• چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98030100237
  • خبرنگار : 71496

آغاز حمله گسترده النصره به پایگاه‌های ارتش سوریه در جنوب ادلب

آغاز حمله گسترده النصره به پایگاه‌های ارتش سوریه در جنوب ادلب

وزارت دفاع روسیه از آغاز حمله گسترده تروریست‌های النصره به پایگاه‌های ارتش سوریه در جنوب استان ادلب خبر داد. همزمان خبرگزاری سانا نیز اعلام کرد، در حمله تروریست‌ها به مناطق مسکونی حلب شش غیرنظامی زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ویکتور کوبچشن، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) وابسته به وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: گروه‌های وابسته به هیئت تحریر الشام (النصره سابق) عصر سه شنبه حمله‌ای را با استفاده از تانک‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده علیه پایگاه‌های ارتش سوریه در مسیر الهبیط-الحمامیات واقع در جنوب ادلب آغاز کردند و در حال حاضر یگان‌های ارتش سوریه با این حملات شدید تروریست‌ها مقابله می‌کنند.

پیشتر وزارت دفاع روسیه از تلاش‌های تروریست‌ها برای حمله راکتی به پایگاه‌های نظامیان روسیه از جمله پایگاه هوایی حمیمیم در حومه لاذقیه خبر داده بود.

این وزارت خانه اعلام کرد: در این حمله پایگاه حمیمیم آسیبی ندید و نقاطی که از آنجا راکت شلیک شده بود، هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

همچنین این وزارت خانه گزارش داد، تروریست‌های مستقر در منطقه کاهش تنش ادلب با وجود برقراری آتش بس از تاریخ ۱۸ مه به حملات و اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: در حمله تروریست‌ها به محله "مساکن السبیل" و اطراف منطقه "الشیحان"، شش غیرنظامی زخمی شده و ساختمان‌های مسکونی آنها آسیب دید.

طبق گزارش سانا، یگانی از ارتش سوریه در پاسخ به این حمله، محل شلیک خمپاره‌ها را با آتش توپخانه خود هدف قرار داد که موجب زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ها شد.

در روستاهای حومه جنوب غربی حلب گروه‌های تروریستی مستقر هستند که اکثراً وابسته به النصره بوده و گهگاه حملاتی را علیه مناطقی مسکونی حلب و اطراف آن انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha