• پنجشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98030903903
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

استاندار:

‌اختلافات در اجرای طرح بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی قابل حل است

‌اختلافات در اجرای طرح بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی قابل حل است

ایسنا/خراسان رضوی ‌استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در اجرای طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از آمادگی دولت و آستان قدس رضوی برای کمک به حل موانع اجرای این پروژه خبر داد.

‌به گزارش ایسنا- و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی‌رضا رزم حسینی شب گذشته در نشست با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: بر اساس مطالب مطرح شده و همچنین گزارش‌های ارائه شده، بر سر تکمیل طرح اطراف حرم مطهر اختلاف نظرهایی وجود دارد، زیرا با وجود طرح تفصیلی مصوب، طرح دیگری با نظرات متفاوت ارائه شده است.

وی با بیان این‌که «با توجه به نظر شهردار مشهد، موضوع طرح بهسازی پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف نهایی شود»، ادامه داد: لذا تعهدات مدیریت شهری در قراردادهای رسمی و معتبر مبنای عملکردها قرار گیرد و این تعهدات اجرایی شود.

رزم حسینی اضافه کرد: بر این اساس شهرداری مشهد نیز باید به تعهدات قبلی خود در پروژه‌های اطراف حرم مطهر عمل کند و دولت هم از هرگونه اقدامی جهت تکمیل طرح ثامن حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که «استانداری نیز از اجرای طرح حمایت خواهد کرد»، ادامه داد: اگر طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر نیازمند اعمال برخی تغییرات باشد، بررسی‌های لازم انجام خواهد گرفت تا نظرات سازنده و دارای پشتوانه کارشناسی در طرح ثامن مدنظر قرار داده شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز حامی رفع مشکلات پروژه‌های سرمایه‌گذاری و تکمیل طرح ثامن است.

وی با بیان این‌که «در حوزه میراث فرهنگی در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مشکلات و اختلاف نظرهایی وجود دارد»، اظهار کرد: معتقدم با برگزاری جلسات مشترک این مشکلات قابل حل است و تلاش خواهیم کرد تا به توافقی دست پیدا کنیم.

رزم حسینی هم‌چنین گفت: در گذشته، شورای چهارم شهر مشهد طرحی پیرامون بهسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی ارائه کرد و دولت هم با رویکرد تسهیل شرایط، طرح مذکور را مورد پذیرش قرار داد و قصد ایجاد مانع در راه اجرای پروژه را نداشته است. اکنون نیز دولت مانع تکمیل طرح نوسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی نیست و آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران را دارد.

وی با اشاره به این‌که «عشق به امام رضا (ع) این فرصت را فراهم کرده است تا سرمایه‌گذاران بسیاری در شهر مشهد حضور پیدا کنند»، اظهار کرد: قطعاً اگر بسترهای لازم فراهم شود، سرمایه‌گذاران بیش‌تری هم برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر اعلام آمادگی خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: شهرداری مشهد و سایر دستگاه‌های اجرایی استان به صورت موردی با سرمایه‌گذارانی که دارای حقوق مکتسبه هستند و قراردادهای معتبر دارند، جلساتی را برگزار خواهند کرد تا مشکلات پروژه‌های طرح برطرف شود و در صورت نیاز استانداری نیز به موضوع ورود خواهد کرد.

رزم حسینی با بیان این‌که «رئیس جمهور برای رفع موانع پیش روی طرح اطراف حرم مطهر آمادگی مساعدت دارد»، تصریح کرد: تولیت آستان قدس رضوی هم برای تسریع در اجرای طرح ثامن کمک خواهد کرد و نفع آستان قدس هم بر این است که این پروژه هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری، گفت: شهر مشهد دارای یک شهردار لایق، دلسوز و مثبت است که با همدلی اعضای شورای شهر ظرفیت بسیار ارزشمندی برای پیشرفت و توسعه کلان‌شهر مشهد است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha