• پنجشنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98030200741
  • خبرنگار : 71263

بازار جهانی الماس راکد شد

الماس

فروش الماس شرکت دوبیرز اخیراً به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۷ افت کرده که نشان دهنده مشکلاتی است که این صنعت جهانی را گرفتار خود کرده است.

به گزارش ایسنا، این شرکت تنها ۴۱۵ میلیون دلار الماس در چهارمین فروش سال فروخت که ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. اگرچه بازار الماس در این وقت از سال آرام است مجموع فروش از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون نسبت به سال‌های پیش ضعیف‌تر بوده است.

معدن کاران الماس به خصوص تولیدکنندگان سنگ‌های ارزان‌تر و کوچک‌تر در صنعت الماس برای فروش به زحمت افتاده‌اند. دسامبر گذشته برخی از مشتریان گروه ریوتینتو حاضر نشدند سنگ‌های ارزان‌تر را خریداری کنند و شرکت دوبیرز هم مجبور شد قیمت‌ها را در اواخر سال کاهش دهد و امتیازاتی را به خریداران عرضه کند.

با این حال دوبیرز امسال قیمت‌ها را نسبتاً ثابت نگه داشته است. این امر باعث شده مشتریان حاضر نشوند همه سنگ‌هایی را که پیش از این قرار بود خریداری کنند، بخرند زیرا در قیمت‌های فعلی به سختی سود می‌کنند. کمبود فاینانس، سقوط ارزش روپیه و راکد ماندن تقاضای نهایی، سودآوری مشتریان دوبیرز را دشوار کرده است.

بروس کلیور، مدیر اجرایی شرکت دوبیرز در این باره گفت: همزمان با نزدیک شدن به ایامی که کارخانه‌های هندی برای تعطیلات سنتی موقتاً دست از فعالیت می‌کشند، فروش الماس خام با توجه به ابهامات اقتصاد کلان، کمتر شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت دوبیرز الماس‌ها را در ۱۰ فروش در سال در بوتسوانا به گروه منتخبی از مشتریان می‌فروشد. خریداران تعداد و نوع الماس‌هایی که می‌خواهند را مشخص می‌کنند و سپس خرید با قیمتی که از سوی دوبیرز مشخص می‌شود انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.