• چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 98030100367
  • خبرنگار : 71245

«داستان عکس»

مورد عجیب یک ساختمان مسکن مهر!

مورد عجیب یک ساختمان مسکن مهر!

تصور کنید صبح از خواب بیدار می‌شوید، دست و رویی آب می‌زنید، چای را آماده می‌کنید، کودک دلبندتان را می‌بوسید، پرده‌ها را کنار می‌زنید و پنجره را باز می‌کنید تا هم به آفتاب سلامی دوباره کنید و هم هوای تازه را به داخل خانه دعوت کنید اما ناگهان با یک دیوار آجری دقیقا چسبیده به پنجره خانه‌تان مواجه می‌شوید!

بیشتر شبیه فیلم‌های ژانر وحشت است اما آنچه خواندید نه رمان است، نه فیلم؛ اتفاقی است که برای «داوود» و همسر و بچه یک سال و نیمه‌اش افتاده است.

داوود ۳۵ سال دارد و بعد از حدود ۱۵ سال کار کردن و جمع کردن، سال ۹۵ توانسته در کوی خرداد شهرستان زنجان، یک واحد آپارتمان ۷۷ متری مسکن مهر از فاز ۱ مجتمع سرو بخرد و صاحبخانه شود. هنوز یک سال از لذت خانه‌دار شدن داوود نگذشته که ناگهان می‌بیند لودر و بیل و کلنگ به مهمانی آمده‌اند و می‌خواهند درست جلوی ساختمان محل سکونتش یک ساختمان بسازند! داوود و همسایه‌ها اولین کاری که به ذهنشان می‌رسد این است که با خواهش و دعوا و التماس از سازنده بخواهند چنین شوخی خطرناکی با آنها نکند اما سازنده هم مجوز ساخت را نشان می‌دهد و ماجرا شروع می‌شود.

داوود می‌گوید: «وقتی پیگیری کردیم، پیمانکار مسکن مهر که خانه را از او خریدیم اول گفت اجازه نمی‌دهیم کسی ساخت و ساز کند. بعد که دید ساختمان در حال احداث است، گفت خراب می‌کنیم. بعد هم که فهمید کاری از دستش برنمی‌آید گفت که زمین جلوی خانه متعلق به ما نیست و چون زمین این ساختمان را از شهرداری گرفته‌ایم، مقصر شهرداری است. رفتیم شهرداری منطقه ۱ زنجان، آنجا گفتند ما مقصر نیستیم و سازمان مسکن و شهرسازی که مجوز داده باید پاسخگو باشد. مسکن و شهرسازی هم بیش از ۵ ماه است که جواب درستی به ما نداده و الان در مثلث مسکن مهر، شهرداری و مسکن و شهرسازی سرگردانیم. شهرداری نهایتا حق را به ما داد اما گفت بروید با هم توافق کنید.»

او ادامه می‌دهد: «به سازنده ساختمان که مالک آن قطعه زمین مقابل خانه ماست، پیشنهاد دادیم که واحدهای ما را بخرد یا لااقل به جای سه طبقه، یک طبقه بسازد. اول قبول کرد، اما بعد که دید ارزش زمین و ملک روز به روز در حال افزایش است، از مجوز قانونی‌اش استفاده کرد و الان سه طبقه ساخته است.»

او ادامه می‌دهد: «تصمیم گرفتیم خانه‌ها را بفروشیم. اما هر کس آمد یا به دلیل وضعیت خاص خانه نخرید یا گفت اینجا فقط به درد انبار می‌خورد.»

حالا داوود و خانواده‌اش نه می‌توانند در این خانه زندگی کنند، نه می‌توانند آن را بفروشند یا اجاره دهند. آنها خانه‌ای دارند با ویوی ابدی. می‌توانند پنجره را باز کنند و سه تایی تا ابد به دیوار آجری روبرویشان نگاه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۱ ۱۴:۱۷

یاد یه فیلم هندی افتادم یادم رفت اسمش چیه بنظرم اینم بدرد فیلم میخوره خرابش نکنین حیفه

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۱ ۱۸:۵۰

این است حکایت مدیریت به سبک ایرانی .لطفا تحویل بگیرید

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۵

مالکین محترم ، ضمن حفظ خونسردی با شکایت از طریق دادگاه از شهرداری ، نظام مهندسی ، پیمانکار و مسکن و شهرسازی به راحتی به حقشان می رسند.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۴ ۱۶:۳۸

هادی جان خدا قسمت خودت و خانوادت بکنه تا بتونی میزان حفظ خونسردیتو اندازه بگیری!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۲ ۱۷:۴۶

به جای اینکه مسکن مهر و مسخره کنید یکم به فکر جوانها باشید و در مورد ساخت مسکن اولی ها دولت ها را تحت فشار قرار دهید مگه می شه یه خونه در رشت از اسفند ۹۷ از ۱۰۰ میلیون الان شده ۲۵۰ میلیون .ما دردمونو به کی بگیم.یعنی ما باید کی خونه دار بشیم.آخه گرونی چند درصد ما افسردگی گرفتیم.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۲ ۲۰:۴۴

شکایت به دیوان

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۷ ۰۸:۱۷

حداقل 2 سال طول میکشه

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۳ ۱۳:۳۹

وقتی هر بخش کشور چندین متولی داشته باشد، باید شاهد چنین اجحاف هایی بود. ای کاش به همین دلیل مدیر سازمان مسکن و شهرسازی استان زنجان ملزم به پرداخت خسارت و سپس برکنار شود

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۴ ۲۲:۱۹

این روزا اگه خونه اصلا پنجره نداشته باشه بهتره.اخه از پنجره چه کسی را می خواهی ببینی؟این ادما را هر چی کم تر ببینی بهتر است.تازه خونه هر چی تاریک تر باشه بهتره.ای بابا همین که خونت را نفروختن به یکی دیگه خیلی خوبه

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۹ ۰۸:۴۶

مرا به روز قیامت غمی که هست اینست که روی مردم دنیا دوباره باید دید!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۶ ۱۱:۱۲

دلخوش به این مقدار نباشید

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۶ ۱۴:۲۰

دوست عزیز یک مشکل شبیه به این برای من اتفاق افتاد ( در حین برو کف زمین کناری 20 متر از زمین منو برده بودن و زمین رو از ریخت انداخته !) ، من با حفظ خونسردی !!! به دادگاه شکایت کردم و دادگاه مهندس ناظر تعاونی رو مجبور کرد کل هزینه زمین رو بده .ناظرهای شهردای و نظام مهندسی و... کلی مسئولیت دارن که در دادگاه راحت قابل اثباته . حفظ خونسردی هم برای این گفتم که ما ایرانیها همیشه می خوایم کار و با عصابنیت حل کنیم و همین هم باعث می شود نتوانیم حقمان را بگیریم.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۷

به خدا شکایت می بریم دیگر به کسی امیدی نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۹ ۱۷:۲۶

ترامپ همین چیزها رو دید که از برجام خارج شد و کاملا هم حق داشت

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۰ ۰۰:۲۹

یه زمانی مروت بود، انصاف بود. الان پول چشم همه ما رو کور کرده. آخه این چه مدل خونه ساختنه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۱ ۱۷:۱۸

ما خودمان برای خودمان کافی هستیم! نیازی به ترامپ و تحریم و ..... نیست!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۲ ۰۹:۵۲

ساختمان ما مسکن مهر نیست. در بلوار مرزداران با حداقل متری 25 میلیون به بالا قیمت داریم زندگی می‌کنیم. سه واحد آپارتمان بدون نگهداشتن حریم جلوی تمام ساختمان‌های ما در حال ساختند. هر سه 9 طبقه. ما طبقه اول هستیم و دیگر نمی‌توانیم بفهمیم هوا آفتابی است؟ ابری است؟ دو تا از این ساختمان‌ها هم مجتمع هستند با هزارتا ژست سینما و استخر و ... و نور و هوا را از ما گرفته‌اند تازه از ترس اشراف، پرده کلفت هم کشیده‌ایم.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۶ ۱۳:۳۴

واقعاحق با شماست قدیم ها پنجره ها رو به باغ و جنگل بود و پرنده ها و حیوانات رو می دیدیم الان همش باید ساختمون های نحس و آدم های عبوس و چشم چرون رو ببینیم... خوشا به حال روشن دلان که هیچ انسانی رو نمی بینند