• دوشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98023015703
  • منبع : نمایندگی لرستان

عضو پژوهشکده اخلاق حرفه‎ای دانشگاه تهران:

بعد از بحران، هویت اجتماعی ضربه‎پذیر است

بعد از بحران، هویت اجتماعی ضربه‎پذیر است

ایسنا/لرستان استاد اخلاق حرفه‎ای و عضو پژوهشکده اخلاق حرفه‎ای دانشگاه تهران گفت: بعد از بحران هویت اجتماعی ضربه‌پذیر است.


به گزارش ایسنا، مصطفی جانقلی در دومین جلسه کارگروه تخصصی حمایت‎های اجتماعی، اظهار کرد: وقت آن رسیده زیبایی‌ها را هم ببینیم زیبایی‌هایی که حاصل تلاش همگانی دستگاه‎های دولتی، سمن‎ها و مردمی که در منطقه بودند و افرادی که بی‌ادعا آمدند.

وی تصریح کرد: بدبینی ما را از یک سازمان‌دهی مناسب باز می‎دارد و شاید نتوانسته هدایت‎گری کنیم و اگر خانه تشکل داشتیم و پیش‎بینی می‎کردیم این اتفاقات نمی‎افتاد.

استاد اخلاق حرفه‎ای خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند آسیب‎های متعددی به دنبال داشته باشد ولی درعین‌حال می‎توان ساماندهی کرد.

جانقلی اضافه کرد: زمان احیا و توانمندسازی است و بازسازی باید صورت گیرد.

وی بیان کرد: محور توانمندسازی جامعه  است که در زلزله بم این را تجربه کرده‎ایم عناصر علاقه‌مند و بی‎ادعا پای‌کار هستند و تاکنون ۵۰ نفر از آنها را شناسایی کرده‎ایم.

عضو پژوهشکده اخلاق حرفه‎ای دانشگاه تهران ادامه داد: این افراد خودشان سیل‌زده هستند ولی امور مردم را انجام می‎دهند.

جانقلی اظهار کرد: با توجه به استعداد و ظرفیتی که وجود دارد افرادی که زمین‎های کشاورزی خود را ازدست‌داده‌اند می‎توانند با سرمایه اندک کار دیگری را راه‎اندازی کنند.

وی با اشاره به مداخلات اجتماعی، تصریح کرد: روانشناس باید مراجعه پذیر باشد اگر هم‌افزایی صورت گیرد کار بهتر پیش خواهد رفت.

عضو پژوهشکده اخلاق حرفه‎ای دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر هرکس در صراط خود پیش برود ممکن است اثر داشته باشد اما کارایی ندارد و منتج  به بهره‎وری نمی‎شود.

جانقلی اضافه کرد: در این مقطع حساس باید کمیته اقدام محلی داشته باشد در پل‌دختر یا معمولان در مورد موضوعات مداخلات اجتماعی و توانمندسازی مهارت‎های اجتماعی شناسایی شوند.

وی بیان کرد: کسانی که تجهیزات کار و اشتغال خود را ازدست‌داده‌اند باید پشتیبانی شوند و اگر این هم‌افزایی ایجاد شود می‎توان بهره‎وری را بالا برد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: باید از سرمایه‎های اجتماعی حفاظت کرد.

جانقلی اظهار کرد: بعد از بحران شاکله افراد یا هویت اجتماعی به‌شدت ضربه‌پذیر بوده و اکنون به‌شدت ضربه می‎خورد.

وی تصریح کرد: افرادی که خانه‎های آنها پاک‌سازی شده به خانه‎هایشان برگردانده شوند.

عضو پژوهشکده اخلاق حرفه‎ای دانشگاه تهران اضافه کرد: شرایط  و مردم را باید درک کرد که در این راستا کمیته محلی می‎تواند مؤثر باشد.

جانقلی بیان کرد: در راستای توانمندسازی با مدیران رودررو صحبت شده است و سرمایه‎های اجتماعی را جمع کرده و با آنها صحبت شده است؛ ۳۰ جوان تحصیل‎کرده علاقه‌مند در زمینه‎های روانشناسی، علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی را دسته‌بندی کرده و برای هرکدام از آنها قلمرو مشخص‌شده است که خدمات ارائه دهند.

وی ادامه داد: خیلی از کارها را می‎توان بدون پول انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha