• چهارشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98030803129
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

گسترش همکاری دانشگاه علم و فناوری مازندران با منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

گسترش همکاری دانشگاه علم و فناوری مازندران با منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علم و فناوری مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، در راستای گسترش و تقویت همکاری‌های سازنده توسعه‌ای، آموزشی، پژوهشی و فناوری به امضاء رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید محمدزاده، رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران در حاشیه امضای این تقاهم‌نامه که به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برگزار شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف هم‌افزایی و گسترش زمینه‌های همکاری در جهت توسعه تجارت فعال و صنایع موجود در منطقه و تحقق ماموریت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه و نیز به منظور تقویت ارتباط، همبستگی و تطابق میان فعالیت‌های نظام آموزش عالی با نیازهای دستگاه‌های اجرایی منعقد شد.

محمدزاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ عضو هیات علمی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و بیش از سه هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مهندسی و کاربردی در دانشگاه علم و فناوری مازندران واقع در شهرستان بهشهر به پژوهش و تحصیل و اجرای پروژه‌های صنعتی اشتغال دارند.

در ادامه مهندس سیاوش یزدانی، رئیس منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با قدردانی از حسن نیت و اقدام جدی طرفین به جهت برگزاری این نشست‌ها به‌عنوان اتفاقی بی‌بدیل در منطقه و به تبع آن، انعقاد این تفاهم‌نامه و حرکت به سمت افق‌های پیشرفت علمی و عملی شرق استان، تاکید کرد: امید است تا با همکاری متقابل و برگزاری جلسات کاربردی با حضور نمایندگان دانشگاه و بندر، فاز مطالعاتی و شناسایی اولویت‌های عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفته تا با آغاز اقدامات موثر، شاهد به ثمر نشستن اهداف این تفاهم‌نامه راهبردی و استراتژیک باشیم.

بندر امیرآباد بزرگ‌ترین بندر نسل سوم حاشیه دریای خزر و تنها بندر شمالی متصل به شبکه ریلی کشور بوده و با بهره مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷,۵ میلیون تن و ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی و برخورداری از تجهیزات مدرن دریایی و بندری به عنوان حلقه اصلی اتصال کریدور ترانزیت بین‌المللی شمال - جنوب شناخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha