• سه‌شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98023116537
  • خبرنگار : 71461

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد:

ایجاد وحدت و تحکیم کشورهای اسلامی با ایران در بخش بین‌الملل نمایشگاه

ایجاد وحدت و تحکیم کشورهای اسلامی با ایران در بخش بین‌الملل نمایشگاه

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی با تاکید بر این موضوع که نمایشگاه قرآن فرصتی است که فعالان و مفسران و چهره‌های قرآنی و همچنین مردم گرد هم جمع آیند و آثار قرآنی را ببینند و از آنها بهره ببرند گفت: امسال در بخش بین‌الملل نمایشگاه پیشرفت چشمگیری را شاهد هستیم و این بخش حکایت از پیوند ایران با کشورهای مختلف اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رضا ارباب سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر این موضوع که یکی از افتخاراتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توانیم داشته باشیم بر پایی نمایشگاه‌های قرآن در سراسر کشور است. امیدواریم امسال که شعار نمایشگاه قرآن معنای زندگی است بتوانیم این شعار را به صورت عملیاتی سرلوحه کار و زندگی خود قرار بدهیم. نمایشگاه قرآن یک اذان معنوی است و با این اذان از همه دلدادگان قرآن در تمام عرصه‌ها می‌خواهیم که دستاوردهای خود را در این ماه مبارک و در فضایی به نام قرآن ارائه بدهند.

وی گفت: نمایشگاه امسال از کیفیت بهتری نسبت به سالهای قبل برخوردار است و یکی از بخش‌هایی که فعالیت چشم‌گیری داشته بخش بین‌الملل است. این بخش حکایت از پیوند مبارک بین ایران و کشورهای مختلف اسلامی دارد که آنها آثار و فعالیت قرآنی خود را در معرض دید قرار می‌دهند و همین امر باعث ایجاد وحدت و تحکیم کشورهای اسلامی می‌شود.

مشاور امور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این موضوع که گرچه بودجه‌های قرآنی مناسبی به این حوزه تزریق نمی‌شود گفت: با تمام مشکلاتی که در عرصه‌های قرآنی وجود دارد اما شتاب کار زیبا و قابل قبولی را از سوی مسئولین امر شاهد هستیم. به اعتقاد من این نمایشگاه قرآن یک نقطه وصل و پل ارتباطی بین چهره‌های قرآنی و صاحبان فکر و اندیشه است. ما باید از این ظرفیت عظیم نمایشگاه بهره ببریم چهره‌های قرآنی و به خصوص مردم را تشویق کنیم تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند و اثار و دستاوردها بهر ه ببرند. خوشبختانه شاهدحضور چشم گیر و بازدید مردم از نمایشگاه قرآن هستیم.

ارباب سلیمانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در بیست وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در رابطه با نماز و مساجد در نمایشگاه رخ داده است. همانگونه که از نام نمایشگاه پیدا است اینجا محل نمایش است. هر سال باید آثار خوبی را در عرصه نماز داشته باشیم تا قابلیت ارائه در نمایشگاه را داشته باشد به حمدالله ستاد اقامه نماز در طول چند سال اخیر جهش و تولید محصولات نمازی خوبی را داشته است. به خصوص در حوزه کودک و نوجوان و همچنین فعالیت در حوزه‌ فضای مجازی اقدامات ارزشمندی را داشته است. اپلیکیشن‌های حوزه‌ نماز که مردم از آن استفاده می‌کنند تحولات زیادی داشته است. به هر میزان در خارج از نمایشگاه و در طول سال تولیدات فاخر ارزشمندی داشته باشیم طبیعی است که در بستر نمایشگاه می‌توانیم برنامه‌ها و دستاوردهای بهتر و بیشتری را عرضه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha