• یکشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98022914996
  • خبرنگار : 71402

راهپیمایی حامیان اتحادیه‌ اروپا در لهستان در آستانه انتخابات

راهپیمایی حامیان اتحادیه‌ اروپا در لهستان در آستانه انتخابات

هزاران تن از حامیان اپوزیسیون لهستان در ورشو راهپیمایی کردند تا در آستانه انتخابات مهم پارلمان اروپایی عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا را جشن بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ورشو دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا و نخست‌وزیر سابق لهستان و چندین تن از چهره‌های اپوزیسیون راهپیمایی "لهستان در اروپا" را هدایت کردند. این تجمع اروپاگرا با هدف تاکید بر این مطلب بود که لهستانی‌ها به‌رغم اینکه دولت جناح راست آنها به شدت منتقد اتحادیه اروپا و نهادهای آن است، قصد دارند عضو مهمی در این نهاد ۲۸ عضوی باشند.

یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع ورشو گفت: ما باید همواره در اتحادیه اروپا باشیم، ما اروپایی هستیم و متحد بودن به توسعه لهستان و احساس امنیت کمک می‌کند.

بسیاری از شرکت‌کنندگان از شهرهای مختلف لهستان آمده بودند تا حمایت خودشان از عضویت در اتحادیه اروپا را نشان دهند. نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد حمایت لهستانی‌ها از آن حدود ۸۵ درصد است که بالاترین میزان در اروپاست. شرکت‌کنندگان پرچم‌های اتحادیه اروپا و لهستان را به همراه داشتند.

همزمان یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم لهستان در جمع حامیانش برای تضعیف اپوزیسیون تلاش کرده و گفت سیاست‌های آنها در راستای تامین منافع لهستان در اتحادیه اروپا نیست. کاچینسکی گفت، حزب اپوزیسیون موسوم به پلتفورم مدنی از سیاست‌های جناح چپ و ضد مسیحیت حمایت می‌کند.

در راهپیمایی روز شنبه ورشو، رهبرانی از احزاب چپ میانه شامل پلتفورم مدنی از لهستانی‌ها درخواست کردند تا در انتخابات ۲۶ مه پارلمان اروپایی رای بدهند و آن را برای موضع لهستان در اتحادیه اروپا حیاتی توصیف کردند. مشارکت لهستانی‌ها در انتخابات‌های اروپایی همواره پایین‌تر از ۳۰ درصد بوده است.

دونالد تاسک که از بنیانگذاران حزب پلتفورم مدنی است، با درخواست از مردم برای رای دادن به احزاب طرفدار اتحادیه اروپا گفت این یک رای به "لهستانی آزاد، دموکراتیک، بدون ترس، بدون محدودیت، بدون تحقیر سایرین" خواهد بود. سخنان او انتقاد آشکاری از حزب حاکم قانون و عدالت بود که سیاست‌های رسانه‌ای، مهاجرتی و قضایی آن به شدت این کشور را چند دسته کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha