• دوشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98023015707
  • منبع : نمایندگی کرمان

«معصوم زاده» استعفا کرد/واکنش اعضاء شورای شهر کرمان به این استعفا

«معصوم زاده» استعفا کرد/واکنش اعضاء شورای شهر کرمان به این استعفا

ایسنا/کرمان دکترماه بانو معصوم زاده از شورای شهر کرمان استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر"ماه بانو معصوم زاده" عصر دیروز 29 اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهر کرمان اظهار کرد: شورا جایگاه امانت به جهت خدمت به مردم است و بنده به همین امید وارد شدم و در دو سال گذشته همه تلاش خود را انجام دادم.

وی افزود: اساس شورا غیرحزبی بودن است و مبنای عملکرد شورا همکاری، همدلی و براساس شورایی رفتار کردن است و در چنین فضایی همه می‌توانند خیلی خوب کار کنند و کسانی که آمده‌اند، می‌خواهند برای مردم کار کنند.

معصوم زاده تصریح کرد: ما نماینده شهرداری و ارگان خاصی نیستیم، نماینده کل مردم هستیم، نگاه ما نباید غرض‌ورز یا حزبی باشد، در کمیسیون بهداشت و سلامت نگرش بهداشتی و سلامت جسم و روان داشتیم و هر کار می‌خواستیم انجام بدهیم، در همین راستا بود.

وی در ادامه بیان کرد: انتظار این است که شهردار توانایی داشته باشد برنامه‌های خود را که ابتدای کار اعلام کرده، به اجرا گذاشته و هم اینکه دنبال منابع پایدار مالی باشند.

عضو شورای شهر کرمان گفت: مهم ترین مسئله ما در سال جاری اشتغال بود وانتظار می رفت همه همکاری کنند تا مردم تولید بیشتری داشته و بیشتر کار کنند، افزایش درآمدهای شهرداری نباید مانع درآمدهای مردم شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سلامت مردم چیزی نبود که بشود از آن بگذریم، تصریح کرد: برای احداث پل عابر پیاده مقابل بیمارستان شهید باهنر کرمان 15 جلسه تشکیل دادیم و پیگیری کردیم زیرا به دلیل حجم بالای عبور و مرور در این محل که مرکز ترومای شهر و استان کرمان است، احداث پل بسیار حائز اهمیت است.

معصوم زاده در بخش دیگری از سخنانش افزود: بنده به شهردار رای ندادم زیرا وی قبلا کار اجرایی نکرده بود و به همین دلیل شاهد تناقضات رفتاری در اجرای برخی برنامه‌های شهری هستیم.

وی با اعلام استعفای خود از شورای شهر کرمان گفت: امیدوارم با رفتن من شورا ثبات بیشتری بگیرد و بتوانیم در وظایف تعیین شده برای شورا موفق باشیم. هیئت رییسه واقعی در جامعه اسلامی مردم هستند و باید نظر آنها سنجیده شود.

این عضو شورای شهر کرمان گفت: تصمیم گرفتم این جایگاه را به نفر بعدی به جهت همگن بودن با شورا واگذار کنم. من در این دو سال نهایت تلاشم را انجام دادم اما به اهداف مدنظر در این دو سال در شورای شهر کرمان نرسیدم.

وی با اشاره به اینکه حرف زدن خیلی راحت است اما باید تضمین اجرای آن وجود داشته باشد، افزود: درخواست می‌کنم شهردار بار دیگر برنامه پیشنهادی خود را ورق بزند و ببیند چند درصد آنها محقق شده و چقدر پیش رفته‌ایم.

معصوم زاده اظهار کرد: نامه‌های زیادی به امضاء رییس شورا به شهرداری ارسال شده، 29 نامه پاسخ داده نشده دارم و به دلیل یکسری مسائل دیگر استعفای خود را از شورای شهر کرمان اعلام می‌کنم و امیدوارم رای مثبت داده شود تا بتوانم در عرصه‌های دیگر مفید باشم زیرا هر کدام از ما یک بار زندگی می‌کنیم و باید جایی که می‌توانیم خدمت کنیم، فعالیت کنیم.

وی در پاسخ به نظرات اعضاء شورا مبنی بر اینکه آیا استعفاء در راستای ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی است؟ گفت: فعلا بنده هیچ تصمیمی برای ورود به عرصه سیاسی دیگری ندارم و این استعفا خالی کردن عرصه نیست بلکه جابه جایی با فرد دیگری است تا به دلیل تناسب با شورا بهتر کار کند.

معصوم زاده همچنین تصریح کرد: برنامه زندگی من این است که در یک بار فرصت زندگی قرار نیست هر کاری انجام بدهیم، من یک پزشک هستم، فکر می‌کردم در شورا خیلی کارها را می‌توانم انجام دهم تا تلاش‌های اعضاء دوره قبل به نتیجه برسد و طرح‌ها اجرا شود که به هر دلیلی به این هدف نرسیدم.

وی افزود: اکنون نیز با خروج از شورا می‌توانم در عرصه‌های دیگر موثرتر باشم و مطمئنم در خدمت به مردم در بیرون از شورا قطعا موفق‌تر  خواهم بود.


 

واکنش اعضاء شورای شهر کرمان به استعفای «ماه بانو معصوم زاده»

اعضاء شورای شهر کرمان نسبت به استعفای «ماه بانو معصوم زاده» از شورای شهر واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

به گزارش ایسنا، "علی اکبر مشرفی" یکی از اعضای شورای شهر کرمان عصر امروز در جلسه شورای شهر کرمان در مخالفت با استعفای دکتر معصوم‌زاده (عضو شورای شهر) اظهار کرد: خانم معصوم زاده فردی باهوش، توانمند و پرکار هستند که در شش سال گذشته منشاء اثرات بسیار زیاد در شورای شهر بوده و این تاثیر بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: مسائل مطرح شده از سوی وی، وجود دارد و مشکلات جامعه زیاد است، اما خالی کردن عرصه پاک کردن صورت مسئله است.

مشرفی تصریح کرد: شورا محل تضارب عقاید، آراء و افکار است که همه باید این مسائل را مطرح کرده و ممکن است مورد تائید اکثریت قرار بگیرد یا خیر اما خالی کردن عرصه کار درستی نیست و حضور خانم معصوم زاده برای بیان کردن نقطه نظراتشان لازم است.

این عضو شورای شهر کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: درختان کاج در چند خیابان شهر کرمان خشک شده و یا در حال خشک شدن هستند که از شهردار می خواهیم این مسئله را پیگیری و علت را بررسی کنند.

همچنین "منصور ایرانمنش" عضو دیگر شورای شهر کرمان در این جلسه بیان کرد: مایه تاسف و نگرانی است که یک عضو شورا به دلیل مشکلات و نارسایی‌هایی استعفا بدهد.

وی افزود: کار شورا انفرادی نیست و مجموعه تصمیم می‌گیرد و معتقدم گاهی همان یک نفر ممکن است تاثیر زیادی داشته باشد به ویژه زمانی که در اقلیت قرار گرفته باشد.

ایرانمنش با بیان اینکه بنده با استعفای خانم معصوم زاده مخالف هستم، گفت: پرکاری و دلسوزی از خصوصیات بارز وی است و بنده نیز این گلایه‌ها و دغدغه‌ها را دارم اما دلیلی نمی‌بینم که استعفا بدهیم و از خانم معصوم‌زاده می‌خواهم در استعفا تجدیدنظر کند.

به گزارش ایسنا، "زهرا ایرانمنش" عضو دیگر شورای شهر کرمان در این جلسه با بیان اینکه لازم است شفاف بیان شود که دلیل استعفا چیست؟ اظهار کرد: این موارد طبیعی است و نامه های زیادی به شهرداری زده و خواسته‌های زیادی داشتیم که محقق نشده اما نباید به دلیل اینکه خواسته‌ها که برخواسته از نیازهای مردم است، محقق نشده، کار را رها کنیم.

"سیدمهران عالم زاده" شهردار کرمان نیز در این جلسه درباره مسائل مطرح شده گفت: یکی از آفت‌ها در کشور ما این است که به تعارف و تکلیف صحبت می‌کنیم و من صحبت نکنم بهتر است.

وی افزود: درباره نامه‌هایی که گفته شد شهرداری پاسخ نداده، هفته آینده گزارش می‌دهیم که کدامیک پاسخ داده شده یا نه.

براساس این گزارش، "محمد فرشاد" رییس شورای شهر کرمان نیز پیش از این درباره استعفای «ماه بانو معصوم زاده» گفته بود: خانم معصوم‌زاده 26 فروردین ماه امسال استعفا داده‌اند و از وی خواهش کردم دوره‌ای را که با هم آغاز کرده‌ایم به پایان برسانیم زیرا حضور وی در شورا مفید و اثرگذار بود و تنها پزشک عضو شورا و اثرگذار در این مجموعه هستند.

وی افزود: توقعات برای بهبود اوضاع توقع همه اعضاء شوراست که از یک سو توقعات مردم، از سوی دیگر شرایط اقتصادی و ... در زمان کوتاه ممکن است میسر نشود و باید به تدریج محقق شود.

فرشاد تصریح کرد: حضور خانم معصوم زاده را در شورا مفید می‌دانم و کمیسیون بهداشت با مدیریت وی جلسات مفیدی داشته لذا مخالف استعفای وی هستم اما او اصرار بر استعفا دارد و مطمئنا همه اعضاء شورا جای خالی دکتر معصوم‌زاده را حس خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه درباره استعفای دکتر ماه بانو معصوم زاده عضور شورای شهر کرمان رای گیری شد که از اعضاء حاضر در جلسه، پنج رای مخالف، پنج رای موافق و یک رای ممتنع بود و مقرر شد در جلسه هفته آینده شورای شهر (که ساعت 10 صبح روز یکشنبه برگزار می‌شود) مجددا درباره استعفای دکتر معصوم زاده رای‌گیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha