• سه‌شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۱:۵۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98030401656
  • خبرنگار : 71638

بلیت‌فروشی، مشکل حل نشدنی ورزشگاه‌ها

مدیر عامل سابق سپاهان: برای احترام به تماشاگر باید صندلی استادیوم‌ها شماره‌گذاری شود

مدیر عامل سابق سپاهان: برای احترام به تماشاگر باید صندلی استادیوم‌ها شماره‌گذاری شود

مدیر عامل سابق تیم فوتبال سپاهان معتقد است که فوتبال ایران حرفه ای نیست و برای نزدیک شدن به فوتبال حرفه ای باید اصول اولیه را رعایت کرد که یکی از این اصول احترام به تماشاگران است.

اصغر باقریان در گفت وگو با ایسنا، در خصوص شماره گذاری صندلی‌های استادیوم‌ها و عدم شفافیت در بلیت فروشی گفت: شاهد آن هستیم که در بسیاری از لیگ‌ها این یک مسئله پیش پا افتاده است و بحث شماره گذاری صندلی و فروش بلیت به صورت شفاف در فوتبال حرفه‌ای با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته حل شده است که از جمله دلایل این برنامه ریزی می‌توان به بحث امنیتی و اقتصادی اشاره کرد.

او افزود: بحث امنیتی در لیگ‌های معتبر مسئله‌ای حل شده است ولی بحث اقتصادی همچنان مد نظراست. باشگاه‌ها همانطور که به بازیکنان تیم خود احترام می‌گذارند و آنها را با شماره‌های خود به میدان می‌فرستند باید به تماشاگران خود هم احترام بگذارند و شماره صندلی‌هایی به آنها اختصاص دهند زیرا این تماشاگران هستند که اقتصاد و درآمد باشگاه را تامین می‌کنند و اگر نباشند باشگاه‌ها به مشکلات مالی فراوانی برخورد می‌کنند.

او اظهار کرد: شاهد هستیم که در ایران ارزش زیادی به تماشاگران داده نمی‌شود و حتی فردی که تصمیم گیری می‌کند و حتی جلوی این کار را می‌گیرد به یک شکلی به هواداران توهین کرده و آنها را مهم نمی‌داند. شاید این به دلیل آن است که خود همان فرد تصمیم گیرنده دارای جایگاهی نیست که به آن ارزش بدهند و چون دارای ارزش نیست دیگران را لایق ارزش گذاری نمی‌داند.

مدیر عامل اسبق سپاهان گفت : نباید بگذاریم دیگران ما را قضاوت کنند و اگر قرار است فوتبال عنصر شادی و نشاط اجتماعی باشد باید به همه‌ی ملزومات و قوانین پایبند بوده و منتظر نباشیم که دیگران برای ما ارزش گذاری کنند و این عادت بد همیشگی ما بوده است که زور و اجبار بالا سر خود داشته باشیم تا یک کار را به نحو احسن انجام دهیم.

باقریان در خصوص اینکه چرا فوتبال ایران درآمدزا نیست گفت: متاسفانه در فوتبال، اصلاً حرفه ای عمل نمی‌کنیم و من فوتبال ایران را حرفه ای نمی دانم و خیلی چیزها سر جای خود نیست. باید تکلیف خود را روشن کنیم. اگر می‌خواهیم فوتبال حرفه ای را اجرا کنیم باید به تمامی اصول حرفه ای پایبند باشیم وگرنه فوتبال برگزار کردن که دلیلی بر حرفه ای بودن آن نیست و شاهد آن هستیم که در محلات هم فوتبال با نظم برقرار می‌شود.

او افزود: حرفه‌ای بودن شاخصه‌ها و تعاریف خود را دارد که یکی از تعاریف مقدماتی آن این است که باشگاه‌ها باید روی پای خود بایستند اما الان می‌توانم بگویم که هیچ باشگاهی نمی‌تواند این ادعا را کند که از فوتبال تمام هزینه‌های خود را تامین می‌کند و شاهد هستیم که این هزینه‌ها اکثراً بر دوش هواداران است و برای همین باید ارزش زیادی به تماشاگران دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha