• سه‌شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98030702734
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاروانسرای تاریخی که تنها تا سه ماه دیگر زندان می‌ماند

کاروانسرای تاریخی که تنها تا سه ماه دیگر زندان می‌ماند

ایسنا/سمنان فرماندار سمنان از تخلیه و آزادسازی کاروانسرای تاریخی این شهر که در ۴۰ سال گذشته به عنوان زندان سمنان مورد استفاده قرار می‌گرفته تا حداکثر شهریور ماه خبر داد.

سیدعباس دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تلاش ما بر این است که فرآیند انتقال زندان هرچه سریع‌تر انجام شود اما سازمان زندان‌ها نیز تا تجهیز زندان جدید امکان آزادسازی را ندارد.

وی با بیان اینکه زندان جدید سمنان آماده شده افزود: زندان جدید ساخته شده فاقد تجهیزات لازم است و حداقل به پنج-شش میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز زندان جدید نیاز دارد تا زندانیان به زندان ساخته شده منتقل شوند.

دانایی با اشاره به دیدار دقایق پیش استاندار سمنان با رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: در این دیدار دکتر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌های کشور قول مساعد داد که ظرف یک هفته آینده میزان اعتبار تخصیصی این سازمان برای تجهیز زندان سمنان را اعلام کند. ضمن اینکه قول دادند که نهایت همکاری برای تسریع در انتقال زندان سمنان انجام شود.

فرماندار سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص زمان‌بندی دقیق تخلیه زندان قدیم سمنان که در مرکز شهر واقع شده اظهار کرد: تا پیش از این پیمانکار می‌توانست یک زمان‌بندی مشخص در خصوص فرآیند ساخت و تکمیل زندان ارائه دهد اما در حال حاضر موضوع تأمین تجهیزات از سوی سازمان زندان‌ها است و در حال حاضر نمی‌توان یک تاریخ و زمان‌بندی دقیق برای تخلیه زندان ارائه داد اما انتظار ما بر این است که در بدبینانه‌ترین حالت، زندان سمنان حداکثر تا شهریورماه، منتقل و کاروانسرای تاریخی آزادسازی شود.

وی با بیان اینکه فعلاً زمان دقیقی نمی‌توان برای فرآیند خرید تجهیزات و نصب آنها مشخص کرد ادامه داد: البته با توجه به محدودیت‌های اعتباری و مشکلات مالی امکان تاخیرهایی وجود دارد اما همه مسؤولان استان در تلاشند که هرچه سریع‌تر این مهم عملی شود.

فرماندار مرکز استان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص سرنوشت کاروانسرای تاریخی سمنان بعد از آزادسازی و انتقال زندان گفت: سند این مجموعه به نام سازمان زندان‌هاست و این سازمان برای فروش آن آمادگی دارد ضمن اینکه میراث فرهنگی و شهرداری سمنان نیز برای خرید آن و تبدیل مجموعه به یک مرکز تفریحی و گردشگری اعلام آمادگی کردند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha