• دوشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98023015782
  • خبرنگار : 71610

توافق اپوزیسیون سودان و شورای نظامی انتقالی برای ادامه مذاکرات

توافق اپوزیسیون سودان و شورای نظامی انتقالی برای ادامه مذاکرات

رسانه‌های سودانی از توافق شورای نظامی انتقالی با احزاب اپوزیسیون این کشور برای ادامه یافتن مذاکرات خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط به نقل از رسانه‌های سودانی نوشت که مذاکرات میان گروه‌های آزادی و تغییر و شورای نظامی انتقالی این کشور شامگاه یکشنبه برگزار شد.

در همین راستا، شمس الدین الکباشی، سخنگوی شورای نظامی انتقالی در کنفرانس مطبوعاتی گفت که دو طرف تصمیم گرفته‌اند تا مذاکرات خود برای توافق درباره ساختار قدرت و ریاست شورای حاکم و نسبت مشارکت در آن را ادامه دهند.

وی افزود: دو طرف درباره تثبیت توافق جزئی پیرامون ساختار دستگاه قانون گذاری و اجرایی، مدت زمان دوره انتقالی و مأموریت‌های آن به توافق دست یافتند. همچنین دو طرف توافق کردند که یک کمیته توسط گروه‌های آزادی و تغییر  برای پیگیری نتایج تحقیقات درباره حادثه اعتصاب هفته گذشته و حمله به آن تشکیل شود.

از سوی دیگر، گروه‌های آزادی و تغییر سودان خواستار نافرمانی مدنی، اعتصاب سیاسی و راهپیمایی میلیونی برای تحویل قدرت به غیرنظامیان شدند.

این گروه‌ها همزمان با مذاکرات خود با شورای نظامی انتقالی تأکید کردند که هیچگونه عجله‌ای برای تحقق پیروزی ندارند، چراکه در صورت عجله و شتاب انقلابشان در نطفه خفه می‌شود.

گروه‌های آزادی و تغییر ادامه دادند: دست‌یابی به موفقیت‌ها و یا شکست‌ها در مذاکرات با شورای نظامی انتقالی پایان کار نبوده بلکه طرحی برای تکمیل ساختار از طریق تحقق صلح، عدالت و توافق سیاسی است.

از سوی دیگر، المسلمی الکباشی، مدیر دفتر شبکه الجزیره در خارطوم درباره مذاکرات اپوزیسیون سودان و شورای نظامی انتقالی اظهار داشت که جلسه مذاکره جدید میان شورای نظامی و گروه‌های آزادی و تغییر درباره تدابیر و اقدامات دوره انتقالی برگزار شد.

چند ساعت پیش از انجام نشست مذکور، گروه‌های آزادی و تغییر اعلام کردند که در این نشست مسائل حل نشده پیرامون نسبت مشارکت در شورای نظامی انتقالی و ریاست آن را بررسی خواهند کرد.

مدیر شبکه الجزیره در خارطوم در ادامه گفت که مذاکرات میان گروه‌های آزادی و تغییر و شورای نظامی در میان مخالفت‌های روزافزون علیه هرگونه توافق دوجانبه میان دو طرف برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، تعدادی از روزنامه‌نگاران سودانی نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

روزنامه‌نگاران خواستار انحلال اتحادیه سراسری روزنامه‌نگاران و از بین بردن تمامی گرایش‌های نظام سابق و رویکردهای آن در بخش‌های مطبوعاتی شدند.

معترضان در یادداشتی به رئیس شورای نظامی نوشتند که اتحادیه روزنامه‌نگاران بر اساس قوانین صنفی نظام سابق تأسیس شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha