• سه‌شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98023116835
  • خبرنگار : 71560

انتقاد موسوی لارگانی از اصرار دولت بر تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت

انتقاد موسوی لارگانی از اصرار دولت بر تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به این که تنها چندین سال است که از ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گذرد گفت: آیا با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توان مشکلات مربوط به سوء مدیریتها و عدم توانایی در کنترل بازار را حل کرد؟ مجلس این لایحه را معطل نکرده بلکه با آن مخالفت کرده است.

به گزارش ایسنا، سید ناصر موسوی لارگانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حفظ شأن و جایگاه مجلس بیان کرد: آقای روحانی در جلسه‌ای که ما خدمت مقام معظم رهبری حضور داشتیم مجلس را زیر سوال بردند و متاسفانه رئیس مجلس و نایب رئیس‌های آن هیچ واکنشی نسبت به اظهار نظر آقای روحانی نشان ندادند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره نهم و دهم مشغول ادغام برخی از وزارت‌خانه‌ها بود و در آن زمان کارشناسان می‌گفتند اگر ما بخواهیم مشکل بازار و صادرات و واردات را حل کنیم باید چندین وزارت‌خانه با هم ادغام شود که از جمله آن وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون که تنها چند سال از ادغام وزارت صنعت؛، معدن و تجارت می‌گذرد آقای روحانی همه تقصیرها را بر گردن مجلس انداخته و می‌گویند بنده دو سال است که گفته‌ام تنها راه نجات کشور تفکیک وزارت صنعت؛ معدن و تجارت است.

موسوی لارگانی در ادامه تاکید کرد: آیا با تفکیک وزارت، صنعت و معدن وتجارت می‌توان مشکلات مربوط به سوء مدیریت و عدم توانایی کنترل بازار را حل کرد؟ در ماه رمضان تورم سرسام آور بود و قیمت خرما از ۶000 تومان به ۳۰ هزار تومان رسید و هیچ نظارتی وجود نداشت. آقای روحانی وزرا به شما آدرس غلط داده‌اند.

به گزارش ایسنا، علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: این گونه نیست که هیئت رئیسه نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد بلکه آقای لاریجانی نیز دو روز پیش در پاسخ به تذکری توضیح دادند که مجلس لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را معطل نکرده است بلکه نظر دولت را بررسی کرده و آن را رد کرده است. تعبیر آقای روحانی در خصوص این موضوع صحیح نبود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha