• دوشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 98023015757
  • منبع : دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

در شورای پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مطرح شد

حمایت مالی از ۸ طرح پژوهشی/ از افزایش بودجه پژوهش تا لزوم جذب گرنت

حمایت مالی از ۸ طرح پژوهشی/ از افزایش بودجه پژوهش تا لزوم جذب گرنت

شورای پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ضمن تشکیل جلسه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان تحقیقات، درمان، آموزش، توسعه، مدیران معاونت پژوهشی و جمعی از اعضای هیأت علمی و رؤسای مراکز تحقیقاتی این دانشگاه، با حمایت مالی از ۸ طرح پژوهشی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر امیرمسعود عرب، رئیس دانشگاه و رئیس این شورا به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: بودجه اختصاصی به پژوهش در سال ۹۷ به حدود ۵ درصد از درآمد اختصاصی دانشگاه افزایش یافت که این، نشان اهمیت بخش تحقیقات است.

دکتر محمدرضا خدایی اردکانی، معاون تحقیقات و فناوری در این نشست، ضمن تاکید بر انجام پژوهش‌های کاربردی و مطابق با نیازهای جامعه، از برگزاری جلسات متعدد با معاون آموزشی برای حمایت بیشتر از پایان نامه‌های دانشجویی بخصوص در مقطع دکتری گفت که نیاز به راهکارهای اجرایی دارد.

دکتر احمد دلبری، معاون توسعه منابع دانشگاه نیز در ادامه این جلسه گفت: با اینکه اعتبارات پژوهش در سال ۹۷ از دو درصد به حدود پنج درصد درآمد دانشگاه افزایش یافت، اما به نظر می‌رسد که در سال ۹۸ با مشکلات بودجه‌ای مواجه باشیم و لازم است که مراکز تحقیقات و گروه‌های آموزشی نسبت به جذب گرنت از سازمان‌های ذی‌نفع اقدام کنند.

وی همچنین بر استفاده مؤثرتر از حضور دانشجویان PhD تاکید کرد.

دکتر آمنه ستاره فروزان، مدیر پژوهش نیز ضمن تشکر از حمایت حوزه پشتیبانی از فعالیت‌های پژوهشی در سال گذشته، و با توجه به کمبود بودجه پژوهشی در سال جاری، پیشنهاد داد: اعضایی که در امر گرفتن گرنت دارای تجربیاتی هستند در قالب کارگاه آموزشی، این تجربیات را به سایر محققان دانشگاه منتقل کرده تا بتوانند در انجام تحقیقات خود از گرنت سایر سازمان‌ها استفاده کنند.

وی همچنین از برقراری ارتباط مستقیم و لینک سه مرکز تحقیقاتی " سالمندی، حوادث و بلایا و SDH " دانشگاه به collaborate center WHO خبر داد و گفت که این ارتباط می‌تواند کمک بزرگی در انجام طرح‌های تحقیقاتی باشد و امیدواریم سایر مراکز تحقیقاتی نیز با این منبع اطلاعاتی همکاری کنند.

وی، جذب گرنت از وزارت بهداشت توسط محقق جوان خانم " لیلا رهنما " را نیز از دیگر اخبار مسرت بخش این حوزه عنوان کرد.

بنا بر اعلام وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر فروزان همچنین آئین نامه جدید نظارت بر مطالعات پژوهشی را نیز به شرکت کنندگان در جلسه ارائه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha