• شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98022814764
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۸ اردیبهشت بخوانید؛

پاسخ وزارت خارجه به"امیراحمدی"/تفکیک وزارت صمت در دستور کار/ایراداتی به اصلاحیه قانون انتخابات

پاسخ وزارت خارجه به"امیراحمدی"/تفکیک وزارت صمت در دستور کار/ایراداتی به اصلاحیه قانون انتخابات

دستور وزیر کشور برای انتصاب زنان در سمت معاون استاندار، واکنش روابط عمومی وزارت خارجه به اتهامات هوشنگ امیراحمدی نسبت به ظریف، واکنش بعیدی‌نژاد به هشدار انگلیس برای سفر به ایران، روایت نشریه آمریکایی از شلیک ایران به بولتون، ششمین جلسه رسیدگی به پرونده پدیده، اعلام ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون انتخابات، موضع صریح اروپایی‌ها خطاب به آمریکا درباره جنگ با ایران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت کشور در تشریح جلسه شورای معاونین وزارت کشور از دستور وزیر کشور برای انتصاب زنان در سمت معاون استاندار خبر داد و گفت: با دستور وزیر کشور مقرر شد که در ساختار جدید استانداری‌ها برای انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع، حتی‌الامکان از زنان توانمند و شایسته استفاده شود.

همچنین یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی با عنوان «نظام پرداخت اسباب بازی نیست» با بیان برخی انتقادات یادآور شد که در همه جای دنیا برای پرداخت حقوق و دستمزد، یک نظام جامع وجود دارد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم گفت که طرح تفکیک وزارت صمت به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و طبق اعلام کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، طرح تفکیک وزارت صنایع و بازرگانی در این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی و به دلایل مختلف از جمله مغایرت با سیاست های کلی و قانون برنامه ششم رد شده است.

همچنین سید فرید موسوی هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت‌ که درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در خصوص نحوه‌ تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در هفته جاری در کمیسیون اقتصادی مطرح خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان سفر منطقه‌ای خود در فرودگاه پکن در مورد آینده برجام با تاکید بر این‌که اعلام مواضع سیاسی جامعه بین‌المللی در مورد برجام باید به اقدامات عملی اقتصادی تبدیل شود،‌ گفت: وقت آن رسیده که کمیسیون مشترک به تعهداتش عمل کند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه نیز به اتهامات هوشنگ امیر احمدی نسبت به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه واکنش نشان داد و اعلام کرد: متاسفیم که در جمهوری اسلامی ایران حمله به وزیر امور خارجه آنچنان حاشیه امنی برای برخی افراد با انگیزه‌های مشکوک ایجاد کرده است تا هر اتهام سخیفی را به نظام نسبت دهند. تمامی اتهامات و افتراهای نامبرده به وزیر امور خارجه و نظام آنچنان بی اساس و مغرضانه است که ارزش هیچ‌گونه پاسخگویی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم در واکنش به اخبار مربوط به گفت‌وگوی دولت ونزوئلا و مخالفان در نروژ، ضمن استقبال از این ابتکار با اشاره به آثار خسارت بار دخالت برخی از کشورها در امور داخلی ونزوئلا افزود: متاسفانه آمریکا با بلوکه کردن و غارت منابع مالی ونزوئلا مردم این کشور را تحت مجازات دسته‌جمعی قرار داده است که ضروری است برای بهبود شرایط ملت ونزوئلا دست از تروریسم اقتصادی و رفتارهای غیر قانونی‌ و خلاف موازین حقوق بشری بردارد.

همچنین سفیر کشورمان در لندن در واکنش به هشدار وزارت امور خارجه انگلیس به افراد دو تابعیتی ایرانی برای سفر به ایران در صفحه توئیتر خود نوشت که این افراد و افراد با تابعیت ایرانی که در انگلیس هستند افرادی قابل احترام بوده و از سفر آن‌ها به ایران استقبال می‌شود و روزانه هزاران نفر از افراد دو تابعیتی ایرانی و افرادی با ملیت ایرانی که در انگلیس کار می‌کنند، در امنیت به ایران سفر می‌کنند. بعیدی نژاد همچنین در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی تاکید کرد: اقدامات پس از ضرب‌الاجل ۶۰ روزه‌مان به اروپا، در چارچوب برجام خواهد بود.

روایت نشریه آمریکایی از شلیک ایران به بولتون

یک نشریه طنز آمریکایی با انتشار تصویری از مشاور امنیت ملی آمریکا، رویکرد ایران‌هراسانه جان بولتون را دست‌مایه طنز قرار داد و مطلبی طنزآمیز با عنوان «جان بولتون در حال خون‌ریزی، خود را کشان‌کشان به ساختمان کنگره رسانده و مدعی شده که ایران به او شلیک کرده است» منتشر کرد.

همچنین نشریه سان انگلیس در گزارشی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا خواهان مذاکرات مستقیم با ایران است، نوشت: دونالد ترامپ از همتای سوئیسی خود برای حصول توافقی به منظور جلوگیری از آن‌چه وقوع درگیری با ایران عنوان شده، درخواست کمک کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم نوشت که سران کشورهای اروپایی ضمن مخالفت با آمریکا برای هر گونه درگیری با ایران به واشنگتن اعلام کرده‌اند "اگر دنبال جنگ با ایران هستید روی ما حساب نکنید".

جید تخت روانچی، نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در سخنان خود در شورای امنیت درباره وضع حقوق بشر در سوریه ضمن اشاره به وضعیت ناامن ادلب و فعالیت گروه‌های تروریستی در این منطقه بر رعایت کامل اقتدار، استقلال سیاسی، اتحاد و تمامیت ارضی سوریه تاکید و اظهار کرد که حق تعیین آینده سوریه تنها به مردم سوریه تعلق دارد و دولت دمشق حق دارد بر تمام خاک سوریه حکومت کند.

همچنین رییس دیوان وقف اهل سنت عراق در دیدار با سفیر ایران در بغداد  با اشاره به اوضاع پر التهاب اخیر برای سربلندی جمهوری اسلامی ایران و غلبه بر اوضاع سخت فعلی ابراز امیدواری و تاکید کرد، مردم عراق در کنار جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدها خواهند ایستاد.

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد. دراین جلسه جمعی از شکات، سهامداران، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات دولتی، وکلای مدافع متهمین، اصحاب رسانه و مطبوعات و وکلای شکات حضور داشتند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایرادات این مرجع به لایحه اصلاح قانون انتخابات را اعلام کرد و گفت که نظر شورای نگهبان در این باره تا پایان وقت امروز به مجلس ارسال خواهد شد.

دبیر هیأت مرکزی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی نیز در رابطه با برگزاری نخستین جلسه هیأت مرکزی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی گفت: ریاست قوه قضائیه خواستار تهیه و تنظیم لایحه جامع حقوق شهروندی در اسرع وقت است تا بعد از طی مراحل قانونی به تصویب برسد.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال مصوبه شرکت ملی گاز اعلام کرد که الزام به اخذ رضایت سایر مالکین برای تفکیک کنتور آب و برق و گاز غیر قانونی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۹ ۱۰:۴۷

استانی شدن انتخابا ت مجلس شورای اسلامی اصلا مناسب نیست وشورای نگهبان باید با آن کاملا مخالفت نماید