• چهارشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98030803612
  • خبرنگار : 30054

رپورتاژ آگهی با چه عکس‌هایی اثربخشی بیشتری دارد؟

رپرتاژ

رپورتاژ آگهی به عنوان یک روش تبلیغی وقتی با عکس همراه شود نتیجه بهتری به دست می‌آید اما سوال اینجاست که چه عکسی برای رپورتاژ آگهی مناسب‌تر است.

به گزارش ایسنا، فعالان اقتصادی در فضای رقابتی کسب و کار به دنبال بهتر دیده‌شدن و استفاده بهینه از ابزارهای تبلیغی مثل رپورتاژ آگهی هستند و به همین دلیل باید در مورد اهمیت عکس در رپورتاژ آگهی و نحوه اثربخشی بهتر آن در این روش تبلیغات، نکات مهمی را بدانند.

عکس اختصاصی استفاده کنید

شاید تصور کنید که رپورتاژ تا حد زیادی متکی به متن است، پس چون عکس در آن نقش کمتری دارد نباید به عکس اهمیت چندانی داد. برخی از تولیدکنندگان و منتشرکنندگان رپورتاژ هم در این مورد به شما تذکری نمی‌دهند و به این تصور دامن می‌زنند که نداشتن عکس یا کپی کردن عکس از اینترنت، به رپورتاژ شما لطمه‌ای نمی‌زند. واقعیت این است که گوگل به متن‌های بدون عکس روی خوشی نشان نمی‌دهد و متن‌های بدون عکس را کمتر از متن‌های عکس‌دار در معرض دید کاربرانش قرار می‌دهد. ضمناً وقتی عکس شما کپی باشد این عکس در مطلب دیگری توسط مخاطبان دیده شده و ممکن است مخاطبان نسبت به آن عکس یا محتوایی که آن عکس ضمیمه‌اش بوده، ذهنیت منفی پیدا کرده باشند. اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که مخاطب با دیدن آن عکس، ذهنیت منفی خود را به یاد می‌آورد و رپورتاژ شما را نمی‌خواند!

لوگو خود را در چشم مخاطب فرو نکنید!

یکی از اشتباهاتی که صاحبان رپورتاژ در مورد عکس رپورتاژ مرتکب می‌شوند این است که لوگوی خود را در ابعاد خیلی بزرگ و اصطلاحاً گل درشت روی عکس درج می‌کنند با این تصور که با این کار لوگوی خود را در ذهن و دل مخاطب جا می‌کنند. تجربه نشان داده که این طور نیست و وقتی لوگوی شما بیش از حد در چشم مخاطب باشد حس دیدن تبلیغ به مخاطب دست می‌دهد و از محتوای رپورتاژ رو برمی‌گرداند. راهکار مناسب این است که لوگوی خود را خیلی کوچک در عکس درج کنید یا بهتر از آن اینکه لوگو در دل عکس باشد. مثلاً می‌توانید لوگو را به شکل پرچم رومیزی یا نقش روی لیوان در عکس اختصاصی خود جا داده و ضمن مأنوس کردن مخاطب با لوگوی خود، حساسیت وی را نسبت به تبلیغی بودن عکس تحریک نکنید.

رعایت چارچوب‌های سئو هنگام بارگذاری عکس رپورتاژ

یکی از نکاتی که باید در مورد عکس رپورتاژ مدنظر قرار دهید این است که به انتشاردهنده تاکید کنید چارچوب‌های سئو را هنگام بارگذاری عکس رپورتاژ شما رعایت کند. اگر انتشار دهندگان رپورتاژ شما حرفه‌ای باشند می‌دانند شما چه خواسته‌ای دارید و مواردی مثل نوشتن شرح برای عکس هنگام بارگذاری را – حتی بدون اینکه شما این خواسته را مطرح کنید - رعایت می‌کنند تا هنگام جستجوهای تصویری گوگل هم، عکس رپورتاژ شما شانس دیده شدن بیشتری داشته باشد.

از عکس‌های قدیمی و تکراری استفاده نکنید

عکس‌های قدیمی در آلبوم بسیار خاطره‌انگیز و دوست داشتنی هستند اما وقتی پای رپورتاژ آگهی به میان می‌آید عکس‌های قدیمی اثربخشی لازم را ندارند. تغییرات تکنولوژی عکاسی در دنیای امروز بسیار وسیع بوده و عکس‌های قدیمی جذابیت بصری لازم را برای مخاطبان رپورتاژ ندارند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر رپورتاژ شما توسط چند رسانه منتشر می‌شود از عکس‌های تکراری استفاده نکنید. عکس تکراری به سرعت تبلیغی بودن محتوای شما را لو می‌دهد و اثربخشی رپورتاژ شما را کاهش می‌دهد. محتوای عکس رپورتاژ شما در مواردی ممکن است تکراری باشد و این گریزی نیست اما در این اوقات هم می‌توانید با تغییر زاویه دوربین یا تغییر منظره پس زمینه و خلاقیت‌هایی از این دست، از تکراری شدن عکس جلوگیری کنید.

پوستر را بجای عکس رپورتاژی بارگذاری نکنید

یکی دیگر از نکات منفی رایج در عکس محتواهای رپورتاژی که معمولاً در مورد رپورتاژ رویدادها اتفاق می‌افتد این است که سفارش‌دهندگان رپورتاژ به جای عکس مرتبط، عکس پوستر رویداد را بارگذاری می‌کنند. به یاد داشته باشید مخاطبان وقتی با متنی مواجه می‌شوند که به جای عکس، پوستر در آن دیده می‌شود از آن متن چندان استقبال نمی‌کنند. ضمناً این را هم بدانید که گوگل نوشته‌های روی پوستر شما را نمی‌خواند و فقط آن را به عنوان یک عکس شناسایی می‌کند.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند. فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.