• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98031205333
  • منبع : نمایندگی قم

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران:

شناخت خط فکری امام خمینی(ره) مانع از تحریف اندیشه ایشان می‌شود

شناخت خط فکری امام خمینی(ره) مانع از تحریف اندیشه ایشان می‌شود

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران گفت: شناخت ابعاد مختلف خط فکری امام خمینی(ره) مانع از تحریف اندیشه‌های ایشان می‌شود.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید روحانی در نشست بازکاوی پروژه ظالمانه تحریف امام(ره) توسط دشمن در رسانه‌های داخلی و خارجی که در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، بیان کرد: شیطان اولین کسی بود که در عالم، دست به تحریف زد و این بنیان را پایه گذاری کرد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران افزود: شیطان، واقعیات را درباره درخت ممنوعه کتمان کرد و با وارونه جلوه دادن حقیقت،موجب تحریف شد.

وی اظهار کرد: بت‌پرستی نیز یک نوع تحریف در برابر توحید و خداپرستی بود و وقتی بت پرستان نتوانستند به مقابله با سول خدا بپردازند، مسجد ضرار را بنا نهادند و بعد از رحلت نیز تحریف را به شکل دیگری در پیش گرفتند.

روحانی بیان کرد: در زمان امامان معصوم(ع) نیز تحریف وجود داشت و می خواستند با تحریف، اندیشه های معصومین را به انزوا بکشانند.

وی گفت: تحریف در تاریخ ما نیز وجود داشت و در زمان طاغوت، پروژه تحریف توسط شاه علیه روحانیت رقم خورد و شاه با تحریف می خواست قیام امام خمینی(ره) را سرکوب کند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه ریشه تحریف در دشمنی، بی دینی و بی اخلاقی است اظهار کرد: شاه در آن دوران، موضوع جدایی دین و سیاست و اسلام بدون روحانیت را دنبال می کرد و درصدد تحریف اندیشه های ناب بود.

وی عنوان کرد: متاسفانه تحریف حتی به حوزه های علمیه رخنه کرد تا جایی که برخی از حوزیان به این بهانه که اهل بیت(ع) در برابر ستمگران سکوت کردند و دست به مبارزه نزدند ما نیز باید سکوت کنیم، آن ها با این تحریف،امام خمینی(ره) را از مبارزه نهی می کردند تا در برابر رژیم مستبد و زورگو سکوت کند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه دشمنان برنامه ریزی های زیادی برای پروژه تحریف کرده اند، عنوان کرد: عده ای نیز پس از حیات امام خمینی(ره)دست به تحریف حقایق و اندیشه های او زدند تا به منافع خود دست یابند.

وی عنوان کرد:عده‌ای نیز در داخل کشور در کنار دشمنان نظام از روش‌های مختلفی به تحریف امام خمینی(ره) می‌پردازند که تحریف شخصیتی و تحریف خط، مکتب و راه امام خمینی (ره) و تحریف عملکردها و موضع‌گیری‌هایشان از آن جمله است.

روحانی بیان کرد:در این میان برخی نیز قصد تحریف ندارند اما با موازین شخصیتی و سیره ای امام (ره) مخالفت دارند و برخی نیز متاسفانه می خواستند امام خمینی(ره) را بی دین بخوانند از این رو شایعات زیادی را به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه شناخت ابعاد مختلف خط فکری امام خمینی(ره) مانع از تحریف اندیشه‌های ایشان می‌شود، گفت: تحریف امام خمینی(ره) با شیوه های مختلفی انجام می شد، برخی امام را تندرو می خواندند و دیگران او را ناآگاه به شرایط زمانه و متحجر معرفی می کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha