• دوشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 98023016134
  • خبرنگار : 71021

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری:

«افغانستان» و «پاکستان» به بازارهای در اولویت گردشگری ایران اضافه شدند

گردشگران خارجی
دریافت شده از اینترنت

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری از بازنگری در بازارهای هدف گردشگری ایران خبر داد. افغانستان و پاکستان به بازارهای هدف در اولویت جذب گردشگر اضافه شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی _ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری _ با بیان این‌که تحقیقات بازار گردشگری (Tourism Market Research) به منظور شناخت نسبی از قابلیت‌های عرضه و تقاضای گردشگری در کشورهای هدف ایران انجام شد، یادآوری کرد: طبق دستور رئیس سازمان از نیمه دوم سال ۹۷ افزایش شناخت بازارهای هدف گردشگری ج. ا. ایران به منظور بازاریابی آگاهانه و مبتنی بر واقعیت بازار در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی افزود: این فرایند با بررسی گزارش‌ها و آمارهای معتبر بین‌المللی، کسب اطلاعات از نهادهایی مانند سفارت ایران در کشور مبدا، رایزنان فرهنگی و اقتصادی و سایر مراکزی که از کشور مبدا شناخت داشتند، افراد و شرکت‌هایی مانند تورگردانان، ایرلاین‌ها و تجار که در بازار کشور مبدا فعالیت مستمر دارند و همچنین نشست‌های تخصصی انجام می‌شود.

لاریجانی اظهار کرد: ویرایش اول این گزارش به منظور ارتقا کیفیت مطالب گردآوری شده برای ارگان‌های مربوطه ارسال و نتیجه بازخوردها در ویرایش‌های بعد اصلاح شد.

او اضافه کرد: بر اساس این تحقیقات جایگاه و روند گردشگری در کشور بازار هدف، وضعیت رقبای ایران در بازار کشور مبدا و سطح تبادلات گردشگری فی‌مابین مورد بررسی قرار می‌گیرد و ویژگی‌های تقاضای گردشگری کشور مبدا، مناطق گردشگرفرست، رسانه‌های مرجع و اثرگذار بر گردشگران و توراپراتورها و آژانس‌های مسافرتی فعال در گردشگران خروجی (Out going) شناسایی می‌شود.

به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، انطباق محصولات گردشگری ایران با ویژگی‌های بازار، آسیب‌شناسی و تعیین موانع ورود گردشگران بازار هدف به ایران و رسیدن به برنامه اقدام یک ساله برای نفوذ به بازار کشور مبدا از دیگر مواردی است که در این تحقیقات مورد توجه قرار دارند.

لاریجانی گفت: تحقیقات بازار برای تدوین برنامه اقدام کشورهای آلمان، روسیه، عراق، عمان، افغانستان و چین انجام شده و در سال جدید روی کشورهای ترکیه، آذربایجان، هندوستان، پاکستان و ایتالیا متمرکز خواهد بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۳۱ ۲۳:۳۹

خوب این مشخصه اول باید روی بازار کشورهای های همسایه کار کرد و بعد کشورهای آلمان و ایتالیا ، خیلی زحمت کشیدید