• جمعه / ۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98030300959
  • خبرنگار : 71457

نشست سه جانبه سران عراق، اردن و فلسطین در امان

نشست سه جانبه سران عراق، اردن و فلسطین در امان

دفتر پادشاهی اردن اعلام کرد که نشست سه جانبه‌ای در امان میان پادشاه اردن، رئیس جمهوری عراق و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد.

در این بیانیه آمده است که در این نشست سه جانبه میان عبدالله دوم، پادشاه اردن و برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم حمایت از فلسطینی‌ها برای دست‌یابی به حقوق مشروعشان و تشکیل کشور مستقل برای آنها با پایتختی قدس شرقی تاکید شد.

مقامات در این نشست بر اهمیت ادامه هماهنگی و رایزنی در قبال مسائل مختلف که به کشورهای عربی خدمت برساند و امنیت و ثبات در منطقه را تقویت کند، تاکید کرده و خواهان تقویت همکاری‌های مشترک عربی و یکپارچه سازی مواضع برای پشت سر گذاشتن چالش‌ها و بحران‌هایی شدند که امت عربی با آن مواجه است.

در همین حال، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از "مواضع تاریخی اردن در قبال مساله فلسطین و قدس و از تلاش‌های بسیار پادشاه این کشور برای دفاع از حقوق مردم فلسطین در تمامی محافل بین المللی" قدردانی کرد.

رئیس جمهوری عراق و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر وارد اردن شدند و هر یک از آنها نشست جداگانه‌ای با پادشاه اردن داشتند و سپس نشست سران سه جانبه برگزار شد.

محمود عباس روز دوشنبه گذشته نیز سفری سه روزه به قطر داشت که طی آن با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور در خصوص چالش‌های پیش‌روی مساله فلسطین گفتگو کرد.

این تحرکات در حالی صورت می‌گیرد که اعلام طرح موسوم به معامله قرن از سوی دولت آمریکا نزدیک می‌شود. طرف فلسطینی به شدت مخالف این طرح است و می‌گوید که این طرح مسائل اصلی آرمان فلسطین و در راس آن راهکار تشکیل دو کشور و بازگشت آوارگان و پرونده قدس را نادیده می‌گیرد.

رهبری فلسطین پیشتر اعلام کرد که در نشست اقتصادی که قرار است آمریکا در بحرین برای اجرای گام نخست از معامله قرن برگزار کند، شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha