• چهارشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۱:۳۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98030703049
  • خبرنگار : 71567

/آسیب شناسی فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان/

هیچ زمان کرسی‌های آزاداندیشی به صورت آزاد برگزار نشده‌است/غلبه حالت تشریفاتی بر محتوای کرسی‌ها

هیچ زمان کرسی‌های آزاداندیشی به صورت آزاد برگزار نشده‌است/غلبه حالت تشریفاتی بر محتوای کرسی‌ها

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه چارچوب‌های تعیین شده کرسی‌های آزاداندیشی مانع رونق گرفتن برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها شد،‌ گفت: در حال حاضر نوعی لباس اداری به تن کرسی‌های آزاداندیشی پوشانده شده که این مساله موجب شده حالت تشریفاتی بر محتوای کرسی‌ها غلبه پیدا کند.

دکتر حسن صدوق در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه هیچ زمانی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها به صورت آزاد برگزار نشده است، اظهار کرد: از همان زمانی که موضوع پرداختن به کرسی‌های آزاد اندیشی از سوی رهبری مطرح شد، متأسفانه برخلاف نظر ایشان این کرسی‌ها به صورت آزاد در دانشگاه‌ها برگزار نشد و نوعی لباس اداری به تن این کرسی‌ها پوشاندن به گونه‌ای که حالت تشریفاتی این موضوع بر محتوای آن غلبه پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اینکه چگونه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جنبه اداری و تشریفاتی به خود گرفت سوالی است که همچنان بی پاسخ مانده است اما ما مسئولان دانشگاه‌ها همچنان از این موضوع که چرا نتوانستیم این کرسی‌ها را آن گونه که مورد نظر رهبری است برگزار کنیم، شاکی هستیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی همچنین تاکید کرد: قرار بر این بود که سلایق مختلف سیاسی از دانشجویان و اساتید دور هم بنشینند و در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی نظرات و عقاید خود را مطرح کنند اما متأسفانه با تدوین چارچوب مشخص برای این کرسی‌ها از هدف اصلی دور شدند و مشخص نیست چه افراد یا گروهی این چارچوب را تعیین نمودند.

دکتر صدوق خاطر نشان کرد: در حال حاضر فعالیت‌های محدودی در دانشگاه شهید بهشتی در راستای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی صورت گرفته است اما توصیه من به هیأت سه نفره نظارت به این کرسی‌ها این است که به درخوا ست تشکل‌های مختلف برای حضور سلایق متفاوت پاسخ مثبت داده شود و برای حضور آنها حساسیت نداشته باشند.

وی از عدم استقبال دانشجویان برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه برخی گرفتاری‌های دانشجویان و مشغله‌های آنها موجب شده است که تمایل آنها برای حضور در فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی کاهش یابد. اگر چه پذیرش علایق و اعتقادات متقابل به برگزاری این کرسی‌ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha