• یکشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98022915513
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

در حمایت از رونق تولید دست سرمایه گذاران را می‌بوسیم

در حمایت از رونق تولید دست سرمایه گذاران را می‌بوسیم

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید دست هر سرمایه گذاری را می بوسیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد که به منظور بررسی در خواست‌های ۱۰ واحد تولیدی صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که در نشست‌های متفاوت در بین اقشار مختلف گفته ام، دوباره تکرار می‌نمایم که در حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال، دست هر سرمایه گذاری از هر کجای دنیا در این استان محروم کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری کند، می‌بوسیم.

مزارعی تأکید کرد: وقتی از بیت المال اعتباری در اختیار کار آفرین قرار می‌گیرد خدا وکیلی سرمایه گذاری کنید و افراد بیکار را مشغول کار کنید.

وی با اشاره به موضوع قیاس بدهکاران بانکی در استان با سایر نقاط کشور عنوان کرد: نباید بدهکاران بانکی استان کهگیلویه و بویراحمد را با جاهای دیگر قیاس کرد. به عنوان مثال ۵۰ یا ۱۰۰ یا ۵۰۰ میلیون یا حتی یک میلیارد در این استان را نباید با تهران و شیراز و اصفهان و جاهای دیگر مقایسه کرد. در این استان با ۱۰۰ میلیارد می‌توان خیلی کار کنیم و خیلی کارها را پیش برد اما شاید با همین پول در جاهای دیگر نتوان کاری کرد و اصولاً پولی نباشد این نوع قیاس کردن هم، قیاس خوبی نیست.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مثلاً بدهکاران بانکی در این استان ۵۰ یا ۱۰۰ یا ۵۰۰ میلیون یا حتی یک میلیارد یا ۱۰ میلیارد بدهکار است، این قیاس نباید باشد اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد چقدر است و چه مبلغی از آن به یک تولید کننده پرداخت شود باید هر چیزی را به اندازه ظرفیت خودش قیاس کرد.

مزارعی عنوان کرد: در بحث کالا و رونق تولید هیچ کوتاهی نداریم و در رابطه با کارگاه‌هایی که مشکل داشتند با بانک‌ها گفت‌وگو و صورت جلسه کردیم و مشکلات شأن را حل و فصل کردیم.

وی بیان کرد: این ذهنیت که بانک‌ها را محدود کرده‌ایم، صحیح نیست نه بانک‌ها را محدود کردیم، نه سرمایه‌گذاری و سرمایه گذار را، بلکه بانک‌ها موظف‌اند در چارچوب قانون و ضابطه مند تسهیلات بدهند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: نباید بدهکاران بانکی در استان را با بدهکاران سایر نقاط کشور مقایسه کنیم به عنوان خادم مردم در رونق در استان و اجرای شعار سال در کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی برایمان فرقی نمی‌کند که چه کسی باشد حمایتش می‌کنیم و دستش را هم می‌بوسیم.

مزارعی تصریح کرد: باید طوری عمل کنیم که با حرکت جهادی و انقلابی و ایجاد روحیه نشاط در جامعه و تولید و اشتغال مردم را جذب و حمایت‌هایمان را بیشتر کنیم.

وی لزوم خرید ادارات و سازمان‌ها و مردم از تولیدات کارخانه‌های استان را ضروری برشمرد و اظهار کرد: مادامی که سازمان دولتی که نیازمند تولیدات کارخانه‌های استان است در خارج از استان خرید می‌کنند چگونه می‌توان از سرمایه گذار حمایت کرد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: دیوان محاسبات و ذیحسابان استان در بررسی اسناد مالی ادارات و سازمان‌هایی که به نوعی کالای مورد نیازشان در استان تولید می‌شود دقت کنند که این کالا خارج از استان خریداری نشده باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست رسیدگی به در خواست چند واحد تولیدی که مشکلاتی در ادامه روند تولید داشتند مطرح شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha