع شبکه‌ای است که پول آن کاملاً دیجیتال و شبیه پول نقد اینترنتی است.

برای بیشتر کاربران بیت کوین چیزی بیش از یک برنامه روی گوشی موبایل و یا نرم‌افزاری روی سیستم کامپیوتری که با کیف پول بیت کوینی اجازه می‌دهد به ارسال و دریافت بیت کوین‌ها بپردازد، نیست.

هر کسی می‌تواند تراکنش‌ها را با استفاده از توان محاسباتی سخت‌افزاری که ویژه این کار است، پردازش کرده و برای این سرویس، بیت کوین‌هایی را هم به عنوان جایزه بدست آورد. به این کار اصطلاحاً "استخراج" می‌گویند.

انجام استخراج بیت کوین توسط پردازنده‌هایی که در سیستم‌های کامپیوتری خانگی شما پیدا می‌شوند، امکان‎پذیر است. گرچه، هرچه تعداد واحدهایی که در شبکه استخراج را شروع می‌کنند بیشتر می‌شود، سختی هش‌هایی که سعی می‌کنند حدس بزنند بالاتر می‌رود. در نتیجه افراد باید از پردازنده‌های قدرتمندتر مانند پردازنده‌های گرافیکی استفاده کنند. این پردازنده‌های گرافیکی معمولاً در کامپیوترهای رده بالای گیمینگ پیدا می‌شوند.

بسته به شرایط فردی هر استخراج کننده در انتخاب سخت‌افزار بیت کوین باید به موارد متعددی توجه داشت. برخی استخراج کنندگان یک دستگاه می‌خواهند که در فضای اتاق خواب خود از آن استفاده کنند. افرادی وجود دارند که می‌خواهند یک انبار با بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین و ماینر داشته باشند.

بنابراین مهم است که در انتخاب دستگاه به قدرت هشینگ، مصرف برق، دمای محیطی و هزینه خرید آن توجه و بررسی‌های مورد نیاز صورت گیرد.

بنا بر اعلام بنگ گود فهرست پیشنهادی از سخت افزارهای استخراج بیت کوین و دسته‌بندی دستگاه‌های کوناگون از نظر بهترین کاربرد بر اساس زیر می‌باشد:

- افرادی که می‌خواهند در خانه کسب از طریق استخراج کسب درآمد کنند و بودجه محدودی دارند.

- افرادی که تجربه‌ای در این زمینه ندارند

- افرادی که به دنبال قدرتمندترین سخت‌افزار استخراج بیت کوین هستند.

برای افرادی که بودجه کمی برای استخراج بیت کوین دارند +Antminer T۹ یکی از دستگاه‌های پیشنهادی موجود در بازار است. قیمت خوب، فضای مورد نیازی که به علت طراحی مناسب آن دارد دستگاه قابلی برای استخراج بیت کوین می‌باشد.

این ماینر دارای ۱۶۲ چیپ BM۱۳۸۷ بیت مین است. سخت‌افزار نرخ هش ۱۰۵ تراهش در ثانیه و مصرف برق ۱۳۳ وات را دارد و علاقه بر اینکه سخت‌افزار مناسبی دارد رابط کاربری آسانی برای پیکربندی تنظیمات و ارتقا فریم ویرها دارد.

ماینر Avalon۶ مناسب برای کاربران مبتدی

مصرف برق این دستگاه ۱۰۵۰ وات است، تنها می‌تواند نرخ هش ۳.۵ تراهش در ثانیه را داشته باشد و این دستگاه بیشترین نرخ سودآوری را ندارد ولی سادگی نصب همراه با قیمت ارزانش این دستگاه را مناسب افراد مبتدی کرده است.

با آن که این سخت‎افزار بدون شک هر استخراج‎کننده جدی بیت کوین را جلب نمی‌کند ولی سادگی نصب آن همراه با قیمت ارزانش باعث می‌شود گزینه‌ای عالی برای افرادی باشند که می‌خواهند تازه پا به دنیای استخراج بیت کوین بگذارند.

Avalon ۶ نه تنها گزینه عالی برای افراد مبتدی است بلکه سخت‎افزار خوبی برای افرادی است که می‌خواهند بدون توجه به سود استخراج بیت کوین را انجام دهند.

Antminer R۴ بهترین گزینه برای مصرف خانگی

مانند Avalon۶، گزینه بعدی در فهرست بهترین سخت‌افزارهای استخراج بیت کوین برای کاربردهای کوچک خوب است. علت صدای بسیار پایین این دستگاه است. شما حتی می‌توانید این دستگاه را روشن کنید تا تمامی وظایف امنیتی مهم شبکه خود را در همان اتاقی که می‌خوابید انجام دهد.

این دستگاه از نظر مصرف انرژی «بسیار کارآمد» است. یکی از بزرگترین معایب Antminer R۴ قیمت بسیار بالای آن است.

بهترین سخت‎افزار استخراج بیت کوین در بازار

DragonMint T۱ که از یک چیپ بسیار مدرن به اسم DM۸۵۷۵ با نرخ هش در حین کارآمد بودن در بحث مصرف انرژی استفاده می‌کند. این دستگاه حدود ۱۴۸۰ وات انرژی مصرف می‌کند که این آمار به مراتب بهتر از مدل بیت‌مین یعنی Antminer S۹ است.

دو فن متغیر ۹ تیغه‌ای در این دستگاه متوسط دمای محیط را به مقدار ۲۵ درجه نگه می‌دارند. قیمت این دستگاه کمی شما را ناامید می‌کند و علاوه بر آن باید منبع برق جداگانه هم برای آن تهیه کنید.

ماینر Antminer S۹ دومین سخت‎افزار استخراج پیشنهادی

اگر یک استخراج‎کننده جدی هستید که نمی‌تواند یک DragonMint T۱ بخرد، نگران نباشید. S۹ مجهز به چیپ BM۱۳۸۹ بیت‌مین است. گرچه از نظر نرخ هش دیگر نباید ادعای بهترین بودن را کند چون با نرخ هش ۱۴ تراهش در رتبه دوم پس از DragonMint T۱ قرار می‌گیرد. نصب S۹ کار سختی نیست چرا که یک رابط کاربرپسند مشابه با سایر دستگاه‌ها دارد.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha