• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98031205151
  • خبرنگار : 71132

رنجبرزاده: مراقب انحرافات از مسیر امام (ره) باشیم

رنجبرزاده: مراقب انحرافات از مسیر امام (ره) باشیم

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مبارزه با ظلم و استکبار جهانی، به حداقل رساندن فاصله طبقاتی و سلامت اداری و اجتماعی را از جمله توصیه‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد و نسبت به انحراف از این آرمان‌ها هشدار داد.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) درباره توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب گفت: ما باید اندیشه‌های امام خمینی (ره) را استخراج کنیم و آن را مطابق نقشه‌ای که در مسیر انقلاب طراحی و ترسیم شده تبیین کنیم تا گام‌هایی در این مسیر برداشته شود.

وی افزود: همانطور که قرآن و احادیث ائمه با گذر زمان طراوت خود را حفظ می‌کند، کلام الهی امام هم همانند روح بلند و ملکوتی ایشان برگرفته از آیات قرآنی و نجات بخش است و کهنه نمی‌شود. این اندیشه‌ها برای همیشه تاریخ قابلیت استفاده دارد و چون مصالح بشری در آن نهفته است و در سمت و سوی احیای اسلام است همیشه می‌توان از آن بهره برداری کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) بر ضرورت مبارزه با ظلم یادآور شد: ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم در هر نقطه‌ای از عالم از مهمترین این توصیه‌هاست که هیچ وقت نباید در نقشه راه ایران و ایدئولوژی نظام کمرنگ شود. یکی دیگر از این آرمان‌ها مبارزه با استکبار جهانی است. ایشان غده سرطانی اسرائیل را خطری برای جهان اسلام و بشریت می‌دانستند.

رنجبرزاده با اشاره به تأکیدات امام خمینی بر ساده زیستی و پاکدامنی مسئولین تصریح کرد: ما باید سیره امام (ره) را دنبال کنیم و حرکت ما منجر به این نشود که اختلاف طبقاتی بین اغنیاء و فقرا افزایش یابد بلکه باید عدالت اجتماعی حکمفرما شود و فاصله طبقاتی به حداقل برسد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با طرح این سوال که چقدر سلامت اداری، اجتماعی و معنوی در کشور حاصل شده؟ اضافه کرد: به نظر می‌رسد انحرافاتی در مسیر ترسیم شده از سوی حضرت امام وجود دارد و این زنگ خطری است که همه ما باید مراقب آن باشیم. البته در این میان صاحب‌نظرانی که در مدار اندیشه‌های امام حرکت کردند می‌توانند در احیا و ترویج این دیدگاه‌ها مؤثر باشند و نهایتاً همه ما باید پشت سر رهبری حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha