• شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98030401224
  • خبرنگار : 71592

قدردانی فلسطین از موضع قطر درباره کنفرانس اقتصادی بحرین

قدردانی فلسطین از موضع قطر درباره کنفرانس اقتصادی بحرین

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، "کارگاه" اقتصادی آمریکا که قرار است در بحرین برگزار شود، از سوی فلسطین مردود بوده و طرف فلسطینی در این کارگاه مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نبیل شعث، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: به برادران خود در کشورهای عربی می‌گویم ما در نشست سران تونس و پیش از آن در نشست ظهران حضور داشتیم و به زودی در نشست سران در مکه نیز مشارکت خواهیم کرد و اگر نشست بحرین، نشستی عربی یا فلسطینی بحرینی یا اسلامی فلسطینی باشد، فلسطین در آن حاضر می‌شود و مشارکت می‌کند اما کارگاه بحرین در واقع بخشی از معامله قرن آمریکاست که می‌خواهد پیش از جنبه سیاسی، جنبه اقتصادی را با دادن رشوه به طرف فلسطینی شروع کند، اما ما آن را رد می‌کنیم و مساله فلسطین را نمی‌فروشیم.

وی افزود: نرفتن ما به بحرین موضعی علیه منامه نیست، بلکه دلیلش طرح معامله قرن است که واشنگتن آن را علم کرده است.

شعث تصریح کرد: در پی احتکار درآمدهای مالیاتی فلسطین توسط اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین از بحران مالی رنج می‌برد و ما از قطر قدردانی می‌کنیم که از مساله فلسطین حمایت و کمک مالی ارائه کرده است تا به رفع نیازهای مردمی در مقابله با اسرائیلی بپردازیم که اموال فلسطین را به سرقت برده است.

وی تاکید کرد، سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به قطر برای قدردانی از دولت این کشور به پاس پاسخ به درخواست فلسطین برای عدم مشارکت در کنفرانس بحرین و فراهم کردن حمایت مالی و بررسی برخی از مسائل بوده و دیدار عباس با امیر قطر فرصتی برای بررسی همه پرونده‌های مربوط به مساله فلسطین بوده است.

کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (طرف مذاکره کننده با اسرائیل) هم اعلام کرد، کنفرانس اقتصادی آمریکا در منامه را تحریم می‌کند. صائب عریقات، دبیر این کمیته در بیانیه‌ای گفت: سازمان آزادی‌بخش فلسطین، به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین به کسی اجازه نمی‌دهد به نیابت از این سازمان سخن بگوید، نمی‌خواهیم چیزی را مزایده کنیم یا منافع کسی را تضعیف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha